Inlägg från: Ceasara |Visa alla inlägg
  • Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vi ska träffa Mat & Sånt i Falköping.

Vi ska dekorera med vita dukar, vita blockljus med silvertrådar runt, snöflingor som sprids ut runt ljusen. Alltså vi placerar ljusen i grupp. Sen ska vi få in ljusblått också på nåt sätt. Funderar på servettringar i blått. Sen finns det silverglitter som man också kan sprida. Vi skall ha vita blommor i låga vaser alternativt i skålar. Vi gifter ju oss efter jul och tänkte väl att jag skulle hinna kolla lite då.

• Ceasara

Jag köpte dem på åhlens vid jul. Men de finns att köpa på kalligrafen eller romance, kommer inte ihåg vilket. Men de är i pärlemoskimrande.

• Ceasara

Jag skulle istället välja silverstjärnor att sprida ut. Jag tycker att flingorna är i fel färg men vi har snö som tema så det fick bli dem. De pärlemoskimrande glimmar mycket i rosa egentligen. Men jag har dem ändå.

• Ceasara

Jag såg en jätte fin dekorering med granris där man hade trätt en ljusslinga bland trådarna så att det såg ut som bär. Jätte stämningsfullt. Man kanske kunde spraya dem i silver och ha ljusslinga i. Eller nåt sånt.

Dessutom brukar det finnas fina girlanger att lägga på bordet. Kanske kan beställa girlanger i järnek, eller lägga ut järnek tillsammans med små silverpärlor.

Har du kollat på gamman?

• Ceasara

Det är sant Ikea har ju alltid mycket och Rusta har också kommit upp som en bubblare inom julsaker. Dessutom börjar de ju sälja julsaker tidigt har jag märkt.

• Ceasara

Det är sant Ikea har ju alltid mycket och Rusta har också kommit upp som en bubblare inom julsaker. Dessutom börjar de ju sälja julsaker tidigt har jag märkt.

• Ceasara

Det ska faktiskt jag också. Hoppas på papperslöpare som kan köpas i silver.

• Ceasara

Var hos cateringfirman igår. Verkar jätte bra. Ska få nya förslag via mail i veckan. Efterrätten var underbar.

Ny fråga. Gällande klänningen. Vi gifter oss 31 jan. Jag hade tänkt kolla ´bröllopsklänning på rean i höst. Tänkte då sep okt. Läste i en tidning att rean är först okt-nov. Nu börjar jag fundera om det är för sent. Vad händer om man inte hittar nån? När behöver man egentligen senast kolla klänning? Nån?

• Ceasara

Nån som har nån idé om min fråga om brudklänning? Se ovan...

• Ceasara

PennyLane2009:
    Förstår dig precis. Börjar också oroa mig. Hittar jag nån på rean är ju det underbart men om inte... Dessutom trodde jag som du att rean var sept-okt men läste nu i en bröllopstidining att rean istället är i okt-nov och då känns det lite sent. Vet inte hur jag ska göra. Känns lite läskigt.

Var gifter ni er?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2