SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
Skonie vad spännande! Kul att se reaktionerna.
Vi skall ha vigelvarianten på Den blomstertid och sedan tror jag vi kom fram till psalm 84.
Vad skall ni ha för bibeltext?
Skonie vad spännande! Kul att se reaktionerna.
Vi skall ha vigelvarianten på Den blomstertid och sedan tror jag vi kom fram till psalm 84.
Vad skall ni ha för bibeltext?
Kärlek 08 en tanke som slog mig bara. Blir det inte konstigt om ni skriver om möhippan/svensexan i festhäftet? Jag menar oftast brukar ju de som ordnat möhippan/svensexan gå upp under middagen och berätta om den. Det kanske blir lite dubbelt??
Oj vad mycket ni båda skall ha med i erat festhäfte. Vi skall bara ha gästpresentation, intervjuv av brudpar och svärföräldrar, sånger och ev en berättelse om vad vi båda gjorde den dag vi träffades (jag har en historia som brukar få de flesta att skratta och säga "nämen Herregud").
Förövrigt håller vi annars på med festhäftet själva, fixa layouten och pilla lite. Skall också försöka sätta oss med vigselprogrammet ikväll. Skall träffa prästen nästa helg och då tänkte vi att vi skulle ha det klart så hon kan få ge synpunkter.
Har ni bestämt vad ni skall ha för bibletxt ännu? Vi behöver idéer.
Vad gäller bibletexter så är en obligatorisk (det hade kärlek 08 koll på vilken ) som prästen läser, sedan väljer man en själv också. Den man väljer själv får man också välja om man vill att prästen skall läsa eller om man vill att någon annan skall läsa.
vi kommer nog fråga någon annan om att göra det. Jag fick läsa på en kompis och tyckte det var en sådan stor ära.
JA! Jag har haft en hippa. Fick en av ett kompisgäng redan i maj. Sedan har jag hela tiden tagit för givet att jag skall få en till av mina barndomsvänner dem som mig närmast. Men nu har jag börjat tvivla. Kanske är det ingen som vill ta tag i det om inte min tärna gör det. Och hon lär inte göra det, är min sambos syster och tror inte ens hon vet att det enligt många är hennes roll. För min del tycker jag itne hon skall göra det heller, det är inte hon som känner mig bäst.
Anledningen till att jag tvivlar på mina andra kompisar är att en skall ha barn om 1 månad, den andra har en nyfödd och den tredje har fullt upp med systerns bröllop.
Jag vet att jag absolut inte skall klaga, jag har ju fått en hippa. Men skulle ändå bli besviken om mina närmsta vänner inte brydde sig om att fixa en. Vet ju att de brukar vara eld och lågor vid sådana här tillfällen.
Fast nu ser jag att fröken förväntan har läst även den obligatoriska på ett bröllop så då hade jag nog fel.
Ser nu att mitt inlägg om solosång inte kommit med så jag gör ett nytt försök.
Vi skall också ha 2 solosånger. Vi gjorde vigselprogrammet igår och la då in dem så här:
Ingångsmusik
Diktläsning
Solosång
Indledningsord etc
Vigselakt
Solosång
Vi tyckte att det skulle vara fint med musik när vi precis sagt JAAAA till varandra.
Tjejer nu måste jag få höra er åsikt? Överreagerar jag(/vi)?
Var hos svärföräldrarna igår och gud så irriterad jag blev. Saken är att sambons lillebror (18 år) har en tjej (16år). Deras förhållande känns precis som förhållanden många gånger gör i den åldern; jätteroligt och de är kära men man har svårt att se någon större framtid i det (därmed inget som säger att det inte skulle kunna hålla hela livet). Men till saken vi har tidigare funderat på att bjuda henne, de gånger vi pratat med deras mor om det har hon alltid svarat ungefär "nejnej henne behöver ni inte tänka på, ingen som vet hur länge det håller".
Ok tänkte vi. Vi diskuterade det även själva för någon vecka sedan och kom fram till att hon brukar ju inte vara med när familjen träffas eller något sådant så då skiter vi i henne till bröllopet också utan kan lära känna henne mer efteråt om de håller ihop. Vi var nöjda med vårat beslut.
Igår när vi då sitter och äter middag och pratar om bröllopet så säger svärmor "och sedan kommer ju X också, men det vet ni väl redan??" Vi blev så jäkla paffa så det tog ett bra tag innan jag fattade i alla fall. Jag satt med gapande mun och sa typ "va X, vaddå X vart kommer hon?.... Jaha till vårat bröllop"!
