• Ajjse

Nya Göteborgsbrudar del2

Vad hände med sommaren??? Har äntligen semester och längtar efter att åka till stranden...

• Ajjse

Jag har ca 2 månader kvar och idag var vi i Kungälv på Helens brud och bal. Jag fick köpte en tiara en slöja och en sjal. Känns så himla bra!

Vi har sagt att vissa saker ska vara klar innan vi åker till Spanien i augusti och det är: buketten, tårtan och hotell.
    Jag tycker tårtan är svår.. Vet att dom har jätte gode på ICA Maxi i Mölndal men det är en bit att åka för att hämta den. Dom har ju öppnat i Kungsbacka också men vet inte om dom är lika goda..
    Buketten blir med rosa rosor, ska bara beställa den..
    Hotellet vet jag inte vilket det blir, kanske Hotell 11.

Vi började skissa på bordsplaceringen igår, det var inte enkelt! Vi kommer nog att ändra i den MÅNGA gånger innan det känns helt bra.

• Ajjse

Här står det stilla med planerandet.. Började jobba idag, hade varit skönt att vara hemma ett tag till. Funderar på att gå i pension... Jag har bara 32 år kvar...

• Ajjse

Jag tror jag svimmar i värmen idag.. Hade varit gott att ligga på stranden. Men snart åker jag till Spanien och DÅ ska jag ligga på stranden hela dagarna.

• Ajjse

Busfia: Hoppas du får en härlig semester!

• Ajjse

Vi var på Rhapsody in Rock i helgen, helt fantastiskt! Men nu har jag fått lite huvudbry.. Sofia Kjellgren och Pablo någonting, sjöng en duett från Mouline Rouge. Så vackert! Låten heter Come what may, kan man ha den i kyrkan tror ni? JAg hittade den på Youtube och kan inte sluta lyssna på den..
    Säg vad ni tycker!

• Ajjse

Vi har bokat en tjej som heter Sofie Askenbom. Gå in på www.askenbom.se Vi ska träffa henne på torsdag för att prata ihop oss lite. Dom är två fotografer till billigare pris än en, dom ska precis börja fota tillsammans, innan har hon varit ensam.
    Kanske kan vara värt att kolla upp?!

Troll1 skrev 2008-07-28 16:35:59 följande:
    Ngt annat: Har ni tips på fotograf? Vår blev det inget med... Det går "Troll" med den biten och det är ju en viktig bit tycker jag. Inte långt kvar nu heller. Ibland dyker det upp duktiga personer som bygger upp sin portfolio. Ngn som har tips?
  • Ajjse

Nä, tyvärr! Men var det inte Anders han heter?
    Vi ska träffa dom båda imorgon så jag kan kolla upp det och återkomma. Har du fått någon prislista mailad till dig? Jag fick en för ett tag sedan, säg till om du vill ha den!

Troll1 skrev 2008-07-30 00:07:25 följande:
    Har kontaktat dem och fick ett snabbt svar. Har du kollegans (Ingemars) hemsida?
  • Ajjse

Lovar att återkomma imorgon!

Var förresten och tjuvtittade på min ring idag... Dom ringde från Hallbergs för några veckor sedan och sa att den kommit men att den kunde ligga där tills det var dags i september, men jag kunde bara inte hålla mig.. Jag är helnöjd!

Troll1 skrev 2008-07-30 20:34:42 följande:
    Vi har nog så gott som bestämt oss, men berätta gärna mer efter morgondagen. (Han heter både Anders o Ingemar tror jag.) Vi har prislistan.
  • Ajjse

Troll1: Nu vet jag hur det är med namnet på den andre fotografen! Han heter Anders Ingemar och Ingemar är tilltalsnamnet det är därför Sofie sagt fel till mig.
    Vi träffade dem igår och de är jätte trevliga! Det känns jätte bra och jag är övertygad om att det kommer bli bra. Hoppas ni får samma uppfattning om och när ni träffar dem.

• Ajjse

Troll1: Det är inget speciellt du behöver tänka på, dem kommer med massa frågor! Vi har bokat dem för både porträttfotografering och i kyrkan. Totalt blir det ca 3 tim, de vill inte stressa utan lägger hellre på en bra stund för att vara säkra på att det blir bra bilder. Priset är ändå det samma, jag tycker att dom ligger väldigt bra i pris jämfört med andra. Vi får mer hos dom och betalar mindre..

Vi gifter oss i Älvsåkers kyrka i Kungsbacka den 13/9.
    Har du bestämt dig för hur ringen ska se ut?

• Ajjse

Nu är det bara knappt 6 veckor kvar.. LÄNGTAR!!

• Ajjse

Hej alla!

Låter mysigt med fika nästa vecka. Tyvärr kan jag inte vara med den här gången heller.. Jag ska ligga på playan och bara lata mig hela dagarna! Det ska bli såååå skönt! Jag har ju lyckats pricka in att jobba de veckor som det var fint väder här hemma.

Angående de där extra kilona.. Var hemma hos svärmor häromdagen och provade klänningen.. Det får inte bli för många öl i Spanien under semestern... JAg tränar minst 2 ggr i veckan och det känns på vissa delar av kroppen men inte på magen.. Jag får ta med löparskorna och försöka komma ut några gånger, sen är det bara iväg till Friskis igen när vi kommit hem.

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2