Inlägg från: fru Trul |Visa alla inlägg
  • fru Trul

Nya Göteborgsbrudar del2

Verkar helt hopplöst, han vill inte lyssna på mig alls... Vi har planerat denna festen i över ett år å plötsligt gör han en helomvändning å vill inte ha nån fest... Fy fan säger jag bara... Hur fan ska jag förklara det här för familjen?

Samtidigt är jag så jävla arg för detta är mina pengar som JAG sparat ihop han har endast lagt två tusen hittills på denna festen, jag har sparat ihop resten... Har god lust att betala tillbaka hans två tusen å betala festen själv..

FAN VAD ARG JAG ÄR!!!!!!!!!!!!

• fru Trul

Ok efter mycket gråt å tandagnissel så har jag äntligen fått en förklaring på varför det är sån panik å spara pengar... Tydligen har min man fått nys om en riktig drömtomt i Indien, och ägaren ska tydligen sälja först om 3-4 år ( i samma veva vi kommer flytta...) Vi får första tjing på tomten om vi kan skaka fram en slags handpenning summa nu, sedan kan vi betala resterande belopp när vi flyttar...

Detta är goda vänner till våra vänner som bor i Indien så det är ett seriöst erbjudande å inget lurenderjeri... (Annars hade man blivit misstänksam..)

Klart att jag är förtvivlad att behöva offra festen, men när jag tänker på vad vi får istället så känns det värt det....

• fru Trul

Tydligen ville han överraska mig på nåt vis... Han tänkte ju rätt men det blev ju lite fel... Känns ju lite bättre nu om detta kan gå i lås, hade varit skönt att ha tomten fixad...

Fattar inte heller avbokningsavgiften på SH, verkar helskumt...

• fru Trul

Kom på en brilliant idé om att ev fixa ett knytkalas på vår ettårsdag å bara bjuda närmsta familjen å vännerna, det behöver ju i princip inte kosta någonting isånnafall...

Min fråga är om någon vet en riktigt billig men ändå mysig lokal man kan hyra i Göteborg och samtidigt få lov att ta med egen mat å sprit?

• fru Trul
    Troll1 skrev 2008-08-06 20:45:50 följande:
    fru Trul skrev 2008-08-06 20:44:10 följande:Jättebra idé! Blir ofta väldigt lyckat också. Många tycker det är så roligt att få göra sin specialité. (Oj, det rimmade... )Ska kolla lite med lokaler.
    Vad söt du är! Nu känner jag mig mycket gladare! Eftersom vi redan är gifta så känns det ju mindre viktigt med förnyelsecermonin, huvudsaken är att man får fira lite med familj å vänner...

Så ös på med förslag allihopa! Alla billiga lokaler ni kan komma på, går bra med typ folkets hus å liknande oxå...
  • fru Trul

Tack tjejer som kommit med olika tips, jag ska kika lite mer på det i helgen när jag har bättre med tid... Ni är underbara, vad skulle jag göra utan er?

Lycka till frökenkräfta, hoppas ni får en underbar dag!

• fru Trul

Grattis frökenkräfta! Vad roligt att höra att det blev så lyckat.. Ni ser jättefina ut på bilderna!

• fru Trul

Oj jösses vilken snygg sida Mitzy!

Ska kolla lite på hur jag jobbar denna veckan, vore trevligt å följa med å fika.....

• fru Trul

Å vad roligt busfia, det låter som en toppen hippa! Du får visa dina fina bilder på nästa fikaträff.

• fru Trul

Hänger med på fikat en liten stund idag, men jag kan inte stanna sålänge för jag har tvätt-tid hemma.. Suck! Men en liten stund är ju bättre än ingen stund..

• fru Trul

Hej tjejer, kikar in å vinkar glatt! Vad duktiga ni är med er cambridge kur, är lite avis att ni har sån bra karaktär å kan klara av nåt sånt.. Själv åt jag en nyttig lunch å efteråt sprang jag iväg å köpte godis... Det säger ju något om min karaktär, ehumm... Suck!

Nu är det snart dags Busfia! Vad roligt! Ser fram emot nästa fikaträff då vi får se bilderna från hippan och bilderna från bröllopet om du hinner få fram dom...

Jag måste oxå ta itu med bilderna från bröllopet, jag har ju fortfarande inte gjort det *skäms* .... Tänkte att försöka mig på en sån där "gör din egen bok" man kan skriva ner bröllopsberättelsen och sätta in bilder i... Får se om jag har tid över i helgen å börja med det...

Nu måste jag rusa vidare här, kram på er!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2