Inlägg från: fru Trul |Visa alla inlägg
  • fru Trul

Nya Göteborgsbrudar del2

Troll1 skrev 2008-07-23 11:35:41 följande:
    Fru Trul: Lilla lokalen, menar du det lilla kapellet? Vi ska inte hyra det.Vi har bara förhandsbokat porslinet på vår datum. Han var jättetrevlig och min tärna anlitade Hyrporslin när de hade festen på SH. De var supernöjda med servicen. Vi blir ca 65 pers.
    Om man förhandsbokar, kan man sedan ändra på bokningen om det nu inte behövs så många tallrikar t ex? Lite svårt å veta hur många gäster som kan komma nämligen eftersom många av våra gäster är från utlandet..
  • fru Trul
    Mizty skrev 2008-07-23 22:05:14 följande:
    Hej, hej!! Vill bara tala om att jag lever Har inget internet hemma på ett tag... *suck* Men jag återkommer!Hoppas alla mår bra!!Kramizar
    Hej, hej, vinkar glatt..
  • fru Trul
    busfia skrev 2008-07-24 23:23:33 följande:
    Fru trul: Det tipset du fick om billdal var billigare än det jag hade. Han tog 1,80 per tallrik. Jag tror det finns något ställe vid (Joulengatan) men vet inte vad dom heter tyvärr, ligger ovanför plantagen. Nu har vi hittat solist som ska sjunga i kyrkan : Linda Skoog hon ska sjunga: Av längtan till dig, och Fields of gold (Eva Cassidy version) Så skönt att ha det av klarat Nu jobbar jag 1 dag till sen 1 vecka semester.... Gott nu när solen kommer
    K tack för att du kollade upp det iallafall, det var snällt av dig..

Välkommen in i tråden Plicka, självklart får du vara med här! Följ gärna med oss ut på någon av våra fikaträffar nån gång...
  • fru Trul
    Troll1 skrev 2008-07-28 16:13:41 följande:
    Jahhhapp, igår fick jag ett getingstick precis när vi äntligen satt oss tillrätta i trädgården och lillskruttan i minipoolen. Så jag fick tillbringa 5 timmar på sjukan för att medicineras mot allergireaktionen och observeras. Så nu är jag ännu mer nojjig, får absolut inte få ngt mer stick. Det är ju getingar överallt... Hilfe!
    Oj då! Det lät inte kul, mår du bättre nu då?
  • fru Trul

Hello girls...
    Idag känner jag mig heldeppig... Som jag kanske nämt tidigare så ska ju jag å gubben flytta utomlands om ca 4 år, och vi sparar ju pengar för att få ihop ett startkapital...

Hursomhelst så när vi gick igenom budgeten igår så säger min man vilken onödig utgift festen kommer bli som vi planerar på vår ettårsdag.. Han tycker vi ska skippa den helt... Blir så ledsen vi gifte oss ju i hemlighet å vi ska ju förnya löftena på denna festen som vi har inför släkt å vänner... Jag vet mamma kommer bli jättebesviken om vi skippar allting, å hur förklarar man för alla vänner å släktingar att nä det blir inget?

Bläää, vill inte vara med längre, det här är inge kul!

• fru Trul
    Troll1 skrev 2008-08-04 17:00:26 följande:
    Fru Trul: Förstår att du är ledsen, arg och besviken. Prata igenom det igen med honom i lugn & ro. Han fick väl lite "raschan" när han gick igenom finanserna... Behöver festen bli så dyr? Det går ju att fixa ihop fest utan att för den skull lägga ut massor av pengar, men ändå vara med sina nära & kära. Det ordnar sig nog, ibland behöver de lite tid... Kram!
    Jo jag vet, jag har väl oxå funderat på att göra om allt å köra budgetvarianten istället, men då är man genast tillbaka på ruta ett igen... Hitta ny lokal osv.. Dessutom är ju SH så mysigt, hade varit så fint där med alla levande ljus i Februarimörkret... Får fundera lite får se hur vi gör... Kram!
  • fru Trul

Sitter å försöker gå igenom budgeten för festen och vi kan ju spara in en del pengar här å var, tex skippa liveband och köra cdskivor istället, skippa övernattningen på SH, göra buffén själva istället för att betala vår kompis att göra det, skippa fotografen, inte köpa nya kläder till min man, fixa mitt hår själv, osv... Kan säkert spara 15-20 tusen på alla dom grejorna...

Vad jag däremot inte viker mig en tum på det är SH, för jag vill ha vår fest där, det är ju så mysigt!

Just nu så känns det bara så surt, men vad ska man göra? Tror ju knappast min man ändrar sig om att ha en storslagen fest, så då får jag väl försöka övertala honom om en mindre fest istället...

• fru Trul

Mizty
    Inbjudan verkar kanon! Tror inte ni behöver ändra på något...

Jag är på jobbet nu men jag är hemma vid ett ungefär, kollar upp SH när jag kommer hem å återkommer....

Tack för att ni är så underbara å peppar mig, vad hade jag gjort utan er tjejer? Kram!

• fru Trul
    MD2009 skrev 2008-08-05 10:52:21 följande:
    Mizty - Tack för välkomnandet :) Tycker er inbjudan ser bra ut - kan inte heller se att något behöver ändras. Bra att ha klädsel där även om det finns på hemsidan för då blir det tydligt.fru Trul - hoppas det ordnar upp och att ni enas om något som båda känner sig nöjda med. Rent logiskt så borde ni helt klart mötas på mitten - dvs ha er fest men minska ner på mindre nödvändiga kostnader. Bådas viljor ska blir hörda och båda ska känna sig nöjda. Vet ej om jag uppfattat rätt... ni har haft stor fest planerad men din man har nu ändrat sig? Stämmer det? Hursomhelst så är ni två om att bestämma vilket betyder att han inte kan få som han vill utan att göra så även du blir nöjd Lycka till!
    Vill börja med att säga välkommen till tråden!

Jo vi ska ha en fest och förnya löftena på vår ettårsdag, eftersom vi gifte oss i hemlighet i Indien. Det känns som ett coolt sätt å fira sin ettårsdag plus att släkten inte kan klaga att vi snuvade dom på bröllopet..
    Ska prata igenom budgeten igen med gubben när jag kommer hem, får se vad han säger... Håll tummarna...
  • fru Trul

Mitzy

I mitt avtal står det; "Vid avbokning utgår en avbokningsavgift om 2500 kr motsvarande av hyresgästen erlagd bokningsavgift. Skulle avbokning ske senare än 4 månader innan utgår hyra med 2000 kr för varje månad, dvs 4000 kr för 3 månader innan osv..."

Förstår inte riktigt vad han menar i avtalet, för det första så blir väl 3 månader gånger 2000 kr= 6000 inte 4000 kr? Om man avbokar en månad innan får man då betala bara 2000 kr???? Det verkar ju skumt att det blir billigare ju senare man avbokar???

Fattar noll....

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2