Hej flickor!
Har läst ikapp en del men får säga som Stjärnis- så mkt att kommentera att man nästan får ta det när man ses! Så kul att händer massa skoj för alla! Underbart! 2008 känns som ett toppenår!
Här kommer en kort resume av vår bröllopshelg!
På fredagen började gästerna droppa in och framåt kvällingen samlades vi för att grilla i den stugby där de flesta gäster bodde. Så myisigt och skönt att få träffa gästerna före den stora dagen då flera av dem hade vi ej träffat på ett tag (tex min kompis från Japan, sist vi sågs var 2004!)
Lördagen började tidigt i hos frissan tillsammans med mina 2 tärnor och vår fotograf som var med oss fram tom middagen. Kände mig som en prinsessa och kände mig så snygg! Frisyr och make blev perfekt och satt som berget fram till jag gick och la mig!
Sedan var det fotografering, först vi + tärnor och marsalk och sen endast vi. Var tom ute i en eka och tog bilder, ganska våghalsigt men det gick!
Sen var det dax! Den sekunden när portarna slogs upp och vi tog förta steget in i kyrkan och stod och sög in den underbara stämningen, då man såg alla, var helt underbart! (oj vilken svenska men jag blir helt rörd även nu). När vi kom fram till altaret efter att haft Fairytale från Shrek (vår första date tillsammans såg vi shrek) så var min man (!) så rörd och prästen gav honom en servett för tårarna forsade! Han blev såå rörd av att se alla, underbart!
Sen följde sång av min syster där jag grät floder för att det var så käsnlosamt, hela kyrkan snyftade sa min mamma, tom prästen! När vi sa våra löften som min man (I like skriva det alltså!) skrivit så kändes som om jag svävade av lycka. Efter det sjjöng min kusin en U2 låt som var mer happy och vi bara njöt. Utgångsmusik var Abbas I do I do.., från musikalen ndär vi förlovade oss i London.
Utanför blev det risregn, sen skumpa och snittar vid kyrkan på en gräsmatta vid en fors. Så lyckat, cateringfiman hade gjort hjärtformade snittar! Efter ett tags minglande kom Kalle 3 (Stjörnis, han var såå snäll!). De hade lövat hans vagn och satidigt kom 5 veteranbilar, bla en som var med i filmen Morsarvet och hämtade upp en del av gästerna (åkte flera vändor). Medan vi skrittade (lärt mig vad det heter nu) mot festlokalen fick gästerna allteftersom de kom dit mingeldrink och ett mingelspel.
Väl på plats var det till bords. Maten var underbar, precis som vi ville, att den skulle bli lite av ett samtalsämne. Så gott och snyggt! Älskar vår caterijngfirma!
Sen följde underbara tal och spex. De som höll tal var: pappa, svärfar, tärnorna, marsalk, mina barndomskompisar från Säffle, mina gymnasiekompisar, Min mans tjejkompis, min bror, min mammas sambo, vår toastmaster. Sen var det en spexlek med oss och naturligtvis massa pussar för oss och med våra gäster!