• Fratris

Fler par där killen är väldigt ung?

Ursäkta, jag lade upp denna tråd i fel forum under debatt tror jag, så jag lägger upp den här med, där det är rätt...

Min pojkvän är 20 år gammal men är den mest mogna kille jag varit ihop med (mycket mognare än mitt 31-åriga ex t.ex!). Jag undrar bara hur vanligt det är att killen är yngre? Jag är 24 år gammal och han 20 som sagt. Han pratar jättemycket om att han vill fria till mig snart (JAG har alltså inte sagt något, utan han 'började' - inget tjat alltså! ) för att han ändå vet att han vill spendera resten av livet med mig.

Han har varit med om en massa och har redan en massa erfarenhet för sin ålder, och jag tänker aldrig på åldern när vi är tillsammans, men... jag kan ändå inte låta bli att undra hur många par som faktiskt lyckats hålla ihop när de träffats så unga? Eller ja, jag är ju inte purung längre men han är ju det...

Alla historier välkomna :)

• Svar på tråden Fler par där killen är väldigt ung?
  • johansdotter

Men....det skiljer juh bara 4 år??

Vad funderar du överhuvudtaget över?
    Jisses! När jag var 30 dejtade jag en som var 49....men mentalt som en 20-25åring...

Jag trodde när jag såg tråden att det åtminstone skulle skilja en 10 år som det lät...men 4?

• Aleta

Min syrra och hennes man träffades när hon var 16 år och han var 20, nu har det gått 35 år och de är fortfarande lyckliga ihop.

• Brumba

min m2b är fem år yngre än jag, han har just fyllt 25 och han friade när han var 22...Så det e toppen!

• Fröken Larsson

Min m2b är ca 1 1/2 år yngre. (Lammkött säger han, ungnöt säger jag ) Fast vare sig den lilla åldersskillnaden och er på 4 år är ju inget att tala om.

Själv dejtade jag en 43-åring när jag var 24. Jag var vida överlägsen honom i mognad visade det sig snart; han kunde inte dölja särskilt länge att han var alkoholist, men även då han var nykter hade han massa töntiga matchogrejer för sig som skulle passat en testosteronstinn 16-åring bättre. Man är helt enkelt olika som människor, vissa mognar tidigt, andra inte alls...

• Fratris

Oooh detta låter ju bra :)

Jo jag vet att 4 år inte är någonting egentligen, men jag känner att det spelar lite mer roll nu än om vi skulle varit 30 resp. 34 om ni förstår vad jag menar. Jag läste i en annan tråd där alla säger att 'mycket händer' mellan åren 20-25, vilket nog är sant (var det för mig iaf), men han är så mycket mognare nu när han bara är 20 än när jag var 20 t.ex... jag hoppas bara att man växer ihop istället för isär de här 'kritiska' åren.

Det hjälper inte heller att vännerna tycker att man är en 'cradle snatcher' :P

• Aleta
    Fratris skrev 2008-05-20 21:18:48 följande:
    Oooh detta låter ju bra :) Jo jag vet att 4 år inte är någonting egentligen, men jag känner att det spelar lite mer roll nu än om vi skulle varit 30 resp. 34 om ni förstår vad jag menar. Jag läste i en annan tråd där alla säger att 'mycket händer' mellan åren 20-25, vilket nog är sant (var det för mig iaf), men han är så mycket mognare nu när han bara är 20 än när jag var 20 t.ex... jag hoppas bara att man växer ihop istället för isär de här 'kritiska' åren. Det hjälper inte heller att vännerna tycker att man är en 'cradle snatcher' :P
    De är bara avundsjuka min är också yngre, fast bara ett år.
  • FruRålin080808

Min sambo är 30 år och jag är 38. Vi har varit tillsammans i 8 år ill hösten=)Jag tycker att ålder, etnicitet och kön spelar mindre roll. Man blir förälskad i en människa inte något annat. Jag har slutat oroa mig för vad folk ska tycka och tänka. Det är ju vårt liv och så länge vi är lyckliga är ju allt bra=)
    L

• Tooticki

Min man är 7 år äldre än jag och vi är mycket lyckliga tillsammans.

