Usch och fy och blä.
Igår trillade tårarna på jobbet. Vi har strul med herrgården. Allt har flytit på hur bra som helst med personalen där, men nu är det inte bra alls.
Jag är väldigt väldigt nötallergisk, så pass att spår av nötter räcker för att jag inte ska överleva. Detta är något vi har varit extremt noga med att poängtera i all kontakt med herrgården. Hittills har det verkat bra men så förra veckan blev det kaos! Jag och min ena tärna var där för lite planering. Till eftermiddagsfikat serverades jag nötter, likaså till frukost dagen efter. Detta trots att jag poängterat det när vi beställde rummet och när vi checkade in. Och vi var de ENDA GÄSTERNA den natten!!
I måndags skrev jag ett långt mail där jag förklarade vad som hade skett och hur jag nu kände inför att ha vår bröllopsfest hos dem.
Inget svar i måndags, inget i tisdags och inget igår. I vanliga fall får man svar inom en timme eller två. Igår mailade jag igen, frågade om det första mailet hade kommit fram. Fortfarande inget svar.
JAg vill ju inte sitta på vår bröllopsmiddag och vara nervös och orolig, lika lite som jag vill ta med matlåda som de får värma åt mig.
På lördag ska vi dit och proväta menyn. Om allt fungerar.