• MD2009

Nya Göteborgsbrudar del2

Hej! Jag skuttar gärna med i denna tråd :) Bor i Gbg, gifter mig sommaren 09, har febrilt letat vigselplats och har idag hittat ett härligt ställe.... ska ringa imorgon o kolla om det är ledigt och dessutom ska jag släpa dit m2b men jag känner mig säker på att han kommer tycka om det.
    Provade klänningar idag för första gången och det var inte alls så kul som jag trodde... hmm.. Jag har en bild i huvudet på hur jag vill se ut och det finns såklart ingen sådan klänning i butikerna så jag ska prata med en sömmerska istället. Känns lite osäkert bara hur tusan jag ska kunna klura ut i förväg om min tanke blir så bra som jag tror att den är - tänk om jag är ute o cyklar fullständigt? Vill såklart vara jättesnygg och att klänningen verkligen ska vara helt rätt för mig precis så som jag ser att andra hittar klänningar passar helt fantastiskt på dem.

• MD2009

Mizty - Tack för välkomnandet :) Tycker er inbjudan ser bra ut - kan inte heller se att något behöver ändras. Bra att ha klädsel där även om det finns på hemsidan för då blir det tydligt.

fru Trul - hoppas det ordnar upp och att ni enas om något som båda känner sig nöjda med. Rent logiskt så borde ni helt klart mötas på mitten - dvs ha er fest men minska ner på mindre nödvändiga kostnader. Bådas viljor ska blir hörda och båda ska känna sig nöjda. Vet ej om jag uppfattat rätt... ni har haft stor fest planerad men din man har nu ändrat sig? Stämmer det? Hursomhelst så är ni två om att bestämma vilket betyder att han inte kan få som han vill utan att göra så även du blir nöjd Lycka till!

• MD2009

fru Trul - Håller en tumme! Stå på dig! Säger det igen... Ni är Två som ska vara nöjda med beslutet, eller hur!?
    Tack för välkomnandet

• MD2009

Troll 1 - Tack! Kikade på era bilder och det ser lovande ut Tror ni kommer att få det riktigt fint.

• MD2009

Troll 1 - Jag har inte så mycket på min sida ännu för min m2b vill absolut inte att någon i bekantskapskretsen ska få nys om något ännu... och jag själv är ovan vid att befinna mig på nätet såhär öppet, dvs att vem som helst kan gå in och titta... har inte riktigt klurat ut ännu vilken nivå jag är bekväm med.

• MD2009

Alt 5, Alt 11?? Nu förstår jag inte....

• MD2009

*skratt* Nu fattar jag.
    Testar...

Alt+5
    Alt+11

• MD2009

??? ingen aning varför det ej fungerar - inget datasnille :(

• MD2009

Håll nere Alt-knappen och tryck siffra eller siffror samtidigt!

• MD2009

Fy vad trist! Men du måste stå på dig och "hota" med konsekvenser om han driver igenom att helt ställa in festen. Det är verkligen inte ok att bara göra en helomvändning på det viset när detta betyder mycket för dig och det dessutom är dina ihopsparade pengar. Visserligen kan du inte tvinga honom att genomföra en fest mog hans vilja men det måste för tusan finnas något effektivt "straff" som får honom att ta sig en funderare och begripa hur viktigt det är för dig.

När var festen planerad till?

Om han inte lyssnar frivilligt så får du agera på ett sätt som gör att han själv väljer att lyssna. Jag hade själv en dust med min m2b för han engagerar sig absolut inte just nu och han brukar vara mycket ovillig att lyssna när jag blir irriterad men om jag då istället visar min irritation och helt enkelt drar mig undan och behandlar honom som luft (dvs att jag ej springer efter och pressar) så kommer han självmant och intresserar sig för varför jag är grinig. För han tycker inte alls det är kul när jag är fullständigt ointresserad av honom - då väljer han själv att lyssna och bjuda till så att jag återigen blir "välvilligt" inställd *ler*

Håller på dig!

fru Trul skrev 2008-08-05 14:01:40 följande:

Verkar helt hopplöst, han vill inte lyssna på mig alls... Vi har planerat denna festen i över ett år å plötsligt gör han en helomvändning å vill inte ha nån fest... Fy fan säger jag bara... Hur fan ska jag förklara det här för familjen? Samtidigt är jag så jävla arg för detta är mina pengar som JAG sparat ihop han har endast lagt två tusen hittills på denna festen, jag har sparat ihop resten... Har god lust att betala tillbaka hans två tusen å betala festen själv..FAN VAD ARG JAG ÄR!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2