Inlägg från: Simone B |Visa alla inlägg
  • Simone B

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Hej!
    Vi gifter oss i januari, så jag hänger gärna på er tråd om jag får!

• Simone B
    Januari2009 skrev 2008-06-11 22:13:35 följande:
    Kul att du hittade hit! Hur går det för dig med bröllopsbestyren?
    Tack! Planerandet går utmärkt i teorin, i praktiken något sämre. Dvs. fantasierna och funderingarna går bra, vi vet ungefär hur vi vill ha det, men bokningar etc. går lite segt... ;)

Den 3 januari ska vi gifta oss. Och det är ju faktiskt inte så länge kvar...! Jag impulsköpte en vintageklänning på Tradera för 250 kr, som kom igår, och den passade nästan! Så skalar jag av några kilon så... Känns hur kul som helst!

Vi väntar också på offert från värdshuset där vi vill vara. Kontakten är alltså tagen, men de tar lång tid på sig tycker jag. Vill ju veta...!
  • Simone B

Igår fick vi offerten från restaurangen. Äntligen! Men inte blev det lättare direkt... Vi inser ju också att vi vill ändra en hel del i de förslag som de gett, så det lär ju bli några vändor till. Så här funderar vi:

- Fördrink
    - Carpaccio + 1 glas vin - ev. en snaps också...?
    - Oxfilé etc. + 2 glas vin
    (kort paus för röka + sträcka på benen + toa)
    - Ostbricka + 1 glas dessertvin - eller någon lättare dessert istället för ost...?
    (musiklek efter desserten, sedan en paus då vi byter lokal)
    - Kaffe & tårta (avec får man köpa till själv)

Hur låter det? Kaffe och tårta tänkte vi ta i ett annat rum där man får sitta hur man vill, så det blir lite mer mingelbetonat. Ev. en trubadur som underhåller efter tårtan. Eller blir det segt om man inte har dans?

Hjälp vad mycket frågetecken! Vad tror ni...?

• Simone B
    Ceasara skrev 2008-06-12 15:49:40 följande:
    Har du bild på klänningen. Låter spännande.
    Ingen bild ännu, men det kan väl alltid ordnas! Den är i spets, med lång ärm och går till knäna. Sent 50-tal skulle jag tippa. Men lite över axlar och byst... Hm.
  • Simone B

Ååå vad roligt 2e Advent, låter jättemysigt! Så... är det fortfarande 2:a advent som gäller för er eller?

• Simone B
    Januari2009 skrev 2008-06-15 20:53:06 följande:
    Några saker som jag tänker direkt på till "att göra lista" är boka fotograf, make up och frisör, kolla florist, festprogram, ev bordsuppställningar i lokalen osv.Var det såna saker du menade?
    Fixa inbjudningskort, kläder, boka tid för vigseln.
  • Simone B

Jamen det där är ju lite sjukt. Jag menar - om jag ska på bal så ska det väl också hålla... Man kan ju inte ha det som argument! Om det däremot ingår konsultation etc. som inte ingår annars, men då borde de specificera vad som ingår, så man kan välja/välja bort. Usch! Har inte kommit så långt som till frisörbokningar än, ser inte fram emot det...

• Simone B

Ja, 2.9 är saftigt. Men bara man blir nöjd så! Ska du ha en väldigt komplicerad frisyr eller är bara prisläget sådant?

• Simone B

Novemberbröllop08/Kristina och Lars: 15 nov i Skövde
    Anna och Ola: 22:e November i Malmö
    2e advent: 6:e december i Linköping
    Soon to be Mrs P: 13:e december i Helsingborg
    Ida Halmstad: 13:e december i Halmstad
    Ingejörsbruden: 21 dec i Glumslöv (utanför Landskrona)
    Krulltottan: 5 januari 2009 i Gävle
    Ceasara: 31 januari 2009 Skövde
    Simone B: 3 januari i X-stad

• Simone B

Novemberbröllop08/Kristina och Lars: 15 nov i Skövde
    Anna och Ola: 22:e November i Malmö
    2e advent: 6:e december i Linköping
    Soon to be Mrs P: 13:e december i Helsingborg
    Ida Halmstad: 13:e december i Halmstad
    Ingejörsbruden: 21 dec i Glumslöv (utanför Landskrona)
    Simone B: 3 januari i X-stad
    Krulltottan: 5 januari 2009 i Gävle
    Ceasara: 31 januari 2009 Skövde

Sorry, fattade inte att listan var sorterad efter datum! ;) Men fixat det nu...

Fixar med inbjudningskort nu förresten... Har tänkt skicka ut dem i augusti och med tanke på att vi är borta stora delar av juli så börjar det nästan bli lite bråttom. Men oj vad svårt det är! Har ni fixat era inbjudningskort än?