Om det hade varit tvärtom (du 20 och han 24) hade du funderat över det då?

• Fratris

Tooticki:

Nej inte alls, huuvudet på spiken! Jag är ju orolig för det gamla 'tjejer mognar fortare än killar'... vilket iofs inte stämmer riktigt då mitt ex är 31 och väldigt omogen :P Men jag kan inte hjälpa att jag tänker 'har han lekt av sig tillräckligt' t.ex. Även när jag vet att han egentligen har mer erfarenhet än mig trots ålder, och att han inte har behovet att leka av sig (då han egentligen redan gjort det).

Usch nu låter jag ju väldigt osäker, men det är jag ju egentligen inte alls, utan hela den här grejen startades av att HAN började prata om förlovning och sådant... jag vill ju egentligen inget hellre, men känner mig lite på min vakt ändå pga åldern - men det verkar som att jag egentligen inte behöver oroa mig när jag ser hur tidigt vissa av er träffat era makar! :D

• Mumriks blivande fru

Min blivande man är 5 år yngre än mig. Vi träffades när jag var 25 och han 20. Han är mer mogen än mig :) Han friade på julafton och vi gifter oss i februari 2009!!

• Fratris

Behöver kanske nämnas att jag är lite av en realist, och ingen tjej som drömt om bröllop sen hon kunde gå i princip... jag har aldrig känt att jag behöver gifta mig, men nu förstår jag plötsligt varför folk har en längtan efter att bli gift istället för 'bara ihop'. Det känns rätt helt enkelt!

• Tooticki
    Fratris skrev 2008-05-21 07:17:00 följande:
    Behöver kanske nämnas att jag är lite av en realist, och ingen tjej som drömt om bröllop sen hon kunde gå i princip... jag har aldrig känt att jag behöver gifta mig, men nu förstår jag plötsligt varför folk har en längtan efter att bli gift istället för 'bara ihop'. Det känns rätt helt enkelt!
    Jag hade aldrig drömt om bröllop heller, jag trivdes utmärkt med att vara singel när jag och mannen träffades för 2 år sedan. I början så dejtade vi bara och hade roligt även om han ville mer. Det var först efter 4 månader som jag insåg att det hade potential och att jag ville ha ett förhållande. Efter det gick det ganska fort och bröllop kändes som ett naturligt steg. Just därför att ingen av oss hade drömt om/funderat på bröllop tidigare så kunde vi utforma det precis som vi ville, inga måsten.
  • Novemberbröllop08

Min m2b är 4 år yngre än mig, han snart 25 och jag 29. Tänker inte alls på att han är yngre. Han är mycket mognare än många andra i min egen ålder. Vi är kära och älskar varandra och kommer vara tillsammans resten av livet.

• SaraAngelica

Min blivande m2b är 11 år yngre...

Har man planer på att gifta sig borde man nog ha kommit över ålderskillnaden annars bör nog vänta lite med att gifta sig.

• Achintya

min sambo är två år yngre än mig vi träffades när jag var 19 och han precis fyllt 17. Tidigare hade jag bara dejtat äldre killar och blivit besviken på att de inte alls var särskilt mogna. Så jag tror snarare att det beror på om man befinner sig på samma nivå.
    Vi planerar bröllop till september 2009 då kommer jag vara 24 och han 22. Jag fyller 25 i oktober och han 23 i november så jag har skämtat en del om att jag inte ville ha bröllopet där i mellan när jag är 3 år äldre ;)

• Fratris

Haha, sa kul! :) Precis samma sak har... vi traffades nar han var 19 och jag 23, jag fyller i Okt och hann fylla 24 innan han fyllt 20 i Nov

Nej men jag ar sakrare an nagonsin pa att det har ar ratt... fast vi skyndar langsamt da vi vet att vi anda alltid kommer vara tillsammans :D

Kul att ni ska gifta er, 5 ar senare bor det ju verkligen vara ratt!

Svar på tråden Fler par där killen är väldigt ung?