Inlägg från: frökenkräfta |Visa alla inlägg
  • frökenkräfta

Nya Göteborgsbrudar del2

Och så ska jag kika lite närmare i era galleri på klänningar och inbjudningar! Blir ju väldigt imponerad av att de flesta gör så mkt själva

• frökenkräfta

Bartan, önskar er lycka till imorgon på er dag!

Imorgon ska vi åka till Malins Skafferioch kolla på lokalen. Ska bli spännande.
    Kollade manikyr på ett ställe som ligger när där jag bor, jippie.se
    De har manikyr för 250 kr. Funderar på att boka där. Nu drar det snart ihop sig till 8/8! Inbjudan till festen har jag börjat att fundera på och så jhar jagbörjat att skissa på en hemisda med all info, sådan som flera av er har. Testar weddingannouncer.com Verkar bra och hyfsat lätt att jobba i.

• frökenkräfta

Hej Tråden,

hoppas att ni haft en bra helg. Vi har varit och tittat på Malins Skafferi i helgen och bestämt oss. Ska ringa och boka ett möte med Malin och planerar närmare. Det är en mindre lokal än Stora Holm så vi får dra ner lite på antalet gäster fast slipper rodda allting själva. Här kan vi få hjälp med dukning och städning etc. Känns skönt och det passar oss - utan att det blir megadyrt. Vi siktar på fest i slutet av okt eller början av november. När det finns ledigt datum i lokalen.

• frökenkräfta

Vi har också letat lite efter lokal och varit kluvna till hur vi vill ha det. Fint fast det ska inte kosta en förmögenhet och vi vill inte ha betal-bar. Vill kunna ha fest med mat och dryck fast inte hamna på 100 000 kr för festen.

Har inte bokat ännu och vet inte exakt hur det funkar med allt på Malins, här kommer den info som jag har:

- när vi var där så var det dukat till 68 personer. Tror att det går med 70-72 fast det blir lite trångt.
    - går att beställa de tjänster som man vill ha; dukning, serveringspersonal, städning, kontakt med DJ
    - lokalen kostar 8500 kr
    - kan ha med gen dryck
    - mat, vi kommer att ha buffé, tror att det går att beställa 3rätters också

Vet inte vad det kommer att landa på. Vi tycker det är skönt att kunna få hjälp med dukning, städning och servering. Vill inte be min familj om hjälp med detta. Vill att de ska kunna få komma som gäster och bara njuta och kalasa med oss.

Ska ringa i början av veckan och boka in ett möte med Malins Skafferi. Efter det vet jag nog lite mer. Tex, hur många gäster man kan ha som max.

• frökenkräfta

Bartan, wow så fina ni var på den stora dagen. Jättefin uppsättning av ditt hår!!! Du har verkligen ett jättefint hår ( även när vi var o fikade) så jag kan tänka mig att det var fantastisikt i verkligheten. Härligt att det blev så lyckat!

Troll1: nej, ska inte tränga in så mkt gäster som möjligt. Jag tycker att lokalen är lite liten så 70 bedömde jag det till. Det är ändå i mesta laget för den olkalen tycker jag. Vi får se över gästlistan och ta bort några vänner.

• frökenkräfta

God Morgon,

nu har vi bokat Malins Sakfferi för festen. Det blir 8 november, 3 månader efter att vi gift oss. Då har vi gott om tid att ordna med festen i höst. Ska träffa Malin för ett planeringsmöte i slutet av juni. Det blir spännande.

Känns overkligt att vi ska gifta oss. Imorse postade jag alla papper inför vigseln till kommunkontoret, eller vart det nu är ... Vi ska gå på tre börllop(bröllopsfester innan vår egen, den första om en vecka cirka, så vi kommer att samla på oss lite tips och erfarenheter. Det är nog 4 år sedan jag var på bröllop senast.

• frökenkräfta

Klänning
    jag har en enkel klänning som jag har tänkt ha på vigsel/bröllopsdagen och festen fast så blev jag ju lite tveksam när ni pratade om alla era fina klänningar när vi var o fikade. MIn är i siden, en rak modell, vit med blommor på i nederkanten. Jättefin tycker jag den är fast blev lite sugen på ngt mer bröllopsaktigt när ni pratade om era klänningar. Det är ju ändå bara en gång i livet förhoppningsvis och i små flickors drämmar så ingår en underbar klänning men jag är kluven .... Med åren så har det inte känts som prio 1 med ett stort bröllop o klänning.

Vi har delat upp det hela för att jag känner att det blir för mkt för mig att ha allt på en och samma dag. Min sambo hade gärna velat ha kyrkbröllop och fest efteråt. Vi var först inne på den idén och bokade kyrka etc men så ändrade vi till vår nuvarande variant. Jag har svårt för att släppa kontrollen av detaljer och tror inte att jag skulle kunna njuta av vår dag om allt var på en och samma dag. Jag skulle bara få migrän och vara värsta kontrollfreaket!

I helgen ska jag åka till Sthlm. Ska försöka att smyga iväg och åka till bridal outlet och prova de knälånga klänningarna där. Och så har jag frågat Bartan om hon vill sälja sin klänning, jag vet inte om den passar mig fast jag hoppas kunna gå ner lite i vikt till bröllopet.

Vårt bröllop är ju hemligt o vi ska bo hos min syster i Sthlm, jag vill inte att hon ska få reda på ngt.

Datum
    ja, 8 november kändes som lagom långt efter vår bröllopsdag. Vi hinner fixa med festprogram o annat utan att det blir tajt med tiden. Lagom efter kräftskivorna+sommarbröllopen och innan jul.

• frökenkräfta

Hej igen tråden,

har varit i Sthlm över helgen. Var på bridaloutlet och provade tre klänningar i 30 graders värme men inget som jag fastnade för. Orkade inte prova fler. Det fanns bara tre som var knälånga.

Bartan, när du landat och orkar kolla på din klänning så får du gärna höra av dig.

Idag har vi träffat vår fotograf och gått igenom detaljer kring fotograferingen på vår stora dag. Känns som ännu ett steg närmare. Och ändå känns det helt overkligt att vi verkligen ska gifta oss!!!

Håll i hatten, höll nästan på att blåsa av cykeln på vägen hem från jobbet idag. Det blir spårvagn imorgon, hör hur vinden viner här mellan husen.

Ingen bio för min del nu, jag satsar på Sex&TheCity-filmen.

• frökenkräfta

Troll1: har du fått några svar om bröllopstårta? Jag undrar också vart det är bra att beställa.
    Lasse-Maja i Långedrag sa någon fast jag har inte haft tid att kolla upp det tipset.

• frökenkräfta

Tårtor
    Har sökt lite info här på BT och det verkar som att
    ICA Maxi
    Burgården
    LasseMaja Bageri
    Petersens
    Hanis
    Steinbrenner
    Engelska tårthuset

är det mest populära.

Troll1; varför är ni tveksamma till Burgården?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2