Inlägg från: 3Jane |Visa alla inlägg
  • 3Jane

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Åh, här va ni ju, undrade vart vår tråd tog vägen :)

Tänkte också kolla lite dekorationer innan jul. Förra året reade Ikea ut sina julgrejer redan innan jul, så ska försöka passa på då.

• 3Jane

De visste jag inte, vi gifter oss också i dalarna, men jag har provat i stockholm för det är där vi bor.

• 3Jane

Hej allihop!
    Har inte skrivit på ett tag, är i San Francisco på semster.
    Har självklart passat på att kolla lite bröllops-saker.
    Provade 2 klänningar idag, jag hade trott att eftersom dollarn är låg, att det skulle vara biligare här. Men det verkar tyvärr inte gälla bröllopsklänningar. Den billigsteinte klänningen jag hittat kostar 14 000, väldigt fin iofs.
    Idag har jag också hittat en jättefin slöja som jag är jättesugen på, men den kostar ca 1600kr, är det dyrt eller normalt för ens slöja i sverige? Nån som vet?

• 3Jane

Kanske ska tillägga att det är en lång slöja som går både fram och bak.

• 3Jane

januari2009, vad köpte ni för ringar och var?
    Jag tycker att det är jättesvårt med ringen, har ingen aning vad jag vill ha och vart jag ska leta. Det är så dyrt med en ring, men samtidigt ska man ju ha den forever!

• 3Jane

BlendaSigne, kul med en till i Dalarna, var i Dalarna ska ni gifta er?

• 3Jane

Åh det lät ju verkligen hur mysigt som hellst med de där utomhus-vigsel-tipsen. Nu blev jag nästan sugen. Men, vi har nog bestämt oss för inomhus ändå. Tar också tacksamt emot tips för hur man får det vackert inne. Men vi har sån vacker lokal i sig så jag tror nog det blir bra ändå. Jag är mer för att fixa mys i festlokalen.
    Varm dryck tänkte vi ha fast själva vigseln kommer vara inomhus, vi tänker servera den innan man går in medan alla står utomhus och minglar lite och väntar på att bli insläppta.

Smart och börja provdricka vin så man vet vad som är gott och prisvärt! Vi har nog också tänkt ta oss till Tyskland och helst innan det börjar bli halt och obehagligt på vägarna. Men vi måste nog räkna lite på det, är det så att man känar på det eller är det marginellt, nån som vet?

• 3Jane

Nädå jobbar och står i, semestern är redan slut för min del :)
    Hur går det med planeringen? Inte så jättelångt kvar för nån av oss nu!

• 3Jane

Oj lyx! Vi har tusen saker kvar tyvärr :/

Måste ta tag i inbjudningarna när jag kommer hem, jobbar i Leksand men bor i Sthlm så det är lite jobbigt.

• 3Jane

Hur gör ni med musik under vigseln. Kommer ni ha det eller inte och i så fall levande eller via cd?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2