Inlägg från: SarahochDavid |Visa alla inlägg
  • SarahochDavid

Nya Göteborgsbrudar del2

Hej!!! Nu har jag hittat nya tråden efter att ha varit avkopplad på semester i Frankrike i dryga två veckor...

Bartan: Grattis!!!!! Fina bilder!

Våra bröllopsplanering går frammåt, vi har skickat ut "andra omgången" med inbjudningar och vår budget ser faktiskt ut att gå ihop något så när som på några tusen lappar men vi är ju inte i mål än riktigt....

Min klänning har kommit och ska tillprovas om några veckor när jag tappat semesterkilona igen

Nu ska liksom hela kvällen planeras i detalj - det är svårt tycker jag, hur lång tid allt tar och så där...

Är det någon som ska gifta sig utomhus? Vi ska ju det och jag börjar bli lite rolig för hur vi ska göra om det regnar... Paraplyer? Vi ska ju fotas innan vigseln (utomhus) och hus ska det gå om det regnar och/eller blåser?? Tips mottages tacksamt!

• SarahochDavid

Vi har beställt vår tårta på prisbelönta Margaretas bröd & bakverk. Ligger vid Åby i Mölndal. De gör himmelskt goda tårtor!

www.margaretas-bob.se/

• SarahochDavid

Sezzi och Lokalo - jag hänger med på er pulverdiet... Jag drar igång på riktigt imorgon, nu måste det ske det är bara dryga 40 dagar kvar till vårt bröllop!!! Jag måste ju komma i klänningen :-O

• SarahochDavid

Ok, jag är också modig... Innan jag blev gravid för 1 år och 9 månader sen vägde jag 68, hade precis skrivit in mig på ViktVäktarna för att gå ner ca 4 envisa kilon som jag ville bli av med för att vara nöjd. Nu gick ju det åt skogen eftersom jag blev gravid

Toppnotering under graviditeten 84 kilo. Gick rätt snart ner till ca 75 och har tappat något kilo till men sen var det stopp... (dottern föddes för 1 år sen)Har vägt 71-73 kilo i ett halvår nu! Nu SKA de där förbannade 5 kilona bort så att jag i alla fall är tillbaka på 68 kilo igen innan bröllopet!

Min plan är naturdiet, sund mat och långa power walks i skogen. Så nu var jag också ärlig

• SarahochDavid

Tillägg: Jag står brud den 9/8 och jag börjar idag!

• SarahochDavid

Lokalo: Tack för tipset, jag ska genast skriva ut rabattkuponger!

Idag kom tärnklänningarna från GoJane - hur fina som helst! Jag som varit lite orolig att de ska se "billiga" ut, men de är jättefina!

Frökenkräfta: Vi har vår bröllopssida på egen server, har byggt den själv - www.sarahochdavid.se Det är superenkelt att bygga en själv och man kan ju lägga den på ett webbhotell mot en väldigt liten summa om man vill.

• SarahochDavid

Åh, idag är jag sååå glad! Har provat klänningen och den är sååååå fin, det kommer att bli så bra! Nu har vi hela min utstyrsel, hela M2Bs utstyrsel, ringar, vigselförättare, lokal och catering - det mesta under kontroll antar jag Det känns som om det börjar arta sig... 42 dagar kvar idag!

• SarahochDavid

Lokalo: Jag ställde mig på vågen idag och den visade 70,5 :-O Jag som inte riktigt trodde på pulver... Men man ska inte ta ut segern i förskott, det är inte samma våg - jag är på landet och den vågen kanske är lite snällare

Men kämpa på! Det kan ju vara att du har lite mer vatten i kroppen än vanligt, det är inte ovanligt när det är åskväder i luften som det faktiskt har varit i veckan!

• SarahochDavid

Hej!

Det var ett tag sen jag var här... har varit på landet på behagligt avstånd från internet

Nu är det inte många dagar kvar till den 9/8! Håller på för fullt och fixar alla detaljer. Men det känns hela tiden som om jag kommer att glömma något. Är det någon som har någon har köpt alkohol? Hur mycket har ni beräknat? Vi utgår från Systemets beräkningsverktyg men det skulle vara bra med lite "real life" idéer.

Kram på er!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2