Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Hej tjejer! Nu är jag i Götet igen, dock utan sambon. Han har ju redan börjat jobba på sitt nya jobb och bor hemma hos sina föräldrar på veckorna, känns så tomt

Igår grundlurade jag och hans kompisar honom. Han trodde att vi skulle åka tbx till Göteborg igår men på vägen stannade vi på McDonalds för att äta och när vi stod i kön kom hela kompisgänget in. Han blev ngt paff Han mådde inte så gott idag, lite träkeps.

Jag kan nog bli lite sen imorgon tjejer. Mitt möte slutar klockan 17:00 och sen skall jag ta mig från järntorget med ett snabbt stopp för att uträtta ett ärende i stan. Går det bra om jag dyker upp 17:30- 17:45? Visst började bion strax före 19:00. Om ni köper biljetter innan jag kommer, kanske någon kan lägga ut åt mig så länge? Nu skall jag ta mig en kopp te och läsa ikapp lite av det jag missat..

KRAMIS

• Stjärnis

Hej tjejer! Nu är jag i Götet igen, dock utan sambon. Han har ju redan börjat jobba på sitt nya jobb och bor hemma hos sina föräldrar på veckorna, känns så tomt

Igår grundlurade jag och hans kompisar honom. Han trodde att vi skulle åka tbx till Göteborg igår men på vägen stannade vi på McDonalds för att äta och när vi stod i kön kom hela kompisgänget in. Han blev ngt paff Han mådde inte så gott idag, lite träkeps.

Jag kan nog bli lite sen imorgon tjejer. Mitt möte slutar klockan 17:00 och sen skall jag ta mig från järntorget med ett snabbt stopp för att uträtta ett ärende i stan. Går det bra om jag dyker upp 17:30- 17:45? Visst började bion strax före 19:00. Om ni köper biljetter innan jag kommer, kanske någon kan lägga ut åt mig så länge? Nu skall jag ta mig en kopp te och läsa ikapp lite av det jag missat..

KRAMIS

• Stjärnis

Nämen, vad hände nu då?

*skäller på datorn*

• Stjärnis

Hejsan tjejer!!

Ville bara gå in sanbbt och säga hej, så här på lunchen. Nu är jag tbx på jobbet igen, känns ok än så länge.

31Maj: Jag vill också gärna se bilderna!

Ses ikväll tjejer, ska bli så kul och träffa er igen!

KRAM

• Stjärnis

Hej tjejer!! Jag kan nog tyvärr inte följa med på bio på tisdag, har en del att göra så här det sista. Nu börjar det verkligen närma sig för oss, mindre än två veckor kvar

Nu måste jag jobba, massor att göra så här sista veckan före semestern. Nedräkning! 5 dagar kvar..

• Stjärnis

Hej tjejer! Jag är bara inne och säger hej. Har tyvärr blivit rejält förkyld, så här en vecka inna bröllopet, perfekt tajming,
    NOT

Just nu håller vi på med festprogrammen, tvättar, stryker och står i. Vi åker ju på bröllopsresa söndag natt efter bröllopet och vi kommer inte tillbaka till Götet förrän söndag eftermiddag. Det betyder att vi måste försöka packa det mesta redan nu innan vi åker upp till Skaraborg på söndag.

Jag ska försöka kika igen lite senare och försöka läsa ikapp allt jag har missat! KRAM

• Stjärnis

Hej tjejer! Jag måste bara gå in och berätta om min underbara dag igår. Jag e hippad En helt FANTASTISK DAG. Kommer att ta lång tid innan jag smälter denna!

Först hade vi picknick, jag fick prova på att blåsa glas (så otroligt häftigt), vi hade frågesport om min M2B och för pengarna jag tjänade fick jag shoppa loss på myrornas.. Därefter hade vi lite picknick igen vilket var välbehövligt för sedan fick vi prova orientalisk dans- magdans. Jag, i full utstyrsel förstås Hjälp vad jag skrattade åt mig själv och mina stela kompisar. Det finns dokumenterat på film Efter det bar det iväg till en kompis och där väntar nästa överraskning. De hade hyrt hem en kock som hjälpte oss att laga en trerätters gourmetmiddag. Det var så skoj att laga mat med honom som skämtade, kom med tips och råd och framförallt var det otroligt gott! Sedan avslutades kvällen på avenyn med dans fram till småtimmarna, stöp i säng klockan 03. Jag är helt slut idag. Just nu förstår jag inte hur jag ska kunna ladda om tills bröllopet nästa helg! Framförallt är jag så tacksam över mina underbara vänner som ordna denna otroligt lyckade möhippa!

