• Troll1

Nya Göteborgsbrudar del2

Jag känner ngn slags inre stress nu. Solisten är plötsligt tveksam till vår sång. Måste ringa och det känns lite jobbigt. Hon är jättego och lätt att prata med, men jag fattar inte varför hon inte kan sjunga låten. Själv tycker jag inte den är svår. Vi hade en lam expedit i guldsmedsaffären i går. Vi blev snurrigare än vi var innan. Ett par st har av olika anledningar sagt att de ev inte kommer. Bla ett uppbrott. De är iofs yngre och det kanske reder upp sig? En annan mår dåligt. Jag måste komma till skott med placeringen, festbladet och kyrkbladet, men jag kan inte göra dem riktigt när så mkt hänger i luften. Det är de där små molnen som måste bort.

• Troll1

Vi ska hyra porslinet från Hyrporslin i Billdal. De lämnar/hämtar/diskar. Mattallrikar kostar ca 1,50 st tror jag.
    Själv är jag inte så "glad i" papperstallrikar, men skulle inte bry mig direkt på ngn annans fest.

• Troll1

Fru Trul: Lilla lokalen, menar du det lilla kapellet? Vi ska inte hyra det.
    Vi har bara förhandsbokat porslinet på vår datum. Han var jättetrevlig och min tärna anlitade Hyrporslin när de hade festen på SH. De var supernöjda med servicen. Vi blir ca 65 pers.

• Troll1

fru Trul skrev 2008-07-23 11:43:06 följande:

Om man förhandsbokar, kan man sedan ändra på bokningen om det nu inte behövs så många tallrikar t ex? Lite svårt å veta hur många gäster som kan komma nämligen eftersom många av våra gäster är från utlandet..
    Absolut! Vi sa bara hur många vi var ca och att vi skulle ha buffé. Inga problem.
  • Troll1
    Mizty skrev 2008-07-23 22:05:14 följande:
    Hej, hej!! Vill bara tala om att jag lever Har inget internet hemma på ett tag... *suck* Men jag återkommer!Hoppas alla mår bra!!Kramizar
    Hej & välkommen hit (hem ) igen!
  • Troll1

Det fina vädret kom tillbaka när vi åkte FRÅN landet. Fast det går ju fint att bada om man åker en liten bit här med.

• Troll1

Jahhhapp, igår fick jag ett getingstick precis när vi äntligen satt oss tillrätta i trädgården och lillskruttan i minipoolen. Så jag fick tillbringa 5 timmar på sjukan för att medicineras mot allergireaktionen och observeras. Så nu är jag ännu mer nojjig, får absolut inte få ngt mer stick. Det är ju getingar överallt... Hilfe!

• Troll1

Jotack, idag mår jag bra, men måste dricka mkt kortison i en v. Det blir man väl inte mindre svullen av va?!
    Getingarna är grymt "på hugget" här. Helt galet!
    Busfia, var bor du? Kanske i närheten av en badplats? Delsjön går inte, inte heller Hovåsbadet. På båda ställena blir man attackerad rent ut sagt. (av getingar alltså. )

• Troll1

Ngt annat: Har ni tips på fotograf? Vår blev det inget med... Det går "Troll" med den biten och det är ju en viktig bit tycker jag. Inte långt kvar nu heller. Ibland dyker det upp duktiga personer som bygger upp sin portfolio. Ngn som har tips?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2