Inlägg från: Soon to be Mrs P |Visa alla inlägg
  • Soon to be Mrs P

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Simone B skrev 2008-07-03 09:39:10 följande:

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-02 18:14:27 följande:
    Vad synd! Men då är det väl inte så mycket annat att göra än att kolla upp personen hon rekommenderade, gå dit och klipp dig och känn hur det känns. Tänk, kanske blir du jättenöjd! Det ordnar sig!
    Jo, jag har bokat en klippning nu hos henne och har även fått tips på en annan i en annan tråd här på BT så då är det väl bara att börja prova sig fram till en ny frisör... *suck* Tog flera år sist jag skulle byta...
  • Soon to be Mrs P

Nu är inbjudningarna färdiga och nästan postade! (cyklar föbi en brevlåda imorgon)

Skönt att äntligen vara färdig med dem, har kämpat i några veckor nu...

Bilder finns i galleriet!

• Soon to be Mrs P

2:e advent: Tack! Jag har haft lite kul när jag gjort dem, men nu tänker jag bara på att vigselprogram, festhäfte och tackkort ska ha samma design, så det återstår bara 130 st att tillverka... men men, har ju hela sommarsemestern och hösten på mig!

Visst är det kul när man hittar "den" klänningen. När jag provade min grät mamma en skvätt, och jag skulle ju inte ha slöja men när jag fick prova en till så grät jag också en skvätt så nu blir det slöja med!

• Soon to be Mrs P

Det känns ganska lugnt på planeringsfronten just nu, måste ha glömt något...

Några tips på hur jag kan få snöflingor och kanel med i dekorationer i kyrkan och festen?

Inbjudningarna skickade, när de öppnade strösslade det ut stansade snöflingor i skimrande papper =-)
    Och färgtemat är vitt, grönt och kanelbrunt. Har redan tänkt på att ha kanelstänger i buketten och ev binda kanelstänger runt blockljus till festen, men mer då? Kom igen! Jag behöver tips på snöflingor!

• Soon to be Mrs P

Nu har jag äntligen bestämt hur dekorationerna på borden ska vara! (men jag har ju 4,5 månader på mig att ändra mig så vi får väl se...)

Det blir dessa "påslyktor" men med snöflingemotiv på istället www.marthastewart.com/article/lacy-luminarias&rsc=taxonomylist_weddings_wedding-altar-and-aisle-decorations
    Hittade dem på Martha Stewart. Sen blir det hjärtan tvinnade av murgröna (en del av färgtemat och jag har hela trädgården full) samt kanelstänger. Kommer att bli perfekt på våra kvadratiska bord!

Sen blir det nog murgrönehjärtan som hänger i kyrkan på kyrkbänkarna också, samt små hjärtan i gips (enkelt att gjuta själv i Marabous uppätna hjärtchokladformar)

Så mer och mer börjar falla på plats! Snart dags att beställa hindersprövningen, och då börjar det kännas som på riktigt...

• Soon to be Mrs P

Någon här som har varit på ett vinterbröllop? Eller var har ni fått idén ifrån?

Själv har jag bara varit på bröllop på sommarhalvåret så jag kände att jag ville ha något annorlunda, även om jag riskerar spöregn och lervälling i den Skånska vintern.

• Soon to be Mrs P

Mikes bride skrev 2008-07-28 01:13:32 följande:

Äsch, var för snabb på knapparna.... Jag är nyfiken på vad ni som gifter er på vintern ska ha för psalmer. Tycker ofta att psalmet är tunga och svårsjungna. Några förslag?
    Vi har inte heller kommit till psalmerna ännu, vill helst inte ha julpsalmer även om det är i december. Jag ställde frågan i någon av prästtrådarna men den länken har jag tappat bort så får nog ställa den igen när det börjar närma sig.
    Fast "solosången" (svårt att kalla det när det blir en hel kör!) kommer att sjunga min favoritpsalm fast på engelska!
  • Soon to be Mrs P

2e advent skrev 2008-07-31 18:53:55 följande:

Var och provade idé klänningen idag tillsammans med hon som ska sy min klänning och sedan gick vi och letade mönster och inspiration och det kommer att bli såååå bra. En liten undring bara när ni har provat klänningar har ni då kunnat ha mindre storlek än ni har i vanliga fall. Den klänningen jag provade var en 34:a(!!!!) ( det har jag inte kunnat ha sedan jag var typ 15 ) och om jag skulle beställa den så skulle jag ha beställt den i 36 vilket jag absolut inte kan ha i vanliga kläder. Är det så att brudklänningar är större i storlekarna så att man ska få känna sig liten på sin bröllopsdag?
    Den jag provade var en storlek 36 (är 38 eller 40 i vanliga fall) men eftersom det var ett provex så hade den blivit provad så många gånger att den hade töjts ut. Hon i butiken tyckte att jag skulle ha en storlek 38 så det har jag beställt, den skulle ta 12-14 v att få och nu har det gått 11 så det börjar bli spännande...
  • Soon to be Mrs P

2e advent skrev 2008-08-09 13:55:32 följande:

Ja det är jättekul med klänningen men inatt har jag drömt mardrömmar om att jag skulle ha dubbelbröllop med en annan kompis och min klänning var helt fel och satt jätte illa. Usch ska det börja redan
    Jodå, mardrömmarna har jag haft ett tag också och mina handlar också om att frissan glöms bort och att kläderna är borttappade! Vaknar helt kallsvettig tills jag kommer på att det bara är en dröm och att det inte skulle hända mig...
  • Soon to be Mrs P

Oj vad här hänt mycket när man inte varit inne på några dagar!
    Välkomna alla nya tjejer!

Jag får lägga till mig i listan och läsa vidare...

2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-11- Novemberbruden08

• Soon to be Mrs P

Ok, såg att det hänt ännu mer, så här är en korrekt lista!

2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-05 krulltottan
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-11-15 Novemberbröllop08

• Soon to be Mrs P

Sen det här med färg tema, vi hade först andra färger som tema men när jag kom på att jag ville ha kanelstänger att dekorera med samt att halva trädgården är övervuxen med murgröna som jag också tänkte använda (billigt och bra!) så var valet inte svårt på "murgrönegrönt" och "kanelbrunt" samt vitt som bas (m2b's val "eftersom det ändå är ett bröllop")! Tärnan ska ha grön klänning och det kommer att vara vita rosor med murgröna som dekoration i kyrkan, vet inte riktigt hur jag ska få dit det bruna ännu förutom att kyrkbänkarna går i den färgen. Jag kommer att ha kanel i buketten (doftar underbart...) och inbjudningskorten är ju redan tillverkade (och skickade) med brunt och grönt (se bilder i mitt galleri).

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2