• Simone B

Anna och Ola skrev 2008-06-23 22:12:57 följande:

håller på att planera inbjudningskorten, de e ju en stund kvar men jag känner mig själv och har jag för god tid.... ja då e jag tidsoptimist och kjag vill inte misslyckas med dessa men vad skriver man? Finns det mallar för sånt?! Hoppas att allt är bra med er alla vinterbrudar
    Jag med!!! Kolla på företag (på nätet) som säljer färdiga kort, där brukar det finnas förslag på både formuleringar och typsnitt etc. T.ex. här:
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_inbjudningskort_brollop
  • Simone B

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-02 15:33:22 följande:

KRIIIIIIISSS!!!!!!!Min frisör sedan många år som är expert på bruduppsättningar och som även skulle sminka mig har sagt upp sig och slutar som frisör!!!!!!Vad gör man nu????
    Aj då! Kan du inte kolla med henne om hon skulle kunna tänka sig att göra det ändå, privat på sidan om så att säga?
  • Simone B

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-02 18:14:27 följande:

Simone B skrev 2008-07-02 16:19:02 följande:
    Lät inte riktigt så eftersom det nya jobbet skulle innebära mycket resande...
    Vad synd! Men då är det väl inte så mycket annat att göra än att kolla upp personen hon rekommenderade, gå dit och klipp dig och känn hur det känns. Tänk, kanske blir du jättenöjd! Det ordnar sig!
  • Simone B
    BlendaSigne skrev 2008-07-09 19:46:29 följande:
    Hej, va skoj med fler vinterbrudar. Vi gifter oss i mellandagarna, förhoppningsvis ute i ett snötäckt Dalarna. Blir ett litet bröllop med endast närmsta familjen, har tänkt att ha vigseln ute med eldar på sjön, facklor och mashaller. Har ni några bra förslag på vinterkappa etc att ha på vigseln? Nån mer som ska ha vigseln utomhus?M
    Vi hade faktiskt tänkt ha det så först. Jag har liksom alltid sett det framför mig. Men det är ju så väderkänsligt (vind/snö/kallt) och det är inte kul om gästerna fryser. Visst, man kan köra täckbyxor och mössa, men jag tror att många skulle tycka att det var lite besvärligt med finkläderna under. Tråkigt dock, för jag skulle verkligen vilja ha utomhusvigsel egentligen... Men då får jag dela med mig av mina drömvigselingredienser till dig istället! :)

Några saker som jag hade hunnit klura på innan vi bestämde om oss är:
    - Bänkar (typ 'grillplatsbänkar', kan man säkert låna någonstans) med renskinn på för de äldre som har svårt att stå.
    - Granris att stå på för resten.
    - Fyrverkeri som avslutning. (Tänkte mig att vi sa ja, och under kyssen så satte fyrverkeriet igång...)
    - Om ni ska ha musik, tänk på att det kan vara svårt med instrument ute på vintern. Vi funderade på en kör istället för att lösa det problemet.
    - Varm dryck till gästerna så att de håller sig varma under vigseln.
    - Informera tydligt att det ska vara utomhus så att alla klär sig ordentligt.
    - Som du skrev - massor av eldar, marschaller etc. Kanske markera en gång med marschaller där folk går ut ut på isen.
    - Håll i varsin lykta eller fackla istället för t.ex. blommor. Blommorna tål ändå inte kylan och om ni håller i varsin fackla så lyser de upp era ansikten (tänk t.ex. på luciatåg, det är fint att tärnorna håller i ljus, stjärngossarnas ansikten är alldeles mörka).

Ja, det var några grejer som jag hade tänkt på i alla fall! Några tips på hur jag kan få det ungefär så här, fast inomhus, någon...?
  • Simone B

Jo, skulle bara tillägga att om vi bara hade haft de närmaste med så hade det nog blivit utomhus, men som det är nu så är det en del "söderifrån" och därför så bestämde vi oss för inomhus. Men det kommer säkert att funka utmärkt för er!

• Simone B

Om ni är rädda att det blir för lite kan ni räkna på vad som kommer att gå åt, köpa det i Tyskland, och sen köpa en buffert på systemet. Bufferten kan då lämnas tillbaka om det inte går åt!

• Simone B
    3Jane skrev 2008-07-14 17:53:28 följande:
    Åh det lät ju verkligen hur mysigt som hellst med de där utomhus-vigsel-tipsen. Nu blev jag nästan sugen. Men, vi har nog bestämt oss för inomhus ändå. Tar också tacksamt emot tips för hur man får det vackert inne.
    Mmm, jag blev också lite sugen... Och vi som efter många, många om och ännu flera men äntligen har bestämt oss för inomhus. Usch, jag är alldeles för velig! Kanske ändå...
  • Simone B

Här var det lugnt! Alla på semester...?

• Simone B

Vi träffade de på restaurangen idag - kändes jättebra! Trevliga, proffsiga, lokalen var mysig och vi kom överens om menyn. Så skönt att ha det ordnat! Nu behöver vi bara boka vigsellokalen som vi har tänkt oss och sen kan vi färdigställa inbjudningarna och skicka ut dem!

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-18 14:21:19 följande:

Några tips på hur jag kan få snöflingor och kanel med i dekorationer i kyrkan och festen? Har redan tänkt på att ha kanelstänger i buketten och ev binda kanelstänger runt blockljus till festen, men mer då? Kom igen! Jag behöver tips på snöflingor!
    Vi har någon sorts julgransprydnad som ser ut som snöflingor, något sånt skulle man kanske kunna använda? Sen kan du ju ha snöconfetti istället för ris? Stora skålar med snöflingor (fejk förstås... ) och snöconfetti i, kanske med vita blockljus också. En tryckt snöflinga på vigselprogrammet om ni har ett sånt. Eller bind fast en kanelstång vid varje, eller fäst på framsidan på något sätt? Ni skulle kunna ha en 'blomsterflicka' som strör glittrig snöconfetti framför er när ni går uppför kyrkgången (lite amerikanskt kanske, men definitivt spektakulärt. Bäst att kolla med kyrkan först dock så att det är okej!) Mer då... Svårt det här! Men jag återkommer om jag kommer på fler grejer!
  • Simone B

2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

Jag hade halkat ur listan någon gång på vägen... Har varit lite inaktiv i allt bröllopsplanerande under semestern, så det kanske är ett tecken på att det är dags att ta ta i saken?! ;)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2