Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

OT: Hälsprickor

crocs tror jag inte är så farliga faktiskt just för att de är så låga och även breda så att hälen får plats att breda ut sig lite, att gå i träskor barfota är däremot illa...(detta har min svägerska fått höra som ofta har problem med hälsprickor men hon går ofta i högklackade skor.)

• grabbarna

annars är honung kanon mot både hälsprickor och sprickor på fingrar.

• grabbarna

ja visst tror jag crocsen är dålig ur den synvinkeln för man blir väldigt varm men just hur hälsprickshållet så verkar dom vara bättre än en del andra just för att dom är låga och breda en del av jälen jäser liksom inte över bakkanten som den lätt gör i tex träskor
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-23 16:28:55 följande:

Jo jag älskar också mina crocs... Jag har varit hos fotvård lika så har min arbetskamrat som har crocs och vi har fått samma svar båda två. De är inte bra för fötterna då de inte är särkilt snälla egentligen för de är väldigt varma. Jo de ska vara inpregnerade med sådant men det kan ändå vara en nackdel att gå i dem Ett annat tips är NaturSalvan (finns o köpa i hälsokost affärer) den är gjord på bivax.. funkar perfekt på hälsprickor m m :=) (Fungerar t om bra som smörjning till min psoriasis)
Svar på tråden OT: Hälsprickor