What! Sist jag kollade så var det vi som bjöd in till vårat bröllopet och ingen annan!
Jag har inget direkt emot att hon kommer, det lilla jag har träffat henne är hon jättetrevlig och det är ju som sagt flicvän till sambons bror. MEN!!! borde inte vi tillfrågas innan hon bjuds?? Är det jag som överreagerar`???
Helt och hållet vet jag ju att det inte bara är jag som överreagerar. Sambon tyckte också att det var dåligt. Men han gör som han (och kanske många killar med honom?) så ofta gör: Säger att han tycker att det är dåligt, rycker på axlarna och tillägger att de är inget att bry sig om eller gör något åt.
Och nej klart vi inte skall göra något åt det. X är självklart välkommen nu när hon är bjuden. Skulle aldrig komma på tanken att säga något annat.
Men jag blir så trött o.s.a gick ut för snart 2 veckor sedan. Ingen har sagt det minsta lilla om att X blivit bjudet OCH vi har redan gjort bordsplaceringen. Nu skall alltså X placeras in vid sidan om brorsan. Och eftersom det är ett syskon sitter han rätt så inne i smeten så det blir typ att göra om hela skiten! F-N vad less jag blir ibland. *suck*
Oj vad långt det blev. sorry!
aprilsolen, kan du inte prata med de som fixar svensexan då? De måste väl förstå om ni behöver sista helgen till att fixa det sista...
Tack snart fru W och Skonie, skönt att höra att jag inte bara är en tokig brud. Skonie jag har inte sagt något till svärföräldrarna då brodern satt med vid bordet när det togs upp. Men jag har bett min sambo prata med sin mor om vad som egentligen hänt. Varför de inte kunde prata med oss innan de bjuder in någon till vårat bröllop. Men sedan om han gör det är en annan sak. Han är inte den som gillar att bråka i onödan, vilket jag iof inte tycker det här är. Han tycker att det är väl inget att prata om nu, medans jag tycker att säger vi inte ifrån nu så kommer det en ny sak om ett tag...
Freckles, enda anledningen till att du försvinner från listan är att jag tydligen inte har lyckats skriva tydligt nog att man INTE skall kopiera in listan från TS. Jag har nu kopierat den senaste som jag kunde hitta. Har jag missat någon så ber jag om ursäkt, då kan du väl lägga till dig igen.
5 september
Pollie (Solna)
6 September
Tutik och Prasart(Växjö)
snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
Ickaflicka (Nyköping)
fyffy (Stockholm Sundbyberg)
lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
moonlightshadow (Gävle/Åland)
kexxet (Göteborg)
viva forever (Simrishamn)
snö vit (Karlskrona)
Schükano (Göteborg/Kalmar)
Helena Johansson (Stockholm)
matildaochniklas (Eskilstuna)
Ankan80 (Höganäs)
Kärlek08 (Gävle)
förväntansfullbrud (Stockholm)
Dottertrotter (Växjö)
Annas bröllop 2008 (Österbotten)
Bride2be2008 (Sthlm)
Ullrika (Stockholm)
magnolian (Helsingborg)
Pienaar(Stockholm)
BrudSeptember2008(Skövde)
CeciliaLundh (Göteborg)
Siris (Göteborg)
mmmalurk (västerås)
janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
sandybee (Stockholm)
septbröllop (Malmö)
Vit ros (Göteborg)
Krisselito (Stockholm)
Ettplusett (Oskarshamn)
KarinTherese (Vetlanda)
Ida Johansson (Sävsjö)
Freckles (Stockholm)
Sofia86 (Finland)
Medeltidsbrud (Västerås)
septbröllop (malmö)
Lane (Hässleholm)
Ettplusett (Oskarshamn)
12 september
blueroose (limmared)
13 September
aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
snart höstbrud (Stora Sundby)
Skonie (Linköping)
Liini86 (Stockholm)
FoxyLoxy (Malmö)
jolare (Stockholm)
Olijara (Vadstena/Motala)
crazy 4 u (Trollhättan)
Ajjse (Kungsbacka)
strommis (Lycksele)
vosmal (Stockholm)
cattapulten (Stockholm)
bjornis (Göteborg)
Ester08 (Linköping)
15 September
avil(Piteå)
19 September
Pupetta (Frankfurt)
20 September
fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
Gumman 81 ( Vellinge)
Mrs Love (Surahammar)
Nomea (Umeå)
Kanelisen (Vadstena)
Lycklig jag (Stockholm)
Lillsnufflan (Katrineholm)
Robina67 (Stockholm)
Linil (Linköping)
äckling (Varberg)
ugla (Småland)
Säffle2008 (Säffle)
Dsy04 (Växjö, Cypern)
22september
avil (piteå)
27 September
Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
Humlis (Falun)
Troll1 (Göteborg)
gottelina (Hässleholm)
Lunacy (Storuman)
Big Smile (Stockholm)
ditte1 (Östersund)
Sanfor (Göteborg)
Flowerrose (Stockholm)
Ettplusett du var redan med på listan så dig gjorde jag inget med men Nova 79 la in dig på den senast uppdaterade listan nu.