Nu måste vi packa och dona inför hemfärden till Skaraborg men jag ska försöka kika in lite senare. Jag har ju inte hunnit läsa allt som har hänt i tråden. Det känns som om jag har missat massor men det är så mycket fixande så här den sista tiden innan bröllopet...

• Stjärnis

Hejsan!

Oj, vad ni skriver, har inte hunnit läsa igenom allt! Jag tror att jag får göra det efter bröllopet.

Just nu känns det som om läget är under kontroll även om det är mycket att fixa med. Jag har precis kommit hem från frisören. Jag har klippt mig och gått igenom allt en sista gång. Igår hade vi en sista genomgång med cateringen, träffade filmaren osv. Nu vankas det pappersarbete, håller på och viker festprogram för glatta livet!! Känner mig märkligt lugn, inga nerver alls. Kommer kanske lagom till fredag kväll

Tjejer, håll tummarna nu att vädergudarna är på vår sida!!

STOR KRAM

• Stjärnis

Majsis: Åh, vad glad jag blev när jag såg det... Hoppas hoppas att de har rätt

Långserud: Tack för tipset, ska försöka planera in en lugn stund för mig själv.. Det är cirka 16 mil från Göteborg. Stor kram tillbax!

• Stjärnis

Hej tjejer!

Skriver nu mitt sista inlägg som fröken. Imorgon blir jag FRU! Känns overkligt. Allt är under kontroll och jag känner mig märkligt nog väldigt lugn. Nervositeten kanske kommer imorgon eller så kommer den helt enkelt inte..

Eftersom vi åker på vår bröllopsresa direkt natten till måndag, så vet jag inte om jag hinner besöka tråden mer i helgen. Om inte, så får ni ha det så bra! Vi hörs och SYNS snart!

MASSOR AV KRAMAR

• Stjärnis

Hej alla underbara BT- tjejer! Har saknat er nu när jag inte varit inne i tråden på över två veckor! Hur har ni det? Jag måste försöka läsa ikapp allt i helgen!

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar bröllopsresa. Västindien är verkligen ett paradis och perfekt för en smekmånad! Vi ville inte åka hem igen. Så härligt med sol, bad och snorkling Jag har också fått en dröm uppfylld. Jag har simmat med delfiner. Det var nästan magiskt, helt fantastiskt!

Till er som ännu inte har gift er säger jag bara.. NJUT! Det är en helt fantastisk dag. Jag var aldrig speciellt nervös utan kände mig lugn och förväntansfull. Jag kunde inte sluta le. Vi hade jättetur med vädret. Det var rejält varmt på dagen, 27 grader i skuggan och halvklart. När vi var färdiga med middagen kom regnet! Allt gick som planerat förrutom att jag fick en fläck på släpet vid fotograferingen men jag var så lycklig att jag faktiskt inte brydde mig så mycket. Om folk såg det så sa de i alla fall inget Ena leken kunde vi inte genomföra heller på grund av regnet. Vi hade blåst upp heliumballonger (vita hjärtan) och på dessa ballonger skulle gästerna få sätta fast frankerade vykort där de skrivit ner något de skulle vilja göra för eller tillsammans med oss. På andra sidan stod det en uppmaning till dem som hittade kortet att lägga det på postlådan. Sedan skulle vi skicka upp dessa ballonger och se hur många som kom fram till oss. Tyvärr gjorde regnet att helium ballongerna inte orkade lyfta när man satte fast kortet men vi släppte iväg ballongerna ändå och struntade i korten. Väldigt många lade korten vykorten direkt på postlådan istället. Låg en hel del kort på dörrmattan när vi kom hem igår Vi hade verkligen tur med vädret på bröllopsdagen, för dagen efter bröllopet ösregnade det verkligen hela dagen.

Nu måste jag kila iväg, ska packa inför hemfärd till nya hemstaden. Vi ska börja måla i radhuset i helgen, så därför kan inte vi vara med i ikväll! (Jag sms:ade med Amor förrut då vi ska lämna tillbaka ett stafli som vi har lånat. Hon sa att ni skulle träffas ikväll) Ni får ha det så kul!

Jag skulle gärna vilja ta en fika när jag kommer tillbaka igen, i vecka 31. Hänger ni på?

MrsD: STORT LYCKA TILL IMORGON!

Sist men inte minst, STORT TACK för postogrammet tjejer! Ni är för söta!

STOR KRAM

• Stjärnis

Halloj!!

Låter som ni hade en toppenkväll hos Amor?! Så tråkigt at vi inte kunde vara med denna gång Min man är så otroligt nyfiken på er tjejer, har ju hört era namn nämnas mer än en gång Han ville jättegärna träffa både er och era blivande män och män. Eftersom jaghar abstinens efter er alla undrebara BT- tjejer nu så tänkte jag föreslå en fika v 31, när jag är tbx i Gbg.

