• Sanfor

Hur billigt?

Man kan ta bussen till rådshuset och gifta sig där, och ta bussen tillbaka med sina vanliga finkläder och en bukett handplockade blommor. Gratis!! ;)
    (Om man har periodkort... iofs kostar portot för att skicka in hindersprövningen, fast den kan man ju iofs åka och lämna in)

...plötsligt blev jag fundersam på varför vi lägger ut över 35000 kr..Men men, det är ju en bra anledning till att ha en kul fest och att få spöka ut sig som man aldrig gör annars :D

• Sanfor

nu glömde jag middagen. Man kan ta kuvertavgift, så blir det gratis.

Eller ha knytkalas, då blir det nästan gratis.

Eller laga maten själv..då blir det iaf bara råvarukostnaden man betalar för. Om man kör kyckling istället för rådjurssadel och oxfilé blir det ju billigare också.

• Sanfor

Tooticki - det är det väl? iaf i min kommun.

Så här står det:
    - Förrättning av borgerlig vigsel och registrering av partnerskap i rådhuset är kostnadsfri.

• Sanfor

Jag tror att ett bra tips för att spara pengar är att hålla sig borta från bröllopstorget..eftersom det dyker upp en massa "måsten" som man inte visste eller tänkte på att man "måste" ha, samt att man får sina perspektiv på kostnader helt förstörda..

som exempel, innan jag började hänga här tänkte jag "max 500 för brudbukett, det KAN inte vara så dyrt med blommor" Nu budgeterar jag 1500 kr efter allt man hört om extraarbetet floristen lägger ner, hur de gör så att buketten håller sig fin hela dagen osv osv.

Nej, jag är inte helt seriös, men lite :)

Svar på tråden Hur billigt?