• Tooticki

Behöver hjälp!!!

Skulle du vilja att mannen du gifte dig med suktade efter någon annan men nöjde sig med det näst bästa? När du vet svaret på den frågan kan du nog svara på den andra också...

• Tooticki

OM du VILL satsa på den relation du är i nu och älskar, attraheras, uppskattar, respekterar och är kär i honom så föreslår jag att du säger upp kontakten med den nye mannen för ett tag och fokuserar på din blivande man. Kanske visar det sig att det bara var kalla fötter och det rinner ut i sanden. kanske är det så att du och din sambo är vänner som har roligt tillsammans men kärleken och attraktionen har försvunnit, då bör du vara schysst och göra slut med honom av den anledningen, inte för att vara med någon annan.

• Tooticki
    knasjänta skrev 2008-05-19 13:12:54 följande:
    Problemet är ju att det är mer än bara vännskap med vännen...det flörtas lite lätt men hans blickar säger allt...jag vet att han vill ha mig...och jag vill verkligen inte säga upp bekantskapen med han, han är för viktigt för det..trodde aldrig att jag skulle hamna i denna sitvationen...
    Du vill ha kakan och äta den, det kanske går ett tag, tills din blivande man kommer på er eller ditt samvete säger stopp...
  • Tooticki

Frågan är om du är redo för giftermål över huvud taget om du 3 månader innan bröllopet flirtar med någon annan...

• Tooticki
    Zozo skrev 2008-05-19 22:58:39 följande:
    När man är tillsammans med nagon länge kan mycket hända, giftemal eller inte. TS är ju redan i ett förhallande sa om hon är gift eller ska gifta sig spelar ju eg ingen roll, enligt mitt sätt att tänka iaf. Jag begär varken mer eller mindre av min make sedan vi gift oss. Att ga vidare i förhallandet är det dock kanske inte läge för om man är tveksam.
    Nej att vara gift är ju egentligen ingen skillnad, men perioden innan bröllopet, när man ska ta detta steg tillsammans ska väl ändå vara en lycklig tid? Att gifta sig och skaffa barn när man har en flirt med någon annan och funderar på att lämna sin man är i mina ögon inte början på ett bra äktenskap/föräldraskap.
Svar på tråden Behöver hjälp!!!