• Linslusen1

Har så ont, nån som vet vad det kan vara?

Ja som rubriken lyder, har fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen, det strålar vidare mot nedre delen av magen.
    Har gått runt såhär nu i över en vecka.
    Nyss fick jag så ont när jag satt vid datorn att jag inte kunde röra på mig, kändes som om nån stack mig med en kniv inne i mig, jättevidrigt. Ömmar i ljumsken lite då o då.
    Hade min mens för ca 2veckor sedan, så det kan inte vara den som spökar.
    Nån som känner igen sig?
    Har ringt till vårdcentralen väntar på att dom ska ringa upp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 15:50
    Dom ringde från Vårdcentralen och jag fick en tid imorn, Tack o lov. Dom sa också att det lät inte bra. Hursomhelst så ska jag lämna urinprov o så. Hoppas att det inte e nått allvarligt. Tack så mycket för alla svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-21 13:10
    Så har nu kommit hem från Doktorn, dom tog urinprov samt blodprov (USH) visade sig att jag har nånting som heter Anemi = Blodbrist, att det var ganska lågt för o vara i min ålder. HUrsomhelst så fick jag remiss till sjukhuset o gå på ultraljud för min mage, eftetsom han visste inte riktigt vad det kunde vara, så sjukhuset blir nästa stopp, Great! Hatar sjukhus, e livrädd för o gå dit.
    Iallafall han klämde på både mage o rygg.

• Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?
  • Waersta

Ägglossning infaller väl "normalt" två veckor efter mensens första dag? Rätta mig om jag har fel..

Linslusen1 skrev 2008-05-20 13:32:49 följande:
    Catalina: Okej, men börjar ägglossningen redan bara några dagar efter mensen? Fick ont strax efter mensen tog slut.
  • Linslusen1

Waersta : Jo jag har också för mig det..

• Lakritspuck

Du är inte gravid då? Det kan man ju vara trots att man blöder som vanligt.

• Masha

Vad det än är så måste du ju kolla upp det. Kan även vara äggledarinflammation. Det MÅSTE ju inte vara något farligt men har du så ont är det dumt att chansa. Jag skulle sökt akut om jag inte fick någon tid på VC.

• Linslusen1

Lakritspuck : Mmm alla mina vänner säger det också, men jag vet inte.. känns lite skumt iomed att jag hade mens o allt, fast man vcet aldrig.

Masha: jo jag funderar på söka akut om dom inte ger mig nån tid, men sjukhusen är så petiga med vilka som behöver vård eller inte, samma med VC där får man alltid överdriva för o ens få en tid, gahh!

• Lakritspuck

Det här är ju hemskt att skriva i tråden men min första tanke var att det var ett missfall med tanke på smärtorna i nedre delen av ryggen och nedre delen av magen och att det högg till.

Hoppas det inte är något allvarligt och att du får en tid på VC idag. Sök gynakuten eller ring för rådfrågning annars. Lova det!

• Emmmmm

jag kan få å när jag har ägglossning, du skrev även att det var 2 veckor efter mensen så det kan stämma. visst tidigt missfall skulle det kunna vara men oftast så märker man det, blödningar osv..

• Linslusen1

Lakritspuck : Det är bara o hoppas att det inte är nått sånt.
    Jag lär nog inte få en tid idag, men jag ska definitivt ringa gynakuten o så, Jag lovar Tack

• Catalina

jo det gör den...jag hade samma symtom som dig o uppfattade inte riktigt att det började vid mensen för din del...ber om ursäkt
    har du pratat med dom på gyn?

Linslusen1 skrev 2008-05-20 13:32:49 följande:
    Catalina: Okej, men börjar ägglossningen redan bara några dagar efter mensen? Fick ont strax efter mensen tog slut.
  • Leeeloo

Det är symtom på många saker, urinvägsinfektion, eller njursten on du har jätteont.

Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?