• Fratris

Fler par där killen är väldigt ung?

Ursäkta, jag lade upp denna tråd i fel forum under debatt tror jag, så jag lägger upp den här med, där det är rätt...

Min pojkvän är 20 år gammal men är den mest mogna kille jag varit ihop med (mycket mognare än mitt 31-åriga ex t.ex!). Jag undrar bara hur vanligt det är att killen är yngre? Jag är 24 år gammal och han 20 som sagt. Han pratar jättemycket om att han vill fria till mig snart (JAG har alltså inte sagt något, utan han 'började' - inget tjat alltså! ) för att han ändå vet att han vill spendera resten av livet med mig.

Han har varit med om en massa och har redan en massa erfarenhet för sin ålder, och jag tänker aldrig på åldern när vi är tillsammans, men... jag kan ändå inte låta bli att undra hur många par som faktiskt lyckats hålla ihop när de träffats så unga? Eller ja, jag är ju inte purung längre men han är ju det...

Alla historier välkomna :)

• Svar på tråden Fler par där killen är väldigt ung?
  • Fratris

Oooh detta låter ju bra :)

Jo jag vet att 4 år inte är någonting egentligen, men jag känner att det spelar lite mer roll nu än om vi skulle varit 30 resp. 34 om ni förstår vad jag menar. Jag läste i en annan tråd där alla säger att 'mycket händer' mellan åren 20-25, vilket nog är sant (var det för mig iaf), men han är så mycket mognare nu när han bara är 20 än när jag var 20 t.ex... jag hoppas bara att man växer ihop istället för isär de här 'kritiska' åren.

Det hjälper inte heller att vännerna tycker att man är en 'cradle snatcher' :P

• Fratris

Tooticki:

Nej inte alls, huuvudet på spiken! Jag är ju orolig för det gamla 'tjejer mognar fortare än killar'... vilket iofs inte stämmer riktigt då mitt ex är 31 och väldigt omogen :P Men jag kan inte hjälpa att jag tänker 'har han lekt av sig tillräckligt' t.ex. Även när jag vet att han egentligen har mer erfarenhet än mig trots ålder, och att han inte har behovet att leka av sig (då han egentligen redan gjort det).

Usch nu låter jag ju väldigt osäker, men det är jag ju egentligen inte alls, utan hela den här grejen startades av att HAN började prata om förlovning och sådant... jag vill ju egentligen inget hellre, men känner mig lite på min vakt ändå pga åldern - men det verkar som att jag egentligen inte behöver oroa mig när jag ser hur tidigt vissa av er träffat era makar! :D

• Fratris

Behöver kanske nämnas att jag är lite av en realist, och ingen tjej som drömt om bröllop sen hon kunde gå i princip... jag har aldrig känt att jag behöver gifta mig, men nu förstår jag plötsligt varför folk har en längtan efter att bli gift istället för 'bara ihop'. Det känns rätt helt enkelt!

• Fratris

Haha, sa kul! :) Precis samma sak har... vi traffades nar han var 19 och jag 23, jag fyller i Okt och hann fylla 24 innan han fyllt 20 i Nov

Nej men jag ar sakrare an nagonsin pa att det har ar ratt... fast vi skyndar langsamt da vi vet att vi anda alltid kommer vara tillsammans :D

Kul att ni ska gifta er, 5 ar senare bor det ju verkligen vara ratt!

Svar på tråden Fler par där killen är väldigt ung?