Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

snart fru wennerström: jag såg dem jag med, tyckte vägskylten var rolig men jag satte stopp innan

Hon från klänningsaffären ringde idag på morgonen, min klänning hade Aspera hemma, i rätt storlek och allt! Så jag behöver inte vara orolig över att få den tre dagar innan bröllopet längre... puuuuhhh, vad skönt.

• Kärlek08

Vi kommer att ha mingel innan vår vigsel (kyrka och festlokal ligger i samma hus - mycket lägligt) då vi kommer att fotograferas medans gästerna bekantar sig med varandra. De kommer att få två "uppdrag". Det ena går ut på att hitta sin bordspartner. Jag tänkte att man skulle skriva ngt tokigt, osannolikt eller roligt som varje gäst gjort och sedan lägga i ett kuvert som dess bordspartner får tillsammans med sin välkomstdrink. Sedan måste de klura ut vem de ska ha till bordet genom att fråga folk om udda saker de gjort. Till min mammas bordspartner kommer vi t.ex. att skriva: "Du ska ha en dam till bordet som första gången hon blev full drack enbart mintlikör. Hon ha rinte smakat mintlikör sedan dess!". Får se om vi kanske har en frivillig tipsrunda som man får gå med sin nyfunna bordspartner också. Det andra uppdraget är att alla gästerna kommer att bli fotograferade under minglet.

Vilka lååånga inlägg jag kommer med hela tiden... ursäkta

• Kärlek08

precis... hehehehehehe

Jättefina inbjudningar fyffy

Troll1 skrev 2008-05-22 20:10:33 följande:
    Kärlek08: Roligt sätt att få folk att lära känna varandra. Kan bli liite pinsamt beroende på frågan...
  • Kärlek08

fick också tillbaka hindersprövningen idag. Vi får gifta oss! det tackar vi för.

Har nu frågat våra kompisars lilla tjej om hon vill vara näbb, om sonen kan vara med hennes barnvakt (de blir hämtade vid nio) och om vår kompis kan binda buketten. Dessutom frågade jag en annan kompis om hon ville sjunga i kyrkan. Fick JA på alla punkter! KUL!

Sedan var det dilemmat med tärna. Ringde min andra på listan och förklarade läget, hon tyckte att just det inte var något problem men däremot är hon inte heller i form, deprimerad hon med. Men, hon tackade iaf ja men kunde inte lova superengagemang... suck. det här med tärna känns tokigt, jag vill ju inte tvinga ngn ju. Känns som om jag inte har några nära vänner just nu

• Kärlek08

Tack fröken förväntan, det var nog mest kramen jag behövde

Nä, min blivande ska inte ha någon bestman och ärligt talat jag struntar i tärna om de inte orkar. Min nya tärna var mest orolig för att arrangera möhippa för hon visste inte om hon kunde göra det till 100 % och hon ville att det skulle bli bra. Men, herregud, jag kräver väl ingen möhippa även om det naturligtvis skulle vara roligt. Men inte lägger jag mig i eller har åsikter om hur en eventuell möhippa ska utformas...

• Kärlek08

avil: grattis till fyndet! Man blir alltid glad när man hittar saker och det lyckas bli både billigare och bättre än man räknat med.

• Kärlek08

själv väntar jag med spänning på att min ring ska bli färdig hos smyckesdesignern... vitt guld med en kanal av princesslipade safirer och så slipar hon den så att den blir lika rund och hög som förlovningsringen... Jag är sååååå spänd. Dessutom har hon haft min förlovningsring i snart tre månader och jag saknar den . Skulle snart komma...

• Kärlek08

Den färgen jag tänker på när jag hör ordet safir... alldeles himmelsblå, de är så fiiiina

• Kärlek08

Jag vill också höra!!!! Berätta, berätta, vad hände? Hur? Vad fick du göra? Hur känns det?

Visst var väl det en tidig hippa?? eller? Ska man redan behöva bli nervös? Nä, just det jag har ju knappt ngn tärna ju, får väl se om jag blir hippad överhuvudtaget

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)