Inlägg från: fru Trul |Visa alla inlägg
  • fru Trul

Nya Göteborgsbrudar del2

Mizty- Aj då lät inte kul med ögat hoppas det blir bättre snart. Men det lät ju underbart med huset iallafall, måste vara en häftig känsla att veta att det är erat!
    Filmer det är ett bra påfund nu när jag är sjuk, så det vill jag gärna låna ett par om jag får... (Kommer väl ha fyrkantiga ögon innan Augusti...)

Frökenkräfta- Jag hade nog inte haft tålamodet att göra det själv, jag hade lämnat till ett tryckeri...

Sezzi- Indien vad kul! Jag gifte mig i Indien på alla hjärtans dag! Helt underbart men pappersarbetet var en ren mardröm... *Ryser vid tanken..* Älskar Indien, jag å min make har faktiskt funderingar på att flytta dit om ett par år... Var i Indien kommer du ifrån?

• fru Trul

Glad midsommar på er tjejer!
    Kram!

• fru Trul
    Sezzi skrev 2008-06-23 16:01:40 följande:
    fru Tru- Jag kommer från Gujrat men är uppvuxen i Sverige. Jag ska åka till Indien för att handla sedan ska jag åka till Sri Lanka :) Det kommer att vara så skönt, kommer att vara borta i fem vecker sedan till baks i Sverige och då mina vänner, Börjar den riktiga planeringen... vill inte nästan :(Vad kul att ni gifte er i Indien av alla ställen, varför? vart hade ni tänkt att flytta till?
    Vi hade varit i Goa året innan och skulle tillbaka för att lämna lite saker till en vän som bor där, och då sa gubben eftersom vi pratat om giftermål tidigare men inte kommit till skott att vi kan väl lika väl gifta oss när vi är där... Då får vi ju vårat drömbröllop på en sandstrand... Det var på sätt å vis ganska praktiskt för eftersom vi hade varit där tidigare så visste vi var det fanns en fin privat strand och vi hade vänner som hjälpte oss.. Enda trasslet var som sagt papperarbetet men det löste sig som tur var... (Otroligt hur snabbt man kan fixa saker när man viftar med en sedelbunt.. )
    Vi har väl funderingar på att flytta till antingen Karnataka eller Kerela. Vi vill inte flytta till Goa för det är för mycket turister och det påverkar ju även priserna...
  • fru Trul
    Mizty skrev 2008-07-11 11:57:46 följande:
    Wieeee!!! Nu är det bara en vecka kvar tills vi flyttar Längtar nästan ihjäl mig... Nästa lördag ska grillen tändas på
    Härligt! Då blir väl nästa BT träff en grillkväll hos dig va?
  • fru Trul

Hej, hej allihopa!
    Hoppas allt är väl med er. Själv händer inte mycket här hemma, jag har fortfarande gips på foten men nu får jag börja stödja lite lätt på den å det är en befrielse kan jag lova...
    Dom här veckorna jag varit sjukskriven har gått mycket fortare än jag trott faktiskt å 1 Augusti börjar jag jobba halvtid för att se hur det funkar.
    Börjar nästan känna mig lite stressad för jag hade tänkt jag skulle hinna göra massor av saker under dessa veckor, men tiden har på nåt sätt rusat ifrån mig... Skumt det där... Imorgon ska jag skriva en lista åt mig själv vad som måste göras så det blir gjort nån gång... Måste bla beställa save the date korten så våra utländska gäster kan planera in vår fest som vi har på ettårsdan.
    Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!
    Kram!

• fru Trul
    Ajjse skrev 2008-07-21 21:00:57 följande:
    Här står det stilla med planerandet.. Började jobba idag, hade varit skönt att vara hemma ett tag till. Funderar på att gå i pension... Jag har bara 32 år kvar...
    Ha,ha, trodde jag var ensam å känna så. Jag känner oxå hur skönt det är å vara ledig pga sjukskrivningen, jag har ingen lust alls å börja jobba igen den 1 Augusti.. Suck...
  • fru Trul

Hej, hej, försöker vara duktig idag å planera för våran ettårsfest men jag får snart panik.. Ärligt talat så skulle jag lika väl kunna skita i denna festen eftersom vi redan är gifta, men eftersom vi smet iväg när vi gifte oss så har vi lovat släkten att ha denna festen och en liten förnyelse av löftena.. Suck, vad i hela friden har jag gett mig in på...
    Med tanke på hur vår släkt å vår bekantskapskrets ser ut så finns det dessutom risk att hela festen urartar i ett gigantiskt barslagsmål.. (Skojar inte, jag räknar kallt med det...)

Måste fråga er kloka flickor en annan sak; hur hade ni reagerat om ni kom fram till buffébordet å det var papperstallrikar?
    Detta är ju liksom inget riktigt bröllop, utan bara förnyelse av löftena, och våra vänner är inte så fina i kanten men tyvärr är nåra släktingar lite halvpetiga.. Vågar man bryta mot vett å ettikett å ha papperstallrikar? Det är ju buffé inte trerätters med papperstallrikar..

• fru Trul
    busfia skrev 2008-07-22 17:22:03 följande:
    Fru trul: Vet inte med pappers tallrikar. Klart man kan ha men svår fråga, jag personligen skulle inte bry mig. Det är ju maten man ska äta En kolega till mig hyr ut allt för fest som man behöver, ett litet tips
    Har han nån hemsida?
  • fru Trul
    Troll1 skrev 2008-07-22 20:08:08 följande:
    Vi ska hyra porslinet från Hyrporslin i Billdal. De lämnar/hämtar/diskar. Mattallrikar kostar ca 1,50 st tror jag.Själv är jag inte så "glad i" papperstallrikar, men skulle inte bry mig direkt på ngn annans fest.
    Kollade in hemsidan, och dom verkar ganska bra... Frågan är ju bara hur mycket man behöver? Vi kommer ju bli nånstan 70-80 pers tror jag.. Hur många blir ni å hur mycket har du hyrt om jag får fråga?
    Måste även fråga dig som oxå ska ha det på SH om du vet om det finns stolar till lilla lokalen?
  • fru Trul
    busfia skrev 2008-07-22 20:18:53 följande:
    Fru trul: Kan kolla med honom i morgon. Han levererar o diskar han med. Bra med flera tips.
    Gör gärna det, för jag vill gärna jämföra priser å så... Just nu försöker vi dra ner så mycket det går på kostnaderna för det känns viktigare att spara pengar till vår utlandsflytt om nåra år...
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2