Välkomna hita.
5 september
Pollie (Solna)
6 September
Tutik och Prasart(Växjö)
snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
Ickaflicka (Nyköping)
fyffy (Stockholm Sundbyberg)
lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
moonlightshadow (Gävle/Åland)
kexxet (Göteborg)
viva forever (Simrishamn)
snö vit (Karlskrona)
Schükano (Göteborg/Kalmar)
Helena Johansson (Stockholm)
matildaochniklas (Eskilstuna)
Ankan80 (Höganäs)
Kärlek08 (Gävle)
förväntansfullbrud (Stockholm)
Dottertrotter (Växjö)
Annas bröllop 2008 (Österbotten)
Bride2be2008 (Sthlm)
Ullrika (Stockholm)
magnolian (Helsingborg)
Pienaar(Stockholm)
BrudSeptember2008(Skövde)
CeciliaLundh (Göteborg)
Siris (Göteborg)
mmmalurk (västerås)
janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
sandybee (Stockholm)
septbröllop (Malmö)
Vit ros (Göteborg)
Krisselito (Stockholm)
Ettplusett (Oskarshamn)
KarinTherese (Vetlanda)
Ida Johansson (Sävsjö)
Freckles (Stockholm)
Sofia86 (Finland)
Medeltidsbrud (Västerås)
septbröllop (malmö)
Lane (Hässleholm)
Ettplusett (Oskarshamn)
12 september
blueroose (limmared)
13 September
aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
snart höstbrud (Stora Sundby)
Skonie (Linköping)
Liini86 (Stockholm)
FoxyLoxy (Malmö)
jolare (Stockholm)
Olijara (Vadstena/Motala)
crazy 4 u (Trollhättan)
Ajjse (Kungsbacka)
strommis (Lycksele)
vosmal (Stockholm)
cattapulten (Stockholm)
bjornis (Göteborg)
Ester08 (Linköping)
15 September
avil(Piteå)
19 September
Pupetta (Frankfurt)
20 September
fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
Gumman 81 ( Vellinge)
Mrs Love (Surahammar)
Nomea (Umeå)
Kanelisen (Vadstena)
Lycklig jag (Stockholm)
Lillsnufflan (Katrineholm)
Robina67 (Stockholm)
Linil (Linköping)
äckling (Varberg)
ugla (Småland)
Säffle2008 (Säffle)
Dsy04 (Växjö, Cypern)
Nova79 (Halmstad)
22september
avil (piteå)
27 September
Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
Humlis (Falun)
Troll1 (Göteborg)
gottelina (Hässleholm)
Lunacy (Storuman)
Big Smile (Stockholm)
ditte1 (Östersund)
Sanfor (Göteborg)
Flowerrose (Stockholm)
Vad säger ni tjejer är det dag att öppna en ny tråd, så vi får med oss alla som lagt till sig sedan sist?
Nu är det bara 40 dagar kvar till 6 sept!
Shit vad fort det går.
På lördag skall vi träffa prästen och öva, då kommer det nog bli skrämmande verkligt.
Fick förresten lätt iordning på bordsplacering trots vårat oväntade tillskott. Var bara att flytta på några så var det lätt fixat. Äpuh!
Vad kul att du fick en så bra möhippa Kanelisen! Visst är det underbart när ens vänner anstränger sig så för att göra något särksilt för ens skull.
Hmmm från och med nu lär det ju bli någon på den här tråden som får sin möhippa varje helg. Undrar just vilkas tur det är till helgen... hehehe
Jag får som små kallduschar ibland (fast trevliga sådana) då det bara slår: herregud P och jag skall verkligen gifta oss. Det är på riktigt. Vi kommer verkligen gå fram genom altargången om några veckor!!!
