Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Hehe...smart!

gottelina skrev 2008-05-30 12:43:39 följande:
    Idag har jag postat inbjudningarna. Osa 10:e aug. Vigseldatum 27:e sept. Alltså slipper jag reta mig på folk som inte svarar som de ska till efter sommaren.
  • Ankan80

lanovia 08 skrev 2008-06-03 08:30:36 följande:

Vad gäller OSA har vi vårat 6 juli och med tanke på hur få som svarat än så länge så får vi hoppas att folk vaknar till liv snart, annars får vi ringa runt sedan. Iof har typ alla redan sagt till oss att de skall komma.
    Vårt OSA gick ut i helgen. Det verkade som om de flesta väntade ut i det sista. Att den dagen var då man skulle ringa.

Många av våra svarade också muntligt även om vi skrev att det skulle vara skriftligt via mail eller kort.

Vi har "bara" två som inte svarat ännu. Varav vi vet att 1 av dessa kommer. Det är min mammas båda bröder. De är hopplösa!
  • Ankan80

Nu har jag äntligen fått reda på vem som blir vår präst och kantor
    Jag har försökt maila jättelänge men inte fått svar.
    De hade tydligen inte fått dessa mail så vi klarade ut den ändå
    (Tycker de har så dumma telefontider så jag gillar mail bättre.)

Nu behöver jag inte oroa mig för att de dubbelbokat i alla fall

Det blir vigselsamtal i sommar någon gång.

• Ankan80

Ja, det är verkligen skönt. Mest för jag oroade mig att de dubbelbokat och inte vågade säga nåt...haha...snacka om nojig.

Tycker också det är märkligt att de inte fixat schemat ännu.
    Det är klart man måste ha ett vigselsamtal. De brukar ju ta med lite personligt i sin predikan.

Hoppas bara vår inte är superreligiös. Vi är inte direkt troende någon av oss o speciellt inte min m2b.
    Vi har kyrkligt bröllop mest av tradition.

aprilsolen skrev 2008-06-05 10:04:32 följande:
    Ankan80: va skönt att ha fått ordning på präst och organist och allt. Jag väntar fortfarande... är ju lite speciellt när man planerar bröllopet på distans och bara är nere i skåne en gång till före bröllopet. Vi har varit i kontakt med församlingen flera gånger och bett dem fråga prästen om hon kan viga oss och träffa oss i sommar...men än är inte schemat klart. Man vill ju inte bli nån bridezilla, men snart borde de väl ändå kunna fixa schemat. Vore så trist att missa vigselsamtalet, blir ju jättekonstigt att inte ha träffat prästen innan bröllopet.Någon som inte ska ha prästsamtal eller ska ha nära inpå vigseln?
  • Ankan80

Aha..ok....då skall vi ha den mjuka

• Ankan80

Varför inte?

Tror det är stor chans för lite värme och det är fortfarande lite ljust på kvällen.

janedoe skrev 2008-06-06 22:01:59 följande:
    Ni som valt er att gifta er den 6e - varför?
  • Ankan80

Aprilsolen
    Nu har vi träffat Camilla på Klitterhus. Proffsig och supertrevlig!!
    Det kändes så himla bra och rätt.
    Det kommer blir en superbra fest!!!

• Ankan80

Hej!
    Ja, de sa att det var bara att lämna in blommorna till dem typ så fixade i dem i vaserna. Toppenbra.
    Vi fick ett tips om att sova på Lilton. Är det något du känner till?
    Det var inga problem med att vi blev färre gäster än som sagts från början så det kändes också skönt.

Tror det kan bli lite magiskt på Klitterhus också .

aprilsolen skrev 2008-06-09 12:25:28 följande:
    Ankan80: Va kul! Jag fick också ett jättegott intryck av Camilla och Linda när vi var där. Berättade de att man kan få låna glasvaser/skålar till borden om man vill ha blomdekorationer? Smart om man vill slippa köpa.I helgen var vi på bröllop i Hälsingland, två nära vänner gifte sig - och det var som en saga hela dagen...Vädret, omgivningarna, kyrkbåten de blev rodda i, spelemännen, maten, talen... jisses, det var verkligen perfekt in i minsta detalj. Inte så där over-the-top perfekt, utan bara magiskt. Så där som jag själv vill ha det i september. Måste erkänna att jag får lite konstig prestationsångest på något sätt...men allt det där magiska går ju inte att planera fram, det måste komma av sig själv...
  • Ankan80

Smycken ja....jag fick hem ett smyckesset som jag beställt från USA. Det blir nog det.
    Liknar Crislu´s produkter - fast billigare...hihi
    Finns i mitt galleri.

• Ankan80

Igår gjorde jag och m2b ett förslag på bordsplaceringen.
    Det gick hur bra som helst. Trodde inte vi skulle vara så överens
    Kom dock på i morse att jag glömt bort min svägerska. Huh va pinsamt!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)