Inlägg från: frökenkräfta |Visa alla inlägg
  • frökenkräfta

Nya Göteborgsbrudar del2

Mycket kring bröllop som snurrar i huvudet nu.

Igår bestämde vi oss för att byta fotograf. Upptäckte att vårt 1ahandsalternativ nu var ledig på vår dag, tidigare bokad. Så vi har bokat honom och ska avboka den 1a som vi hade. Och det blir även en skillnad i pris på ett par tusenlappar (välkommet) men inte på kvalitén tycker jag.

I helgen ska vi gå på det första av våra 3 bröllop i sommar. Ska bli underbart kul. Det är ett bröllop här i stan som är planerat till ett partybröllop. Det vill vi också ha så nu ska jag kolla lite detaljer o se vad jag kan få inspiration till.

Ha en riktigt bra helg allihopa!

• frökenkräfta

MÅndag igen - och regn! Är det här Midsommarvädret som dragit över oss tro?

Var på bröllop i helgen och det var ett riktigt härligt party-bröllop. Fick en hel del inspiration och ser verkligen fram emot vår egen bröllopsfest! Oj så kul det kommer att bli!

Det jag tänkte på kring helgens bröllop är att brudparet verkligen planerat ett bröllop som passade dem och inte brytt sig om traditioner. Det blev (tror jag) precis så som de ville ha det. De såg vädligt glada och lyckliga ut. Precis som det ska vara. Inte en massa måsten. Tex var det fri bordsplacering vid småbord. Vädligt trevligt och passade den här lokalen och den här festen . Vi kommer inte att ha det så fast här passade det väldigt bra överens med brudparet och upplägget.

• frökenkräfta

Kul med nya brudar i tråden. Välkomna!

Hinner inte med fikaträff innan semestern. Vi ska ju gifta oss sista semesterveckan. Det mesta är planerat för vår bröllopsdag så nu måste vi ta tag i inbjudan till bröllopsfesten (som ska gå ut samma dag som vi gifter oss) Är hemma två veckor till och sedan är det seeeeeemester!
    På måndag ska vi träffa Malins Skafferi och planera för festen :)

Hur går det för er andra med planeringen?

• frökenkräfta

Nej inte på Makeupandhair. Är det salongen på Sveagatan?
    Jag har bokat manikyr dagen innan bröllopet på Jippi (eller Jippie kanske det heter?) på Kastellgatan, 250 kr. Vanlig manikyr.

• frökenkräfta

Inbjudan

nu sitter jag och skissar på inbjudan på kvällarna och ska snart börja med festprogrammet. Hur har ni gjort, skrivit ut själva eller lämnat till tryckeri? Hur gör man ???? Är inte alls hemma på det här. Skulle ladda ner ett snyggt typsnitt men gick bet ....på en sådan grej som säkert är jätte-enkelt... puh! Blir lite svettig.

Naglar
    verkar vara väldigt bra pris på naglar där på Sveagatan

Välkommen hem Mitzy, spännande med huset! Det är ju underbart att få planera så!

Troll1: wow, så härligt att få ha mannen hemma. Ska han stanna hemma ett tag nu? Och STORT med 1år!!! Det tyckte jag iallafall. Var helt tårögd på min dotters 1årsdag. Det är stort!

FruTrul; aj på din fot!!!! Hoppas du har en uthärlig tillvaro.

Kul att läsa om allas planering!

Ha en riktigt Skön Midsommar allihopa!

• frökenkräfta

Hej,

idag har vi haft möte med Malins Skafferi och vår fotograf. Känns väldigt bra. Nu är vi lite närmare i planeringen.

Sezzi, jag har sett att det finns snygga typsnitt på dafont.com fast fattar inte riktigt hur man får in dem i sin word. Man laddar ner det men sen?? Får kolla på det igen.

• frökenkräfta

Sezzi, tack för tipsen om fonter och Word.

Nu har jag fått till vår inbjudan. Det blir en väldigt enkel som jag skriver ut hemma på skrivaren. Köper fina glittriga kort på In-Ex + kuvert. Jag har köpt hem några prov så nu ska vi bestämma färg.

Ville helst ha ett brunt kort som är brunguldigt fast det var svårt att få till utskriften på det. Svart blev för mörkt, guld försvann, vitt fick jag inte till - av ngnkonstig anledning så blev det ingen utskrift , så kanske att jag förösker några färger till annars blir det ett champahnefärgar kort med svart text. Nu ska jag byggavidare på vår hemsida med all info.

Har registrerat en sida på weddingannouncer. Känner inte att det är någon av de färdiga layouterna som är riktigt "vi (eller jag)" Ska kika vidare och se vad ni andra har valt o hur de olika layuterna ser ut med mer text på.

Vart har ni lagt ev hemisidor?
    Är weddingannouncer det som är vanligast o smidigast?

• frökenkräfta

SarahochDavid + Troll1 - vilka fina sidor!!

Att bygga själv kan ingen av oss tyvärr så det blir inget alternativ ...vi kan inte ens FrontPage eller annat som man kan bygga i ...får kolla runt bland standardsidor igen.

• frökenkräfta

Inga Tysklandstips fast tar också gärna emot. Vi har tänkt köpa dricka där.

Kolla GPs hemsida , såg på löpsedeln att de har testat sommarens viner idag.

Nu har jag skapat en hemsidan till oss. Det blev på weebly. Kan inte skriva ut webbadressen här förrän vi har släppt den eftersom vi gifter oss i hemlighet. 080808 gifter vi oss och då går inbjudan till bröllopsfesten ut. Familj o vänner får den på måndagen den 11e. Ska bli såååå kul!!

