Inlägg från: FruHamberg |Visa alla inlägg
  • FruHamberg

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Här är en till vinterbrud, 21/2-09 smäller det .

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-18 14:21:19 följande:

Det känns ganska lugnt på planeringsfronten just nu, måste ha glömt något...Några tips på hur jag kan få snöflingor och kanel med i dekorationer i kyrkan och festen?Inbjudningarna skickade, när de öppnade strösslade det ut stansade snöflingor i skimrande papper =-)Och färgtemat är vitt, grönt och kanelbrunt. Har redan tänkt på att ha kanelstänger i buketten och ev binda kanelstänger runt blockljus till festen, men mer då? Kom igen! Jag behöver tips på snöflingor!
    Vi kommer att plocka in kvistar och grenar, sätta ner i stora vaser. Vissa kommer vi att färga vita(vi har vitt och brunt som tema) andra får så klart fortsätta att vara bruna. I vissa av vaserna kommer vi att lägga ner ljusslingor i.

Vilken rolig idè att ha kanel i buketten. Vi ska ha kanel med i dukningen och på lite andra ställen, så kanske man ska ha kanel i buktten med
  • FruHamberg

Vi ska ju gifta oss den 22 februari här uppe i Östersund, så det kommer vara nattsvart och mycket snö. Vi vill ha antingen marschaller eller facklor som leder vägen in till kyrkan och sen ska hela kyrkan vara full med levandes ljus. In är det ju inga problem att ta sig, men när man ska gå ut har jag lite funderingar. Det är en väldigt liten kyrka, med en smal gång. Ska man sätta facklorna en bit utanför gången eller vart ska man sätta dem? Man vill ju inte att gästerna ska fatta eld när de ska kasta ris på oss...

• FruHamberg

För våran del har det alltid varit självklart, det var inget vi behövde diskutera. Jag älskar vintern, mörkret och snön, det är kallt, träden är vita. Sen det här att få tända levandes ljus, den stämningen går inte att slå. Nakdelen är det här med att ta kort tycker jag. Vi måste ta kort innan vigseln om vi ska kunna ta några utomhusbilder. Min bästa vän är en väldigt bra amatörfotograf(har fotat flera bröllop) och ska fota oss, men vi har ju inte tillgång till nån studio. Så vi måste försöka att lösa det på något vis, vill gärna ha både utomhus- och inomhusbilder.
    Hur har ni löst det här med fotograferingen?

• FruHamberg

Jo, vi har ju inte så många timmar med bra ljus. Blir nog att vi börjar senast kl.11 och ska ut på storsjön för att bilderna(om vädret tillåter). Vi hade tänkt att ha med en gammal spark och skjutsa varnadra bla(många tar ju några av deras bilder när de sitter i bilen och liknande på sommaren, så det här blir våran version). Sen gå in festlokalen och ta några bilder där, men vi har ingen riktigt bra bakgrund tycker jag. Det finns ju en öppenspis, men kan ju inte ta alla bilder framför den...
    Ta bilderna en annan dag vill jag helst inte göra, är helt enkelt för lat och snål för att fixa hår och smink en gång till...

• FruHamberg
    3Jane skrev 2008-07-25 09:53:05 följande:
    Hur gör ni med musik under vigseln. Kommer ni ha det eller inte och i så fall levande eller via cd?
    Vi kommer att ha levandes, får ej ha cd i kyrkan hos oss.
  • FruHamberg

2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-11- Novemberbruden08

• FruHamberg
    Vargtassa skrev 2008-08-13 13:49:49 följande:
    Brudar! :) Får man fråga vart ni har köpt/tänker köpa era ringar? Min m2b har tappat sin förlovningsring och jag har min på tummen för den är för stor så vi skulle behöva köpa allt nytt. Någon som hat tips på lite billigare sorter?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-70/m3040632.html här har jag lagt upp en massa länkar till sidor som säljer ringar.
  • FruHamberg

Vargtassa: Sen februari . Man snappar upp mycket när man hänger här . Sen så har jag varit sjukskriven och arbetslös, så då har man hängt alldeles för mycket här. Mina kompisar säger att jag ska få planera deras bröllop efter det här. Jag har typ sparat alla länkar som folk här har rekommenderat(alltid bra att ha), så alla länkar jag jag har har alltså nån annan använt och varit nöjd.

Vad var det för ring som du fastnat för?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2