Inlägg från: Zsarah |Visa alla inlägg
  • Zsarah

Vinterbröllop 08/09 nr 2

ceasara: jag skulle rekomendera att vänta med bebisverkstaden, min graviditet var hemsk skulle aldrig klarat av att stå brud eller planera bröllop då.
    här har jag skrivit om min graviditet.

www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m2948703.html

• Zsarah

ceasara: minns inte exakt vecka men tror det började runt vecka 8.

• Zsarah

om du lägger pilen över m2b så kommer det fram vad förkortningen betyder. men vissa förkortningar är från familjeliv.se (systersajten)

• Zsarah

Vampyren (Eva-Maria och Markus): 8 nov Uddevalla
    Blivande fru L: 8 november
    Novemberbröllop08/Kristina och Lars: 15 nov i Skövde....
    Wildalila(Lisa o Lars) 15 nov. västerhanninge
    Anna och Ola: 22:e November i Malmö
    2e advent: 6:e december i Linköping
    Soon to be Mrs P: 13:e december i Helsingborg
    Ida Halmstad: 13:e december i Halmstad
    Ingejörsbruden: 21 dec i Glumslöv (utanför Landskrona)
    Simone B: 3 januari i X-stad
    Krulltottan: 5 januari 2009 i Gävle
    Ceasara: 31 januari 2009 Skövde
    PennyLane2009: 31 januari 2009 Rättvik
    Stars2009: 14 februari 2009 (var?)
    Zsarah: 14 februari 2009, Jakobstad Finland

• Zsarah

jag kommer ha en päls kappa eller cape. kappa är ju varmare..

• Zsarah
    Zsarah skrev 2008-07-10 14:13:19 följande:
    jag kommer ha en päls kappa eller cape. kappa är ju varmare..
    ska väl tillägga att de inte är äkta...
  • Zsarah
    Vargtassa skrev 2008-08-13 17:00:51 följande:
    Så typiskt min otur!! Efter en massa surfande så bara shit, där är RINGARNA! (Jag vill ha ringar i vitt guld då jag inte är så förtjust i vanligt guld.) Men naturligtvis så kollar jag med mina BT vänner vad som sagts och det märket jag fastnat för hade fått tokdålig kritik.. :( Leta vidare....
    Vad är det för ringar? om man tycker om vitguld så skulle jag rekomendera palladium. Man behöver inte omrodinera dom.
  • Zsarah
    Vargtassa skrev 2008-08-13 18:52:58 följande:
    Vad är det med det här att omrodinera dom om det är vitguld? Det var ur Schalins serie Glaciär som jag hittade ringarna..
    www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m3012553-1.html

Du kan ju be en guldsmed att göra en liknande i palladium ifall du är intresserad. Eller en o-rodinerad vitguld.
  • Zsarah
    Vargtassa skrev 2008-08-14 11:35:56 följande:
    Zsarah och fruHamberg! Tack!! Tror jag struntar i ringar i vitguld, verkar inte vara nå bra i längden.. Vad är det här palladium för något? Är det en vit metall? Vad tror ni om ringar i silver annars..... Skulle det se B-igt ut? Kanske titan men jag tycker den är lite för mörk.. Förslag mottages tacksamt! :)
    Om du vill se hur en palladium ring ser ut så kan du kolla duchess galleri..

Precis som lillP skrev: "r palladium en vit metall, som vitguld, silver och platina. Fördelen med palladium ska vara att den håller sin "vithet" som platina men kostar som vitguld."

titan så är snyggt men jag valde bort den för att den kan färga av sig på porslin och handfat osv. Titan är ju mörkare.
    Silver med diamanter i så har jag ingen erfarenhet. Men silver kommer det lättare rispor i.
  • Zsarah
    lillP skrev 2008-08-14 11:39:07 följande:
    Om jag har förstått det hela rätt så är palladium en vit metall, som vitguld, silver och platina. Fördelen med palladium ska vara att den håller sin "vithet" som platina men kostar som vitguld.Själv har jag borstat vitguld i förlovningsringen. Har aldrig roiderat om den (haft den i drygt 3år), men å andra sidan gillar jag inte det vita blanka så mycket
    Jag kollade också på en ring som var borstad men de sa att den blir slät efter ett tag. Hur är det med din ring? Det är ju så snyggt med borstad:)
  • Zsarah
    3Jane skrev 2008-08-14 16:22:35 följande:
    Vad kostar palladium i jämförelse med vitguld?
    De är i samma pris som vitguld, men det är färre som kan göra ringar i palladium. En bra fördel är att palladium är hårdare än guld. Enkelt sagt så är palladium ett billigare alternativ till platina. ser ut som vitguld men har inte vitgulds nackdelar:)
    Jag har haft kontakt med nordstansguld via mejl och de kunde göra min ring i palladium.

Kopierat från en tråd om palladium:
    Palladiumringar är vanligt i USA och England, och blir vanligare och vanligare här i Sverige. Du kan köpa palladiumingar hos t ex
    Artinians juveler www.juvelsalongen.se
    Anders Fors wwww.vigselring.nu
    Lennart på 24 karat.se (lite speciell hemsida men han har fått mycket beröm för att han är väldigt duktig och nogrann)

En palladiumring innehåller i princip alltd 95% palladium. Den är färgbeständig (behöver alltså inte rodieras om) och tål stötar bättre än guldringar. Priset är detsamma som vitguld. Så gillar du färgen på vitguld finns det ingen anledning att INTE välja palladium.

Titan och platina funkar också bra, men titan är gråare och platina är dyrare.
  • Zsarah

Vargtass: du kan inte tänka dig att beställa från nätet? du provar ut en modell i butik och ber en som gör ringar i palladium att göra den i palladium`?

• Zsarah

kul med flera vinterbrudar:D ååh, jag har problem jag hittar ingen ring som känns rätt:S vilket i-landsproblem:)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2