Inlägg från: utomhus 08 |Visa alla inlägg
  • utomhus 08

080809 del 4

Hej på er!

Läser en hel del tips här i tråden och nu måste jag bara lämna ett själv. Hittade en perfekt gästbok idag på Bokia. Den heter Bröllopsminnen och är en fyll-i-bok med några enkla frågor till varje gäst och sedan en hel sida för att sätta in foto på den gästen alternativ för att skriva fria tankar. Andra böcker jag kollat på har bara haft en liten fotoruta i hörnet.
    Det jag gillade mest med boken var att de inledande sidorna var för brudparet att fylla i. Bland annat menyn, gästerna, vilka som höll tal, bästa minnen osv. En sidan var för att sätta in bröllopsannonsen. An komplett bok med andra ord! Toro det blir ett kanonfimt minne!

• utomhus 08

Vi har också en tjej som hjälper oss att fota alla gäster. Sen sätter vi in bilderna där de har skrivit i gästboken. Vi tänkte ha en fotostation som man kan besöka under minglet och hoppas att alla på så vis blir fotade. Vi har 2 värdinnor som håller lite koll.

• utomhus 08

matteve: Santorini är supermysigt och jättevackert! Men var medveten om att det är mörk lavasand på stränderna och väldigt turistigt.

Vi åker till en pytteö i Grekland (som jag aldrig hade hört talas om innan) i 1 vecka utan guldklimparna som får vara hos mormor resp farmor.

• utomhus 08

Nu har jag gått och gjort något galet så här 2 veckor innan bröllopet! Var och provade min klänning i lördags och var inte alls nöjd med hur den blev. Eftersom jag valt en klänning med chiffon är den väldigt känslig för att det blir rynkigt och bubbligt i undertyget. Efter lite justeringar blev det bättre men jag nämnde även för skäddaren att jag tänkt sy på ett stassband under bysten för att få någon detalj på klänningen (klänningen är i övrigt väldigt enkel). Då avrådde han från det pga av det känsliga tyget som lätt kunde få repor och sålde in mig på idén att sätta dit ett sidenband med en brosch på istället. Tänkte direkt att bandet skulle vara i ivory men det hela slutade med ett sidenband i stark mörkcerise/vinröd färg, exakt samma ton som jag har i orkidéerna i min bukett! Jag som alltid trott jag skulle ha en helt vit brudklänning.... Någon annan här i tråden som skall ha helt eller delvis annan färg på sin brudklänning?

• utomhus 08

BlendaSigne: Jättefin klänning i ditt galleri! Den påminner lite om min. Har tyvärr ingen bild för klänningen är kvar hos skräddaren. Men det blir ett liknande band fast direkt under bysten eftersom klänningen är skuren så. Det blir nog bra, måste bara smälta mitt impulsiva beslut lite

• utomhus 08

Chamor + alla andra: Vad köper ni i present till toastmasters, värdpar mfl? Vill gärna ha tips på presenter.

• utomhus 08

Verkar som att de flesta skall sitta till bords runt 18.00. Lite kul att tänka en tanke när man sätter sig att även ett helt stort gäng brudar gör det samma just då!

• utomhus 08

Puh, efter en svettig förmiddag med 2 skrikiga barn och en mamma som fortfarande går runt i pyjamas blir det nu dusch och packning och in till stan. Checkar in på hotellet i e.m. och ser fram emot en 3 rättersmiddag ikväll och en lugn barnfri natt! Känns just nu som bland de smartaste vi gjort att boka in oss på hotellet dagen innan, lider av akut sömnbrist.

Lycka till allihop! Och en extra hälsning till de som precis som jag gifter sig utomhus imorgon! Inget regn enligt rapporterna

Svar på tråden 080809 del 4