Inlägg från: Vit ros |Visa alla inlägg
  • Vit ros

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Vi skrev bara för och efternamn på hindersprövningen. Så stod det på exemplen på samma papper

Själv ska jag ha ett liten tiara/diadem, örhängen och eventuellt armband. HAlsband passar inte nåt vidare till min halterneckklännign....

• Vit ros

Kankse var så man skulle göra. Men vi fick tillbaka allt och det är i sin ordning...

• Vit ros
    matildaochniklas skrev 2008-06-15 19:13:04 följande:
    Jag köpte en väska idag som jag kanske kanske kanske tänkte ha på bröllopet, men jag känner mig såå osäker! Kan inte ni vara gulliga att titta i mitt galleri och säga helt ärligt vad ni tycker? Jag behöver synpunkter!
    Jättefin väska. Klart du ska ha den.
    Själv vet jag inte hur jag ska göra med den biten. Men det blir nog till att ut och handla snart Måste kolla på underkläder oxå
  • Vit ros

Jag började på bordsplaceringen förra veckan. Började vela redan vid honmnörsbordet och sen gav jag upp Vi får sätta oss tillsammans lite senare. Kommer i alla fall bli vårat bord och tre tungor...

Var och hälsade på min farmor idag. Hon sa att hon inte kommer på bröllopet. Tråkigt men väntat. Hon orkar inte med såna stora tillställningar. Sa att hon kan vara med på enbart vigseln om hon vill. Får la se hur det går.

Just det! Beställde ringen i fredags. Spännande. Designade egen på smycka. Vill se den nu. HAr ju inte sett någon sådan innan och är så nyfiken på resultatet. Vitt och rött guld + lite stenar.....

• Vit ros

Snart Fru Wennerstöm; Tråkigt med m2b:s mormor. Men det är ju något man inte kan styra över

Vad ni skriver.

Vi gifter oss borgerligt och har ingen aning om vem personen är som viger oss mer än till namnet....Men det gör oss inget.
    Hade det varit präst och i kyrka hade det nog kännts annorlunda.

Trevlig midsommar allihopa

• Vit ros

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-23 20:01:11 följande:

nu finns den färdigstickade capen på bild i mitt galleri, för den som vill kika
    [/citat]

Jättefin! Har ingen som kan sticka åt mig men funderar på att sy en sjal av nåt slag.
    Medeltidsbrud skrev 2008-06-23 23:03:24 följande:
    [citat]
    Är det någon mer ä jag som börjar få lätt panik ?? käns som det är sån liten tid kvar till september
    Nää, jag känner ingen panik än. Men ibland känns det aningen stressigt. Det är ju som du skriver inte så långt kvar nu. Och visst har jag en del kvar att fixa....
  • Vit ros

Just det!
    Det blir lite konstigt om man ska citera två inlägg

• Vit ros

Snart Fru W: Tror oxå det skulle passa bäst med en kort slöja, men egentligen har jag nog inte så bra koll . Den caketoppern du har i ditt galleri. Vart är den ifrån. Vet att jag har sett den men minns inte var nån stans. Funderar på att beställa

Ang. underkläder så såg jag sååååååå fina igår. Men det kändes som det skulle bli lite dyrt. Så jag ska kolla vidare. Annars vet jag ju vart jag ska gå tillbaka... hihi

Kommer ni andra ha personal som serverar. Vad har ni fått för pris på det. Pratade med våran catering och hon sa 150/timman per person. Är det ett bra pris? Funderar på att fråga några vi känner som vi tror hade varit intresserade, men det kanske är lättare att ha van personal...

• Vit ros

F
    Fröken förväntan skrev 2008-06-26 17:18:55 följande:

Vit ros skrev 2008-06-26 17:06:14 följande:
    Vår personal kostar 95:-/timmen före 24.00 och 150:-/tim (efter 24.00). Det är via cateringen men betalas svart så det är ju ingen utbildad personal men de brukar vara med vid bröllop och andra fster så vana har de i alla fall. Men jag har varit på flera bröllop där "vanliga" människor, bekanta, har serverat och det har gått utmärkt. Det kanske beror på vilken typ av mat ni ska ha?!
    Vi ska ha buffé. Så det är ju inte jättemycket servering. Ska mest plockas undan och röja. Servera skumpan osv. när vi kommer... Personalen är bokad med frågetecken... Det är helt ok och meddela när vi anmäler antal till cateringen om att vi inte vill ha personal. Så då kan vi kolla läget med dem andra innan. Det kan nog bli bra

Just det ja,,,, Festingen.se var det. Visade precis den för min m2b och han tyckte det var ganska onödigt. Men om det är viktigt för mig så skulle jag beställa. ..... Då kallar vi det viktigt då
  • Vit ros

Snart fru W: Skitsnygg. Enkel men elegant. Är kanske inne på något sådant själv men velar fram och tillbaka än så länge..
    Kör på den

• Vit ros

Våran 1-åriga dotter kommer vara "brudnäbb". Har dock inte hittat klänning än. Hade tänkt mig nån vit men funkar det även med en färgad och vit. Samma färg som jag kommer ha på sjalen...
    Vad tror ni???
    Har hittat en ny på tradera som jag tänkt lägga bud på.