• frökenkräfta

Hej, hoppas att ni haft en bra helg. Jag har precis börjat hos en ny kund och sitter på kundens kontor ( jobbar som konsult) så jag kan inte logga in på dagarna. Det får bli kvällstid.
    Hoppas allt är bra med alla och att ni hade en rolig fika förra veckan.

Här rullar allting på - en månad kvar !!!!!

Har bestämt mig för att ändra på 1a sidan på inbjudan och en vän ska hjälpa mig att göra om vårt monogram. Är inte så haj på alla bra program som man kan jobba i. Hon ska göra det om nån vecka så då kan jag skriva ut alla inbjudningar. Och vänta på den stora dagen. Nästan.

• frökenkräfta

hej hej tråden,

hur är det med alla? här är det nu en månad kvar! helt overkligt. och det kommer att bli en del här under semestern, som börjar på måndag, och allt i hemlighet. inbjudan är inte klar. fick lite nya idéer av mina invigda vittnen så nu vill jag prova dem för att få en finare inbjudan. imorgon ska ringen hämtas. det blir spännade.

hur går det för er andra?

bröllopstårta doksuterades för ett tag sedan, vad blev det för er?

• frökenkräfta

Hej tråden,

har nu semester fast är hemma ett par dagar i stan. Vi ska måla tak i lghten och fixa inbjudan. Förra veckan var vårt papper slut och ska komma in igen i veckan. Jag ska ha en egen runda på stan och kolla skor o hårnålar och ev en backupklänning och lite annat. Den börjar kännas att det drar ihop sig nu!! Bara veckor kvar. Och jag är GLAD för att vi har delat upp det hela. Så att det inte blivit tokmycket nu.

• frökenkräfta

Jag är i en liten by utan internet ett par veckor. Därav tystnaden här. 21 dagar kvar! Inbjudningskorten ligger hemma - klara. Det tog en stund att fixa till dem .... trodde inte att det skulle ta såå lång tid. Nu är de klara och de blev fina *nöjd*. Hemsidan är klar. Skor ska jag köpa idag så nu väntar vi på den stora dagen. Ha en skön sommar så hörs vi snart igen.

• frökenkräfta

Hej tråden,

tillbaka i stan och tillbaka till vårt bredband och vi gifter oss om TVÅ dagar .....känns nervöst o pirrigt o massor som ska hinnas med under två dagar. Bland annat mina skor! Skriver mer senare!

• frökenkräfta

Billig lokal: Gösskörens Hus i Haga, kolla den. Sök Gosskören på Gula Sidorna. Vi tittade på den.

Imorgon är det dags! Känns overkligt. Väderprognosen ser dyster ut - vi ska gifta oss utomhus. Ska åka till vigselplatsen på morgonen och sätta upp ett partytält. Det blir utomhus oavsett väder :)
    Idag har jag varit hos frisören o gjort nya slingor o klippt mig + varit på manikyr o packat väskan till hotellet och provat allt och gjort iordning till våra barnvakter här hemma och presenter till vittnen (som också passar vår dotter) Och ringt o dubbelkollat allt. Alla utom fotografen har varit ok ,han har semester så jag hoppas att han dyker upp imorgon. Han har inte ringt tillbaka.

Så, nu är det dags! Har knappt sovit på hela veckan, enorm inre stress för alla detaljer. Puh! Imorgon gifter vi oss oavsett!

Loggar in här i helgen om jag hinner.

• frökenkräfta

Hej allihopa,

nu är vi gifta :D Och vi hade verkligen tur med vädret!
    Det spöregnade på natten fast sprack upp under dagen. Vi var uppe vid Skansen Kronan och satte upp ett partytält kl 07.20. Visste då inte om det skulle stå kvar i vinden och duggregnet fast så blev vädret bara bättre o bättre.

Så nu är vi gifta och vi har inte riktigt hunnit smälta det hela ...känns fortfarande overkligt. Dagen gick väldigt fort. Alltför fort. Nu har vi ju en del kvar med denna veckan när inbjudningarna kommer fram och så festen. Det känns väldigt bra. Vi drar ut på allt det roliga under lång tid.
    Det finns lite bilder på www.silvijaochmichael.weebly.com

Imorgon får våra familjer och vänner inbjudan! Det ska bli sååå roligt. Och att planera för bröllopsfesten. Ska kika på att sätta in annons i tidningen till nästa helg.

Allt gick fint , fast det var några missöden ....Jag glömde brudbuketten hemma och saknade inte den förrän efter vigseln(!) Ett vittne åkte hem till oss och hämtade den. Jag hade ändå ställt allting ihop på ett ställe, allt som skulle med fast det blir så mkt detaljer och allting snurrar och det är nervöst så utse någon som håller reda på alla detaljer åt er! TÄRNANs uppgift!!!

Så mina råd:
    - utse någon som håller reda på alla detaljer åt er. det är mycket nog ändå på den stora dagen
    - utse någon som är ansvarig för ev barn
    - lägg inte alltför mkt pengar på buketten, hos oss saknade inte någon den
    - lägg inte alltför mkt pengar på klänningen, dagen går så fort så fort
    - fixa naglarna fint, det är mkt fokus på händerna och ringen
    - lägg pengar på fotografen och ringarna :D
    - NJUT!

• frökenkräfta

Fikaträff i veckan; kan tyvärr inte . Vår dotter ska opereras på torsdag. Mkt inför det... och så ska jag börja jobba på tis efter 4 1/2 vecka semester. Dessutom gå upp från deltid till heltid. PUH! Hur ska allting funka!?? Det är stor omställning. Denna veckan är en lite stökig vecka!

• frökenkräfta

Mitzy, WOW vilken fin hemsida ni har!!! Förstår att du lagt ner mkt arbete på den! Jättefin!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2