• Sezzi

Nya Göteborgsbrudar del2

Hejsan,

Jag är också en göteborgsbrud... nyligen ;)
    Ska ni träffas någon gång snart eller? Skulle kunna man kunna joina på?

• Sezzi

Detta låter så kul... Jag får nästan pirr i magen :):)

Vad innebär Mizty? (förlåt, är lite lost då och då) vilken dag blir det v.27?

• Sezzi

Om jag har förtått detta rätt så gör jag så här?

V.27 Kl:18.00 på fröken olsson

Måndag:
    Mizty
    Sakina

Tisdag:
    Mizty
    Sakina

Onsdag:
    Mizty
    Bartan
    Sakina

Torsdag:
    Mizty
    Sakina

Fredag:

• Sezzi

Skulle skrivit Sezzi...

Men men, som jag sagt tidigare så har jag inte alls huvudet med mig pga. hela bröllops grejen... Drar mig själv i håret nästan :(

Det är nästan så jag inte pallar mera... BTW, Jag heter Sakina!! hehe

• Sezzi

Ok... som ni redan ser så är jag här allt för ofta. Det är nästan så att jag inte jobbar och istället sitter och surfar på bröllops sajter.

Jag sitter rakt emot min chef och som hon ser det så jobbar jag för fullt men i verkliga fallet sitter jag och skriver här istället.

Jag vet inte hur alla ni orkar. Jag har bara börjat planera men vet inte rikitgt hur jag ska lägga upp det.

Jag kommer från ett indiskt påbrå och allt ska vara så traditionellt indiskt :( Jag är ju född och uppvuxen i Sverige och vill ha ett ganska skandinaviskt bröllop. Min familj tycker däremot inte så.

Min 2B kommer från Sri Lanka och jag vi har redan gift oss "borgligt" enligt islam då. Nu är festen I Augusti i Sri Lanka men där kan jag inte alls vara med att planera så det har jag get upp för länge sedan.

Jag ska importera min man ;) så när han kommer till Sverige kommer vi att ha en indisk religiös fes och sedan en "reception"
    Den, mina kära vänner ska jag planera föör fullt!

Problemet är bara att jag kan inte börja förrän jag vet vilket datum min man får tillstånd att komma till sverige. Så allt som allt kommer jag attha max en månad på mig att fixa festen.

Suck! Can't do it!

• Sezzi

Hejsan Tjejer,

Hoppas ni har haft en bra midsommar med all regn och lite sol :)

Mizty- Hoppas ögat är ok nu.. låter kul med huset med :)

Frökenkräfta- Man kan hitta jätte bra typsnitt på DaFont.com. Det är gratis :) Jag ska få mina tryckta i Indien... endast fodralet på festprogrammet. Resten skriver jag ut hos min faster som jobbar på Astra.

fru Tru- Jag kommer från Gujrat men är uppvuxen i Sverige. Jag ska åka till Indien för att handla sedan ska jag åka till Sri Lanka :) Det kommer att vara så skönt, kommer att vara borta i fem vecker sedan till baks i Sverige och då mina vänner, Börjar den riktiga planeringen... vill inte nästan :(
    Vad kul att ni gifte er i Indien av alla ställen, varför? vart hade ni tänkt att flytta till?

Just nu sitter jag och "jobbar" för fullt. Satt hela helgen och vikte mina bröllopskort :( Hoppas få skicka iväg dem denna veckan.

• Sezzi

frökenkräfta, Du ska få en one on one på hur skaffar sig bra typsnitt ;) Du laddar ner och sparar typsnittet på skrivbordet så att du vet vart du har det. Sedan öppnar du "den här datorn". Klicka på Lokala hårddisken och sedan öppnar du windows mappen. Tillsist öppnar du fonts/typsnitts mappen och flyttar över fonten som du har sparat på skrivbordet in i fonts/typsnitts mappen. Viola! Öppna nu words så får du se att det funkar ;)

Jag håller på att stenbanta nu men det funkar inte. Igår klockan ett kunde jag inte hålla mig och vräkte i mig två mackor med salami pålägg, ost och gurka på... Mitt kylskåps nya namn är "the devil" Är det ngn mer som pulverbantar?

• Sezzi

Troll1, Öppnar du det i en annan dator?

Lokalo, Jag har redan gått ner 4 kg ska ner 6 till.. :( Har en månad kvar. Jag kör Modifast diet. Jag borde gå ner och träna på gymmet men jag har inte alls tid för det. Mellan jobbet, hemmet och bröllopet har jag knappt tid för mina kompisar så gymmet får nog väntas med. Eller?

• Sezzi

Hejs svejs... hinner inte svara på allas tillägs men kikar bara in för att kolla vilken dag vi ska träffas?

En mycket stressad Sezzi på jobbet!! :(

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2