Inlägg från: Vendel och Angelica |Visa alla inlägg
  • Vendel och Angelica

Nya Göteborgsbrudar del2

Hej

får jag vara med här

• Vendel och Angelica

Trevligt att jag får "hänga" här med :)

Mizty/caroline och jag gick gravida samtidigt :)
    Carolina och jag är med i samma pysseltråd och har varit i samma Sims2 tråd!
    Daaniela har oxå varit i samma pyssel tråd!

Så med andras pyssel länkar så "slänger" jag in min med
    smurfmamman.blogg.se
    Få familjeliv heter jag Smurfens Mamma

Mer då
    Jag och min M2b jag ni förstår väl på nicket vad vi heter
    Bestämde oss redan förra sommaren, planen var först i år men mannen han ville att vi skulle få en bra budget och inte ta ngt bara för att vi måste för att det är billigt, så vi skulle satsa på långtids spar och kunna leva drägligt under tiden!
    Så nu är planen om det fungerar med kyrka och lokal 090807 det är en fredag men vi hoppas att det går! Annars blir det väl lördagen före eller efter.

Vi har en liten Smurf, vår son Wilhelm som föddes 060209 xantal dagar försent men ut kom han och har varit en helt underbar kille sen dess

* Vi vet var vi vill vigas St Birgittas kapell så det blir att ligga på telefonen 12 månader innan...
    * Prästen ska göra allt hon kan för att inte vara upptagen de helgerna det kan bli (min konfirmations präst, jag var med i hennes 1a kull och hon har döpt sonen)
    * färg tema blir vin rött kombinerat med grått alt creme
    * klänning- har inte provat el så innan men spanat på nätet och jag har hittat en modell som jag nog vill ha o tror passar mig
    * ringarna är också rätt så klara i våra huvuden
    * festlokal är ngt som vi inte vet alls vad vi vill... men det lutar åt en lokan där man får ha egen dryck och man kan ta vilken catering man vill, men förutsatt att vi inte behöver hyra porslin mm...
    * inbjudningar, program, placeringskort, tackkort mm kommer jag göra själv med hjälp av pysslande vänninor, får själv vara "slav i år" hihihi

tja det var väl lite
    fråga på bara!!

tjingeling

• Vendel och Angelica

ja det är så fint där, och min M2b han har en farbror som han stod väldigt nära som gifte sig där! Så det var det första han sa jag vill ha St Birgittas!!
    Så då får jag ju direkt info fr dig sen om det var så fint som des sägs!!

Lokalo skrev 2008-05-28 12:30:25 följande:
    Anjelica>> kul, vi ska också vigas i St. Birgittas.Tack för igår, det var skoj!
  • Vendel och Angelica

bartan hoppas allt går som smort och att ni får en underbar vigsel, fest och start som Man och Hustru !! !!

• Vendel och Angelica

aaahhhh mega intresannt tycker jag
    Hur många rymmer lokalen? Vad är ungf pris om du vill säga så klart
    Letar som en blå efter ngt som vi vill ha

frökenkräfta skrev 2008-06-02 09:28:58 följande:
    Hej Tråden,hoppas att ni haft en bra helg. Vi har varit och tittat på Malins Skafferi i helgen och bestämt oss. Ska ringa och boka ett möte med Malin och planerar närmare. Det är en mindre lokal än Stora Holm så vi får dra ner lite på antalet gäster fast slipper rodda allting själva. Här kan vi få hjälp med dukning och städning etc. Känns skönt och det passar oss - utan att det blir megadyrt. Vi siktar på fest i slutet av okt eller början av november. När det finns ledigt datum i lokalen.
  • Vendel och Angelica

aaahhhh
    Tack!
    Låter bra!
    Vi skulle oxå vilja ha egen dricka och slippa städa etc... duka o fixa gör vi gärna men resten slippper vi om vi kan!
    Funderar oxå på buffé!
    Väntar med spänning på pris förslag

frökenkräfta skrev 2008-06-02 10:49:51 följande:
    Vi har också letat lite efter lokal och varit kluvna till hur vi vill ha det. Fint fast det ska inte kosta en förmögenhet och vi vill inte ha betal-bar. Vill kunna ha fest med mat och dryck fast inte hamna på 100 000 kr för festen. Har inte bokat ännu och vet inte exakt hur det funkar med allt på Malins, här kommer den info som jag har:- när vi var där så var det dukat till 68 personer. Tror att det går med 70-72 fast det blir lite trångt.- går att beställa de tjänster som man vill ha; dukning, serveringspersonal, städning, kontakt med DJ- lokalen kostar 8500 kr- kan ha med gen dryck - mat, vi kommer att ha buffé, tror att det går att beställa 3rätters ocksåVet inte vad det kommer att landa på. Vi tycker det är skönt att kunna få hjälp med dukning, städning och servering. Vill inte be min familj om hjälp med detta. Vill att de ska kunna få komma som gäster och bara njuta och kalasa med oss. Ska ringa i början av veckan och boka in ett möte med Malins Skafferi. Efter det vet jag nog lite mer. Tex, hur många gäster man kan ha som max.
  • Vendel och Angelica

GRATTIS BARTAN

Fina bilder, ska bli kul att höra hur dagen var!!