En fika på stan

Onsdag den 30/7: Stjärnis
    Torsdag den 31/7: Stjärnis

Jag har tyvärr inte hunnit läsa ikapp allt som jag har missat när vi var borta på vår bröllopsresa, ska försöka göra det när jag får lite tid över men jag hoppas att alla har det bra?! Tänker på er!!

MrsD: STORT GRATTIS! Nu är du fru!

Nu är dte inte många blivande brudar kvar, allt fler blir fruar.

Hur går det för er i planeringen: Grund, Amor,Valkyriana, Aybee och Cristal?

KRAMAR från stjärnis

• Stjärnis

Usch, ser att jag skriver som en kratta. Ber om ursäkt för detta men vi verkar inte ha ngr språkpoliser i tråden va?

• Stjärnis

Amor: Nej, vad tråkigt att din bror inte kan/vill komma. STOR KRAM till dig!

31Maj: Härligt med sparkar från den lille och överraskningar från din man

Astriden: Tråkigt att höra om din farmor! Tänker på dig! Inte lätt att veta hur man ska göra. Det är svårt att ge något annat råd än att du måste följa ditt hjärta.

MrsD: Vilka härliga bilder! Ni var jättefina

Valkyriana: Jag börjar jobba igen dne veckan så jag hade nog tänkt mig efter jobbet, typ 16:30. Om det passar er andra?

• Stjärnis

Grund: Det låter som en bra idé att ta det lugnt veckan innan. För oss var det mycket att stå i den sista veckan, framförallt med lokalen.. dekoration av den osv. Nu kommer den fina svenska sommaren. Lagom tills jag börjar jobba igen men det gör inte så mycket! Vi har ju fått sol och bad på bröllopsresan. Då får du nog fint väder på ert bröllop Det verkar som de flesta har haft bra väder på sina bröllop. Vi har varit flitiga med att be till vädergudarna åt varandra i tråden

Barba: Vad spännande med huset! Jag säger som Amor. Det kanske är ett tecken att huset skall bli ert men som stenbruden säger är det ju superviktigt att kolla besiktningsprotokollet för att ni ska slippa obehagliga överraskningar.. Lycka till!

Stenbruden: Åh, godisogram har jag aldirg sett. Det hade varit perfekt till min gottegris till man. Vart hittar man det?

Långse: Detta hemska gissel som kallas mens.. Jag har ofta mensvärk och det är inte kul! STOR kram till dig. Jag tycker att du är värd lite godis. Varför inte skicka ett godisogram till dig själv?

• Stjärnis

Hej tjejer!

Vilken helg! Vi har haft fullt hus i helgen, då syskon med repsektive + en del vänner har varit ner i GBg för att titta på Iron Maiden. Det har varit jätteskoj men nu är man lite sliten *gäspar*

Lite söndagsångest har man också. Dags att börja jobba igen imorgon MEN det är bara två veckor kvar. Sedan blir det flytt..

Tjejer: Ni har väl inte glömt?

Onsdag den 30/7: Stjärnis, Långse, Amor, Astriden
    Torsdag den 31/7: Stjärnis, Amor, Astriden

Ska vi ta vårt vanliga fik eller? Soho?

KRAMEN

• Stjärnis

Hejsan! Nu sitter man på ett varmt kontor och svettas igen
    Det är så varmt på vårt kontor. Har en liten bordsfläkt men det hjälper inte.

Amor: Det låter som en bra idé. Vi ses 16:30 vid SOHO och letar upp en solig uteservering!

Nu skall jag återgå till min överfulla mailbox..

• Stjärnis

Halloj! Är bara inne en snabbis eftersom vi har det körigt på jobbet. Vi är bara två sycken personer i tjänst av sex ordinarie.. *pust*

Ville bara säga att jag ser frame mot fikat!
    KRAM

• Stjärnis

LYCKA TILL GRUND!!

Tänker på dig idag och åller alla tummar för att det ska vara uppehåll! STOR KRAM

Långserud: Ja, vi flyttar nu nästa lördag den 9/8 men eftersom jag har mycket vänner här i Göteborg så hoppas jag kunna åka ner och hälsa på ofta. Då ska vi nog kunna boka in en fikadejt

Idag blir det flyttpackning hela dagen och flera vändor till återbruket. Jag har rensat ut en massa kläder och annat smått och gott. Det är en positiv effekt av att flytta. Man får en anledning att rensa bland alla saker!

Tack för fikat sist tjejer! Det var en bedårande liten kille du hade med dig astriden och din M2B Amor, är så himla trevlig!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4