Inlägg från: PennyLane2009 |Visa alla inlägg
  • PennyLane2009

Dalabrudar 2008, del 4

Hej brudar!
    Får en Stockholmsbrud som ska gifta sig i uppe vid Siljan vara med här? Jag och min blivande man planerar just nu för fullt inför vårt bröllop i januari 2009. Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Rättvik och ha festen i Tällberg, så vi planerar på distans kan man säga. Därför vore jag oerhört tacksam för alla bra tips och råd gällande frisörer, makeupartister och florister i Leksand-Tällberg-Rättviksområdet.
    Är det förresten fler vinterbrudar här inne? Någon som har tips på snygga bordsdekorationer i vitt/silver? Det hotell vi ska ha middagen på står för fina vita dukar, vita servetter, vitt porslin och silverljusstakar, har ni några tips på vad som skulle passa bra till det? Vill gärna fånga vinterkänslan med lite frostigt vitt, mycket ljus etc.

• PennyLane2009

Vi har fått tips om konditor Jan Helgesson i Borlänge. Han ska visst vara jätteduktig och en riktig "tårtkonstnär". Är det någon som har använt honom? Vet att han tar från 30 kr per bit (beroende på hur avancerad tårtan är).

• PennyLane2009

Oj, jag tror att han fixar allt. Men ring och kolla.

Helena1978 skrev 2008-05-29 20:49:41 följande:
    PennyLane2009:Kör dem ut den då också eller måste man hämta själv?
  • PennyLane2009

Har någon här inne tips på bra frisörer/makeup-artister i Leksand med omnejd? Kanske även florister?

• PennyLane2009
    080802 skrev 2008-06-12 20:51:07 följande:
    Vad roligt att hitta tråden igen!Någon skrev om Jan Helgesson och tårtor. Vi ska har tårtor (=bakelser) från honom. Vi får se hur det blir. Ett tips är att provsmaka först!
    Det var jag som skrev om Jag Helgesson. Vad kul att ni ska anlita honom, då kan jag pumpa dig på information ;)
    Berätta gärna lite mer om era bakelser (form, dekor, smak, pris etc).
  • PennyLane2009
    080802 skrev 2008-06-22 15:09:47 följande:
    PennyLane2009: Jo, vi ska ha små fyrkantiga bakelser med mandelbotten (typ biskvibotten) färska hallon samt mörk chokladmousse. Hela bakelsen kommer att vara "sprayad" med choklad. I nederkant på bakelsen sätts ett guldsidenband och på toppen en liten "platta" med vårt "emblem". Jan gav oss priset 40:-/bakelse.
    Åh det låter jättesmarrigt! Ska ni har typ sugarpaste ovanpå eller? Det låter i alla fall som den typ av fyllning som jag skulle vilja ha. Jag vill dock ha en tårta, gärna en trevåningstårta american style med kritvit sugarpaste och vita och silvriga detaljer, samt ev kanske ett svart band någonstans. Vi kommer nog ha svarta trycksaker och min tärna kommer nog ha en svart klänning (med vitt eller silverfärgat band under bysten) så det vore snyggt att få in svart på något sätt. Gissar att vi nog kommer att landa på minst 40 kr biten.
    Jag tycker dock att Jan Helgesson är lite svår att få tag i, har både mailat och ringt och bett honom kontakta mig för inbokning av ett möte utan att få svar. Han kanske i och för sig tycker att vi är ute i väääldigt god tid... I hur god tid innan bröllopet bokade ni honom?
  • PennyLane2009

Är det någon som har tips på bra frisörer/hårstylister i Leksandsområdet? Vi ska gifta oss i Tällberg/Rättvik. Tack på förhand!

• PennyLane2009

Åh tack för tipset! Har du använt dem själv för uppsättning, eller känner du någon som har? Har du bilder på frisyrer som de gjort?

fru Bruhn skrev 2008-07-20 18:18:24 följande:

Lindas klippotek eller Strået i Rättvik. Men skynda att boka för dom brukar ha fullt. Lycka till!!!
Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4