här kommer vår dag:
På fredagen grejade vi allt i lokalen, dukade o stod i! toastmaster kommer t lysekil o berättar att han glömt kosymen hemma i gbg (!) och måste åka tillbaka. han åker, efter ngn timme ringer han, han står framför ytterdörren och har glömt nyckeln i lysekil!!!! (asg) så han får åka TILLBAKA t lysekil för o hämta nyckeln o sen tillbaka t gbg IGEN för op hämta kläderna *s*
MEn resten gick smidigt, vi var klara sent och jag som inte kunnat äta ngt på hela dagen var jättetrött när vi äntligen kom t B&B där vi skulle bo på natten. ¨
Vi möttes i dörren av ett par, de som ägde stället, de var jättegoa! vi blev serverade varm mat kl 22 (!) och tog 2 öl, sen var vi så trötta så vi gick direkt o la oss o somnade.
Lördagen började med en lång härlig frukost på B&B, umgicks lite med bestman och andra gäster som bodde där.
Sen åkte jag t lysekil medan mannen var kvar hos bestman för att göra i ordning oss.
Toastmasterns tjej langade fram alla hundratusentals grejer hon hade me sig o började rulla håret på spolar, o sminka. Det tog sin lilla tid o innan allt va klart var vi 40 min sena till fotograferingen!! *ASG*
Mannen väntade utanför hotellet i en mercedes (stavning?) med svenska flaggor där fram, och chauförren (hans chef) väntade på mig utanför hissen me sån där mössa, kostym o allt!
Blev totalt uttittad kan jag säga *S*
Det var ju tennisvecka i lysekil och de hade spärrat av pinnevik!!! men fotografen fixade så vi fick komma in me bilen ändå *S' folk måste trott vi va värsta kändisarna!
Fotograferingen blev lite stressig men gick jättebra, ska bli spännande att se bilderna!
Väl i kyrkan började jag undra när nervositeten skulle komma, hade mest känt stress fram tills dess, men den kom aldrig! jag kände mig lugn hela tiden.. skumt.
prästen var UNDERBAR! och vigseln gick jättebra=)
Väl ute väntade alla gästerna o foton, sen åkte vi en sväng me bilen så gästerna hann gå ner t oscars o få bubbel.
Efter en halvtimme eller så, stannade vi utanför o steg ur bilen, våra respektive mammor gav oss varsitt glas, o ännu mer fotografering väntade *s*
sen började festen!
Maten var SUPERB! massvis me roliga tal, bandet var underbart! summa summarum; vi hade en oförglömlig dag, sååå mycke bättre än jag någonsin kunde anat!
Nu förstår jag verkligen va ni som gift er o sagt att det vart så underbart o allt, va d verkligen innebär! glömde allt som kunde gå fel o tänkte inte på små missöden alls, d va så himla bra! *lyrisk*
nu väntar vi på foton o är så glada att vi hade ngn som filmade! tittade lite grann idag o mindes=)
TIPS: krångla inte till saker, och minimera!
flera smågrejer som vi hade planerat glömdes (d gjorde inget men kändes lite onödigt)
t.ex. nattamaten blev d inget av, alla va så mätta ändå=) snacksen kom fram sent, men d räckte gott o väl!