SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
Jag ska ha ett flor som går ner lite grann över ena kinden, antagligen ett diskret halsband och örhängen. Tänker mig enkelt, men chict.
Jag ska ha ett flor som går ner lite grann över ena kinden, antagligen ett diskret halsband och örhängen. Tänker mig enkelt, men chict.
matildaochniklas: jättefin och söt liten väska, perfekt om man inte vill ha någon stor, vanlig handväska.
Är det någon av som kommer att ha en vigselförrättare som ni inte träffat och haft något vigselsamtal med? Just nu verkar det som att det riskerar att bli så för oss. Vi önskade en präst jäättetidigt, men tyvärr så var det den enda helgen på hela hösten som hon var ledig. Vi är bara nere i hemstaden en gång i sommar innan bröllopet och då är såklart ingen av prästerna som har vår helg i tjänst. Vad gör man? Kan man ha vigselsamtalet tre dagar före vigseln tror ni? Just nu sitter jag och försöker att inte hetsa upp mig, men det känns som sån otur.
Nu har vi beställt vigselring! Tog ungefär en halvtimme att bestämma sig, haha, ingen kan anklaga oss för att vara veliga. Ibland går det lite för fort, men jag tror det blir bra. En tunn, rak i vitguld med lite, lite glim (mitt ord för små diamanter). Matchar både min i rött guld och hans i vitguld. Nu hoppas jag bara att vi fick inskriptionen rätt, i förlovningsringarna lyckades vi ju skriva fel datum...
FoxyLoxy: jag tycker också att det låter konstigt att låta barnet styra på det viset. Även om hon blir ledsen först, så måste ju föräldrarna kunna förklara lite pedagogiskt att det är en vuxenfest och inte roligt för barn - om ni nu har önskar det. Om jag hade varit syster hade jag aldrig kunnat hoppa över mitt syskons fest.
Vi låter ifs alla barn komma, det fanns helt enkelt inte som alternativ att ha en barnfri fest, lite nervös är jag för alla barn och tonåringar, men jag hoppas att barnens mysrum löser det...
FoxyLoxy: usch va tråkigt för er! Såklart ska ni inte behöva ändra era planer med näbbarna och göra din systerson besviken - dåligt beteende ska ju inte gå ut över dem som sköter sig. Kan inte din m2b försöka prata med sin syster - när han känner sig hyfsat lugn - och säga att han verkligen kommer att bli jättebesviken om hon inte kommer och om hon verkligen tycker att det är värt det? Om man från början sagt att festen ska vara barnfri så är det ju ingen överraskning för dem.
Hoppas det ordnar sig!
Är det någon av er som har hippats än? Kanske lite tidigt, men man vet ju aldrig... Någon som börjar bli nervös?
Inte många som blivit hippade än - då har vi många roliga historier att se fram emot här gissar jag!
Jag har av någon anledning fått för mig att jag kanske ska bli hippad i helgen, men jag tror att det är mina bröllopsnerver som börjar spöka. Och så är jag nog lite extra misstänksam bara för att jag själv hippade min bästa vän två månader före hennes bröllop.
Svensexan har jag fått besked om - de ska ha den helgen före bröllopet... suck. Två dagar efter helgen åker vi ner till skåne och ska börja fixa allt (bor i sthlm) så det känns ju inte hundra att han kommer att vara borta sista helgen när allt ska packas, inför bröllop och resa. Men vad gör man?
lanovia08: han som ordnar svensexan "kollade" med mig, men eftersom det var enda helgen som alla kunde så fanns det ju inte så mycket för mig att säga. Jag tänker att det viktigaste är att min kille får en rolig svensexa. Sen hoppas jag att de inte återbördar honom för sent på söndagen...
Jag känner igen det där med lite konflikträdd partner - så är min också. Men ibland måste man, om inte säga ifrån, så åtminstone ta upp ämnet. Tyvärr hjälper det sällan att puscha på, men du kanske kan försöka peppa honom lite mer?
Jag blev också hippad i helgen! En helt fantastisk möhippa i tre dagar och i två städer! Det kändes som att jag gick runt i ett konstant tillstånd av lycka hela tiden.
Trodde att jag skulle på en kompis födelsedagskalas på fredagskvällen, men istället satt där ett gäng vänner - blev helt mållös för jag väntade mig verkligen inte det. På med stor tiara och tyllslöja där de hängt massa grejer som symboliserade mitt liv och sen iväg på festlig kväll i stockholm med restaurang och utgång. Fick instruktioner om att packa en weekend-väska till lördagen och på lördagen blev det lång-brunch - innan de tog mig till centralen, gav mig en biljett som jag inte fick titta på och satte mig tåget. Jag trodde inte de var kloka. Sen fick jag åka första klass till Göteborg, utföra olika uppdrag ombord på tåget (hela tiden iklädd slöjan...) och i Göteborg väntade ett nytt gäng vänner och del två av möhippan som höll på ända till söndagen. Det var ett helt tokigt äventyr, som verkligen överträffade alla mina förväntningar.
Låter verkligen inte som ett vettigt upplägg på arbetet! Hoppas du står ut ett par veckor till och sen kan återhämta dig på semestern. Försök att ta hjälp med allt som ska sys, det verkar ju finnas resurser i familjen - det är ju inte meningen att du ska vara helt sönderstressad vid bröllopet!
Vi blir 73 inkl ett gäng barn och tonåringar.
vår kantor är på semester och vi måste göra klart vigselprogrammet innan hon är tillbaka - är det någon som vet hur många in-och utgångsmarscher en kantor brukar kunna? Vi har hittat ett par jättefina på kyrkomusik.se - men tänk så kan inte kantorn dem? Borde inte de mascher som ligga där vara ganska vanliga, eller?