Inlägg från: 31 maj 2008 |Visa alla inlägg
  • 31 maj 2008

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Hej på er alla!

Fantastiska bilder, Stenis! My är helt otrolig!

Har också haft en riktigt skön helg. Bruce var ju helt otrolig, kanon verkligen. Sen har vi haft en lugn helg, min pappa med fru var här så vi har lagat god mat, spelat spel och myst. Jätteskönt verkligen.

Önskar att vi kunde komma på fredag, men vi får avstå som sagt. Hoppas ni andra får riktigt trevligt i alla fall!

Astriden - är väldigt nyfiken på Kroatien! Berätta berätta! Skulle inte ha något emot en liten resa till värmen snart...

På söndag ska vi kolla på radhus i Örebro förresten! Jag fick ett infall igår och kom på att ett radhus kan ju vara bra i väntan på att drömhuset dyker upp, så kan vi bo där i tre-fyra år. Om vi hittar något nu kanske vi lagom hinner flytta in några månader innan pyret tittar ut!

Nu - åter till jobbet!

• 31 maj 2008

Vad roligt AyBee!

Låter som om ni har det riktigt skönt, Nina! Njut av ledigheten!

I tankarna håller jag på och inreder radhuset vi vill ha. Vill verkligen ha Grythyttanmöbler på ena uteplatsen, men ack så dyra...

www.grythyttan.net/klassikerserien/

• 31 maj 2008

Attans, det hade ju varit bra! Ska kolla in KWA nu.

Måste bara berätta om mitt och makens telefonsamtal angående möblerna:

Jag: Jag har hittat trädgårdsmöbler till framsidan! Skickar länk!
    Mannen: Fina! Skulle passa perfekt.
    Jag: Vill du veta vad de kostar?
    Mannen: Ja
    Jag: De är ganska dyra
    Mannen: Okej, men vad kostar de?
    Jag: Stolarna kostar 2500, bordet 5000.
    Mannen: Men det var ju inte så farligt, det blir ju 7500.
    Jag: Ja... alltså... stolarna kostar 2500 kr styck...
    Mannen: Oj då. Skulle inte vi köpa Laminofåtöljer också?
    Jag: Jo...
    Mannen: Hmm...

• 31 maj 2008

God morgon ladies!

Jättefina skor, AyBee!!! Skönt att ha hittat dem, väl?!

Roligt med prästen, Amor! Det är så viktigt att det stämmer med prästen ju. På tre timmar måste han ju ha fått en riktigt bra bild av er också, och det tycker jag är roligt, om de kan förmedla rätta känslan och fånga "er".

Val - Det blir säkert bra med er präst också, ni kan väl höra av er till honom och säga att ni vill träffa honom?

Hoppas alla får en bra dag!

• 31 maj 2008

Jag hittar inte till GP:s bröllopsannonser, bara de folk har registrerat själv. Kan någon skicka länk? Tekniskt störd idag

Ha ha, Lamino har vi ju velat ha så länge, och jag tittade på Grythyttankopior som var fina igår. Hmm, vi får se. Kanske bara behövs lite övertalning i familjen? Lite dumt att vara gift med bankfolk, som har stenkoll på ekonomin

Kul att du ska till frisören, Långserud! Hälsa från mig! Har inte varit där sen bröllopet ? ojojoj, mitt hår mår inte så bra? Hoppas du blir nöjd!

Vad roligt att min mormor och morfar kommer, Amor!

Grund ? kan du inte skicka länk till gästboken? Tror inte jag har sett någon sån.

Klurigt det där med bröllopskläder, Astriden. När är bröllopet? För det händer ju grejer vecka till vecka, så det är ju jättesvårt att veta hur nåt kommer sitta om tre veckor tex?

Vi ska på bröllop i slutet av nov, och där bävar jag redan för kläderna. Vad tusan har man på sig, nåt fint som inte är ett tält och inte svart? Ja ja, det blir ett senare problem?

• 31 maj 2008

Jättefina bröllopsbilder! Tack för vägledningen, Grund!!!

Kollade in gästboken, men tyvärr, har inte sett den.

• 31 maj 2008

Långserud - när är dopet ni ska på? Är så nyfiken på hur presenten blir mottagen!

• 31 maj 2008

Halloj tjejer!

Ny vecka, och snaart semester... Har försökt återhämta mig från helgens badande och Lisebergsbesök med min systers 4- och 6-åring. Så roligt att ha dem här, men det är ju full fart hela tiden.

Ni har skrivit en massa, så jag missar säkert en hel del, men iaf - Amor - helt otroligt, sånt blir man ju alldeles varm av!

Och så tycker jag det är synd att vi inte kan komma på fredag, men det ska jag sluta tjata om nu...

MrsD - jag förstår precis vad du menar att det är synd att ni inte kan vara med på fredag. När vi gifte oss hade vi en massa gäster boende på Marstrand. Mitt tjejgäng på 9 personer +alla deras respektive hade efter festen och bussresan dit varit och nattbadat och druckt vin och skumpa hela natten, och det kan jag vara avundsjuk på att ha missat, även om vi hade bröllopsnatt, så jag förstår vad du menar

Långse - vad roligt med frisören och doppresenten! Alltid kul när det är uppskattat! Det där födelsedagståget har jag hört om från fler, så det ska vi köpa när min systers yngsta fyller 1 i augusti!

Aybee - roligt att ni gillade våra insidor på inbjudningarna! Bara att kopiera!

Förresten- jag dyker också! Dök en del vid Släggö förra året, då var det bra. Det var ju en av anledningarna att vi skulle till Maldiverna på bröllopsresa... Dök ni där, förresten - Stenis? Då kan jag tänka mig att Lysekil känns lite klent i jämförelse, trots att det är bra i Sverige.

Hoppas det går bra med klädletandet, Astriden. För mig är det byxor som är det kritiska, toppar och tunikor går fortfarande bra.

Grund, det låter som om ni har läget helt under kontroll, skönt!

Och alla ni andra - ha en bra dag! Imorgon väntar budgivning på radhuset vi vill ha...

O, förresten - AyBee - hade vi haft hus hade jag önskat mig:
    * Stor grill
    * Terassvärmesvamp (alltså sån som finns på uteserveringar)
    * Grythyttan utemöbler
    * Upplevelser (inte bara om man har hus då...)

• 31 maj 2008

Oj vad långt det blev... Blir så när man har varit borta från tråden för länge...

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4