• Vendel och Angelica

bartan det låter helt underbart!! !!

• Vendel och Angelica

Grattis o vad roligta att det klaffade!!
    Spännande med en massa bröllop o fester innan ert eget!! Bra som sagt att samla info o tips på inte och måsten
    Vi har ett bröllop nu i sommar och ett nästa vår som jag vet nu att det blir för oss innan!
    Båda brudarna önskar att de var efter mig så de kunde få alla tips Men jag får "snylta" på dem i stället

frökenkräfta skrev 2008-06-04 10:04:41 följande:
    God Morgon,nu har vi bokat Malins Sakfferi för festen. Det blir 8 november, 3 månader efter att vi gift oss. Då har vi gott om tid att ordna med festen i höst. Ska träffa Malin för ett planeringsmöte i slutet av juni. Det blir spännande.Känns overkligt att vi ska gifta oss. Imorse postade jag alla papper inför vigseln till kommunkontoret, eller vart det nu är ... Vi ska gå på tre börllop(bröllopsfester innan vår egen, den första om en vecka cirka, så vi kommer att samla på oss lite tips och erfarenheter. Det är nog 4 år sedan jag var på bröllop senast.
  • Vendel och Angelica

kolla med Pyttisens mamma här på FL hon gör smycken till väldigt bra pris! tror att hennes sida är www.parldrommar.se

hondafreak skrev 2008-06-04 13:00:26 följande:
    Får man tränga sig in.....Jag söker ett brett pärlhalsband i flera rader som sitter åt om halsen liksom.... Nån som sett nåt sånt i Göteborg ?Det finns ett på Glitter (mönstrat liksom) men det är inte riktigt vad jag söker......Tips ?
  • Vendel och Angelica

Tar gärna en film date
    Gillar ju Dr McDreamy och jag lär inte få med sambon min på den

Carolina1979 skrev 2008-06-10 09:24:53 följande:
    Såg i en annan tråd att de bestämde en bio-träff - Brudens Bäste Man, det tyckte jag verkade så himla mysigt - är det någon här som är intresserad av att gå och se den?
  • Vendel och Angelica

Hej

ang tårtor så kan jag bara säga att Engelska tårt huset gör helt gudomliga tårtor Älskar dem!!
    Finns massor med olika varianter av mousser man kan fylla tårtorna med och de är duveräna på teman och ideér!!
    Sugar paste som de klär med är helt nöt fritt och smakar lätt av vanilj!!
    Ta en titt där!!

*drömmer*

• Vendel och Angelica

V.27 Kl:18.00 på fröken olsson

Måndag:
    Mizty
    Sakina

Tisdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica

Onsdag:
    Mizty
    Bartan
    Sakina

Torsdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica

Fredag:

Härligt med semester Mizty!! inte alls avis!

Ska mini "Hippa" en vän idag bara hon o jag! hennes möhippa var i stockholm o jag hade ingen cahns att vara med! Så det blir att äta god mat på restaurang och så har jag pysslat i hop en ask ( papperspysslare som jag är) med lite nödvändigheter i för dagen D!!
    Ska bli så roligt!!

Vi har fortf inte fått tummen ur och kolla på de lokaler som vi är intresserade av... Kan ju inte boka kyrkan förens 12 månader innan så vi tänkte ha sett lokalerna innan och så att vi vet om det är ok att boka lokal för bröllops fest på en fredag ... för vi vill ha datumet 090807 ... så vet vi vad lokalerna kan o vill så kan vi se vilket datum vi får boka St Birgittas till!
    Hamnade av en slump inne på Renmanns förra veckan, gick för bi med mor min och sonen... testade lite klänningar och ja, jag har tänkt mig rätt modell i alla fall
    Wilhelm 2år satt helt tyst i sulkyn o bara tittade med stora blå, så sa mormor är mamma fin o han bar jaaaaaaa fiiiiiin mamma är då blev jag varm i hjärtat!!
    har ju som sagt lite mer än 13 månader på mig att hitta klänning... el ja till dagen D... så nu är frågan, köpa i butik, eller nappa på en väns erbjudande om att sy klänningen...

Många grejer att tänka på...
    Förstår om ni som har ert snart är helt förvirrade!!

kram

• Vendel och Angelica

Hej hej i semester tider!

Kyrka och lokal är bokad
    Lite senare i Augusti än vi trott, men vem brys sig, lokalen är to die for
    Det är inte St Birgittas som är bokat i nu läget, men kan boka först from 1 september... och tja i o med att vi ville ha lokalen så måste vi veta att vi har en kyrka! Konstigt va hihi

Så i Utby kyrka blir vi man och hustru och sen ferstar vi loss på Lacuveé 090822

*glader*

Nu på fredag bär det av upp till Älvdalen och vigsel där! Ett par vänner gifter sig och det blir fest o skoj!!
    Vi har gjort massor med pappers pyssel och grejat för fullt!! SÅ sen är det ddags med våra grejer

Hoppas att alla har det bra!!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2