Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Vad skönt!

fyffy skrev 2008-05-20 11:59:54 följande:
    Nu verkar det som att inbjudningarna har börjat trilla ner i folks brevlådor.. *puh*
  • lanovia 08

Jo men frågan är om jag kommer använda någon av dem speciellt mycket efter bröllopet. suck vad svårt det kan vara.
    Skall börja prova bh:n hemma tillsammans med några gamla hålla in magen trosor som jag har hemma under klänningen. Insåg att det kanske inte var så dåliga som jag trodde.
    alltså ikväll skall jag ta på mig klänningen!

Kanelisen skrev 2008-05-20 10:47:45 följande:
    Lanovia 08: jag har oxå köpt 2 behåar. Resonerar som så att man kan i vilket fall som helst använda dem även efter bröllopet (till skillnad från klänningen) och bra behåar kan man aldrig få för många av! Så det är bara att shoppa loss tjejen! =)
  • lanovia 08

Vad svårt Troll1! Men tror du det blir en röjarfest då? De kanske vet att uppföra sig när de är på bröllop.

• lanovia 08

Har inte hundra koll på hur våra lekar kommer se ut. Vi har bett våran toastmaster att ta hand om det.
    Men tanken är att vi skall ha en tävling som pågår under hela kvällen, i typ 3 delar.
    Ungefär så här:
    1. Under brudskålen när alla går runt och minglar: samla in autografer. Toastmaster skriver saker om gästerna, t.ex. denna person har cyklat genom hela Sverige, sedan får de gå runt och prata med varandra och försöka lista ut vem det är. Hittar man rätt person får denna skriva en autograf. Den som får flest autografer vinner.

2. Tipspromenad.

3. Vet inte vad han hittar på här.

• lanovia 08

Hinner inte läsa allt som har skivits här under helgen nu. Får göra det ikväll.
    Måste bara berätta: Igår fick jag en möhippa! Shit vad roligt det var och så överraskad jag blev. Även om jag hade mina aningar att det skulle ske snart (om ni kommer ihåg sms:t jag fick för ett tag sedan). Värst är ju att min sambo och hela mitt jobb har totallurat mig.

• lanovia 08

Skall berätta såklart!
    Igår var det meningen att vi på fest med mitt jobb på kvällen, trodde jag. Alla andra visste dock att jag skulle på möhippa. På jobbet har det hållt minnen superbra och pratade om festen och inkluderat mig totalt i planerna.
    När vi vaknade igår morse blev jag förvånad, för vi vaknade av min sambos telefon. vi hade ju bestämt att inte ställa klockan, jaja tänkte inte mer på det. upp och tog på oss kläder för att gå ut och gå med hundarna (vår egna och den vi passar). Men jädrans vad sambon var seg till slut fick han för sig att fråga om kusinen och hans flickvän (som var på besök) inte skulle med ut och gå. Dessa var ännu segare att bli klara. Jag höll på att gå i taket. När de väl inte kunde dra ut på tiden mer och jag var så sugen på att komma ut och gå och hundarna väldigt nödiga så gick iväg. Tyvärr 5 min innan mina kompisar kom. Detta var anledningen till att de segade. Jag var gåsugen så jag drock iväg på lång promenad. Sambon försökte korta ner promenaden så gott det gick.
    När vi väl kom tillbaka så spelades någon konstig musik på gården och jag förstod ingenting. Gick in på tomten och bakom ett hörn hoppade mina 5 kompisar fram och skrek Surprice!
    Shit vad förvånad jag blev! Snabbt som tusan fick jag gå in och byta om till vad jag ville. Ingen utklädsel alls. Sedan bar det av till spårvagnen. Under dagen körde vi en tävling uppdelad i flera grenar. Bl.a minigolf, charader i trädgårdsföreningen (folk tittade på oss ), bowling och lite andra smålekar.
    Sedan åkte vi hem till en av kompisarna, softade och pratade, de fixade mat. Därefter fick jag ett quiz att svara på. Handlade lite om sambon, och saker som vi igänget hade gjort ihop. Allt detta slutade med att jag vann hela dagens tävling. hmmm... inte alls uppgjort! som pris fick jag ett jättefint linne med en personlig text och ett fint limmerick som de läste upp för mig om mig.
    En helt underbar dag var det. Inga pinsamheter alls men trevlig med vännerna. Var typ 1 år sedan vi alla lyckades samlas ihop sist. Helt otroligt när man tänker på att två av dem åkt över hela landet bara för att kunna vara med på detta för min skull! Och den tid de har lagt ner på att planera denna dag. Lycka!

• lanovia 08

Visst var det tidigt med hippa, men jag hade ju väntat mig det. Detta är ett gäng som gärna gör en egen hippa utöver den "riktiga". Och i det här fallet så är det studenter och en utav dem flyttar från stan nästa vecka. Så jag hade väntat mig något innan hon flyttade, även om jag inte trodde att det skulle bli igår, jag skulle ju på fest med jobbet!

Kärlek08 skrev 2008-05-25 12:42:42 följande:
    Jag vill också höra!!!! Berätta, berätta, vad hände? Hur? Vad fick du göra? Hur känns det?Visst var väl det en tidig hippa?? eller? Ska man redan behöva bli nervös? Nä, just det jag har ju knappt ngn tärna ju, får väl se om jag blir hippad överhuvudtaget
  • lanovia 08

Ja det var verkligen en underbar dag. Går fortfarande på små rosa moln och ler. Att man har så underbara vänner!

flowerrose, jag vet ju inte exakt hur de har tänkt. Men kan tänka mig att det beror på, som jag nämt tidigare, att en av tjejerna flyttar från stan till helgen och hon planerar nog inte återvända hit innan vårat bröllop.

• lanovia 08

Lägger till dig Säffle2008

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)