• Iluna

Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?

Ni som gift sig, varit på bröllop, eller ska gifta er, när är den bästa tiden på året att gifta sig?
    Om man vill ha ett sommarbröllop, är de juni som gäller för att ha stört chans att få bra väder, ellerär de i slutet av sommaren. Vinterbrölop kan man ju nätan glöma nu för tiden iaf i sthlm. Om man vill ha ett höstbröllop när är de minst risk för regn?
    Vill ha massa tips å råd på hur mans ka tänka när de gäller att välja datum:::

• Svar på tråden Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?
  • Krystal

Skulle nog säga juli-augusti.
    Planerar själv att ha det i mitten av juli (2009) nångång. Dels så hoppas jag att det ska vara varmare i luften och att man under juni hinner få lite lagom färg på sin vinterbleka kropp

• Juni2009

Ehh...
    egentligen finns det inte dålig väder bara dålig kläder brukar man säga så jag tror det gäller även på bröllop.

Vi gifter oss nästa sommar, 19 juni, då ska var vara ute eller ska jag säga inne på partytält.

Det blir bra ändå.

• Augustibruden 2008

Jag hoppas verkligen augusti blir fint i år!
    Vore hemskt m en regnig sommar igen

• grabbarna

hoppas jag med för vi gick på samma statistik så i år kommer det nog spöregna för den helgen har varit kanonfin i flera år...

Dolliver skrev 2008-05-19 09:05:20 följande:
    Jag vet ju inte om det stämmer men det sägs att första helgen i augusti är den helg som oftast har fint väder. Vi valde därför den 2/8 för vårt bröllop och det är faktiskt några ur den äldre generationen som sagt det där om att vi valt bra datum för bra väder! Så jag får banne mig hoppas att det stämmer! =)
  • AnnaochHenrik

Det var en intervju med en av "vädergubbarna" på TV för ett tag sen, han sa att hans dotter hade frågat när hon skulle lägga sitt bröllop, och han hade rekommenderat slutet av augusti för att det statistisk sett skulle vara solsäkert och de fick strålande sol...
    Hoppas det stämmer i år också, vi gifter oss 23/8

• Sommarbrud 2008

Jag har hört att maj är ett hett tips om man vill ha sol och slippa regn. Kör själv på juli och håller tummarna för att utomhusvigsel ska funka.

• Novemberbröllop08

Vi valde bara en månad och skiter i vad det blir för väder. Tycker folk hakar upp sig så mycket på vädret. Det är ju ändå inte det viktigaste.

• Ljungfru
    Novemberbröllop08 skrev 2008-05-21 14:22:01 följande:
    Vi valde bara en månad och skiter i vad det blir för väder. Tycker folk hakar upp sig så mycket på vädret. Det är ju ändå inte det viktigaste.
    Precis. man kan aldrig vara säker och ett regn kan inte förstöra denna dag.
  • Tooticki
    Novemberbröllop08 skrev 2008-05-21 14:22:01 följande:
    Exakt, detta är Sverige, vi är ett kallt och regnigt land. Bättre att planera för ala eventualiteter och glädjas och det blir fint väder. Risken för besvikelse blur så stor om man försöker planera in vädergudarna...
  • 20080802

enligt SMHI :
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&a=27318&l=sv

Juli är varmast och juni torrast och soligast av sommarmånaderna (juni, juli, augusti)

Något mer detaljerat har jag hittat tyvärr

• 20080802

SUCK!!!! "har jag INTE hittat" skulle det förstås stå!!

Svar på tråden Bästa tiden att gifta sig, om man vill ha bra väder?