Inlägg från: 080802 |Visa alla inlägg
  • 080802

Dalabrudar 2008, del 4

Vad roligt att hitta tråden igen!

Någon skrev om Jan Helgesson och tårtor. Vi ska har tårtor (=bakelser) från honom. Vi får se hur det blir. Ett tips är att provsmaka först!

• 080802

SuperRultan: Vi kommer att ha en präst som m2b haft som scoutledare. Han heter Lars Häggberg och är präst i Linköping i vanliga fall. Festen blir i Torsångs församlingshem.

PennyLane2009: Jo, vi ska ha små fyrkantiga bakelser med mandelbotten (typ biskvibotten) färska hallon samt mörk chokladmousse. Hela bakelsen kommer att vara "sprayad" med choklad. I nederkant på bakelsen sätts ett guldsidenband och på toppen en liten "platta" med vårt "emblem". Jan gav oss priset 40:-/bakelse.

• 080802

Kom på en sak: Jan Helgesson tar nog ca 35:-/tårtbit då han gör "vanliga tårtor". Vår blev lite dyrare då han får "pilla" en hel del

• 080802

Nej, det blir ingen sugarpaste på, enl. Jan skulle det funka att "spraya" med choklad ändå (jag är inte så förtjust i sugarpaste).

Det låter snyggt med svart, har du sett någon tårta du gillat? Jag håller med dig, Jan är svår att få tag på. Jag minns inte riktigt när vi hörde av oss, tror det var ett halvår eller ca åtta månader i förväg.

• 080802

Ja, vad säger man? Det är MYCKET att fixa! Det är ju jättekul och jättejobbigt på samma gång, eller hur? Jag drömmer också om saker som går fel/inte blir som jag tänkt. Märker att jag blivit lite bridezilla och morrar lite nu och då på sambon Inte blir det bättre av att jag är kontollfreak och ska "sticka nosen i allt". Pust. Någon som känner igen sig?

• 080802

Kan någon tipsa mig om var jag hittar röda skor utan alltför hög klack? (strl 37)

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4