• eleja

Kostnader för möhippa?

Jag tycker också att det lät mycket. Men jag vet också att det lätt drar iväg när det gäller en hel dag med aktiviteter. Fråga dem vad det går mest pengar på så kan du själv avgöra om du tycker att det är värt det. Kanske kan du vara med på en del av dagen och skippa en dyr aktivitet för egen del? Eller föreslå att ni inte ska äta så mycket ute, utan fixa picninc eller på annat sätt egen mat.

För egen del hade jag hellre sett att min möhippa bestod av enklare aktiviteter men att så många som möjligt skulle vilja komma, utan att känna att de egentligen hellre lade pengarna på något annat.

• eleja

Boende förresten, kan du inte bo hos någon av de andra tjejerna på möhippan?

• eleja

Går det inget sent tåg hem, så att du kan vara med under dagen och början av kvällen och sedan åka? På så sätt är du ju i alla fall där för brudens skull (hon ska ju inte behöva lida för att tärnorna inte tagit hänsyn till allas ekonomi). Dessutom slipper du ju övernattnings-problemet. Kanske inte den roligaste lösningen, men du kommer säkert att vara glad i efterhand om du inte har lagt ut för mycket pengar.

Jag fattar inte heller hur folk kan vara så risiga att de inte erbjuder boende till en sån här grej. Skulle nästan inte kunnat hålla mig från att säga någon "tafflig" kommentar om det högt när man har fyllnat till, fast man ska ju inte egentligen. Det är så taskigt mot bruden om hon märker att det har blivit groll pga möhippan.

Svar på tråden Kostnader för möhippa?