• Vit ros

Jag la ett par bud på klänningen igår. Handlade ju om såna småpengar. Men jag fick den inte. Blir nog till att leta tyg i stället Min svägerska har lovat hjälpa mig att sy. Har ett mönster på en jättesöt klänning som hennes dotter hade.

• Vit ros

Kärlek08: Snygga underkläder. Nåt sånt har jag oxå tänkt mig, men jag kommer dock inte våga lägga upp en bild här

MatildaochNiklas: Det låter gott. Snällt att han fick välja. Dem måste ju oxå få vara med på ett hörn

• Vit ros
    Skonie skrev 2008-07-01 06:54:15 följande:
    linil; vet att många fäster en blå "kristall" i dragkedjans på klänningen.Hörni tjejer; jag har skaffat mig ett litet problem. Kan man ha vita trosor och hudfärgade stay-ups. Tänkte ha trosorna i galleriet men jag vägrar vita strumpor. Vad tycker ni?
    Det tror jag funkar. Såg bra ut på bilden. Men tror det hade varit finare med vita. Kör på det om det är så du vill ha det

Ja, jisses. Håller med dig Avil. Nu är det INTE långt kvar.....
  • Vit ros

Nu sitter jag och lyssnar på låtar till första dansen... åhhhh jag ryser i hela kroppen. Tänk vad jag kommer gråta den dan
    Många pratar ju om Annies song. Och den är ju faktiskt helt underbar....

Jag drömmer mig bort till den stora dan... mmmmmmmm

ugla: För oss blir det ingen bröllopssvit. Utan våran säng här hemma. Men jag tycker det låter som ett ganska bra pris ändå. Om jag inte är helt ute och cyklar.

• Vit ros

avil: Har oxå haft min första mardröm. (för nån vecka sen) Man vaknar ju inte lite stressad. Fyyyy. Själv drömde jag att det var dan innan bröllopet och jag just kommit på att varken min klänning eller ring (som är beställda) inte hade kommit.

Var ju ute i ganska sen tid. Har jag otur så tar klänningen lite längre tid och jag får den nån vecka innan. Och då ska den sys in och upp oxå. Så jag är lite nojig ang den...

Janedoe: Herregud vad du har att göra

Ska nog avslöja min identitet lite mer snart oxå. Nu vet ju alla

• Vit ros

Janedoe: Häftiga inbjudningar. Klart att du är nöjd med dem

Det där med festhäften är sååå svårt tycker jag. Min sambo har pratat med toastmastern om han vill hjälpa till och fixa lite. Så vi inte ska veta allt som ska vara i. Men då har jag ju noll koll :-O
    Sen har jag ändå noll koll hur jag vill ha det... bara utsidan som jag vet.

Nu har jag precis varit hos en kiropraktor. Han ska hjälpa till att fixa min rygg.... det lät som ett smatterband när han "greja". Sen har jag inflammation längs hela ryggraden sa han. Ska tillbaka på torsdag. Och till råga på allt så har jag tydligen olika långa ben. Hade jättesöta ballerinaskor på mig. Och då sa han. "" sånna kan du INTE gå i". Undra vad han skulle tycka om bröllopsskorna Hihi

Ska försöka lägga upp lite bilder framöver.
    Sen ska vi försöka få tillfälle att åka och kolla i bygdegården som vi ska vara. Måste ha lite koll på hur det är och ser ut där. Sen är det bara att börja handla allt som behövs.

• Vit ros

Skonie: Vad blev det för underkläder. Var köpte du... bra pris?!

lanovia: Jag har ingen koll på ditt problem. Dudududuuu vet jag vilken det är men den andra måste jag höra för att känna igen. Men jag tycker ni ska göra som ni tänkt. Det är erat bröllop
    Men jag förstår problemet... inte roligt när dem säger så

• Vit ros

Skonie: Jag tror det är samma set som jag kollat på. Har dock inte varit och provat ut. Kanske ser helt sjukt ut på

Idag ringde dem och meddelade att min klänning hade kommit. JAg är helt salig. Sömmerskan har dock semester fram till v.33

Men jag fick gärna komma och kolla och prova lite om jag ville. Det KOMMER jag göra

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)