Fattar ni egentligen vad det är ni sitter och planerar för. Erat underbara bröllop med er livskamrat!!!! Shit pommes vad häftigt!
För oss går det bra just nu, får lite gjort hela tiden och jag känner mig inte stressad. Ikväll skall jag leta efter bra knästrumpbyxor (vill inte ha riktiga strumpbyxor då jag tror det blir alldeles för varmt). Också skall vi se om vi kan hitta servett till sambon att ha i bröstfickan och papper till omslaget på festhäftet.
Är den någon mer som skall ha servett i bröstfickn (kan inte det fina namnet för det) vart har ni hittat det isåfall???
Du finns med på sista uppdaterade listan vad jag kan se. Är det någon som känner för att öppna en ny tråd eller skall jag?
Känns som det börjar bli dags i alla fall.
Vi hittade en igår. GIck till Brothers där vi köpt kostym och slips och de hade en som matchade slipsen jättebra.
Snart fru Wennerström skrev 2008-07-31 14:36:51 följande:
Jag fick en liten möhippa igår kväll. Efter att jag och sambon hade fixat allt vi skulle på stan så skulle vi gå och fika med en kompis. Men denna kompisen blev även 4 andra (kompisar, sambons syster och min brors sambo). Jag hade nog en ganska paff min när jag såg dem allihopa. De stämde liksom inte att just dem skulle komma gåendes ihop.
De tog med mig till en restaurang där vi åt jättegott. Sedan när jag var på toa hade alla lagt upp en sak var på bordet som symboliserade något jag hade gjort med dem. Också skulle jag gissa vem som hade haft med sig vad och berätta historien runt det. Var superskoj.
Vi satt nog där i tre timmar och sedan var det hem i sängen.
Visst blev väl ingen superdunder spännande hippa, men blev en kväll med min närmasta vänner. Saken är att jag vet att de försökt få till en helg då de kunde ta mig, men de senaste helgerna (och även denna som kommer )har jag och sambon varit fullt upptagna med saker som inte gått att strunta i. Och när som helst från nu skall den ena kompisen ha barn och en annan skall flytta från stan. Så det var liksom nu eller aldrig. Så jag är bara så glad att de ville göra något med mig. Och jag fick ju en bra middag. Bästa regeln de hade var att man inte fick tacka nej till desssert! Mums!!!!
hehe... ja man blir riktigt nojjig när vännerna inte beter sig som de brukar. Min möhippa i torsdags hade jag faktiskt nästan genomskådat innan (även om jag blev paff när alla dök upp ändå). Min kompis var alldeles för bestämd på tid och plats vi skulle träffas för att fika för att jag skulle kunna tro att allt stog rätt till. Det gick lisom inte att rucka på henne ens 30 min.
Har inte läst under helgen så jag missar säkert något som jag borde kommentera på. Men snart fru W, vi har tänkt att trycka ett häfte till varje gäst. Men jag tycker att det borde funka om bordsherre-och dam får dela. Iof har jag tatt hem och sparat mina kompisars häften och det är ju svårt att göra om man delar med någon annan än sin partner...
I helgen har vi varit i Fjällbacka där vi skall gifta oss. Bådas föräldrar har varit på plats och vi har fått jättemycket gjort. Det mesta vi har kvar att göra har vi nu delegerat över till dem.
Våra mammor har hand om dekorationen av lokalen och det kommer bli så snyggt. De ville ha snäckor som dekoration på borden så igår var vi ute och plockade snäckor. Så våran dekoration kommer vara vita dukar, blå och vita snäckor, några rosor och ljus. Sedan är borsplaceringskorten och festhäftena i grönt. Blir så snyggt.
Nu är det bara augusti kvar innan vi gifter oss tjejer!!! Fick mig en rejäl kalldusch i helgen! Var i kyrkan och övade med prästen. SHIIIITTT!!!! så nervös jag blev. När vi gick altargången fram och gick igenom steg för steg vad som skulle hända då insåg jag hur nära det verkligen är. Och en sak till insåg jag, jag kommer aldrig i hela världen klara av vigselcermonin utan att börja gråta. Jag fick kämpa som en tok för att hålla tårarna inne redan nu.
Vi skall bjuda på laxcheesecake till förrätt, sedan buffé och därefter tårta och cheesecake.
Hur tårtan kommer smaka vet jag ännu inte då det är mamma och min bror som skall göra den och smakerna är inte bestämda ännu.