Vinterbröllop 08/09 nr 2
Beror ju lite på vilken breddgrad du befinner dig på, men solnedgången är väl runt 15 vid den tiden på året, om man befinner sig i Stockholm.
Beror ju lite på vilken breddgrad du befinner dig på, men solnedgången är väl runt 15 vid den tiden på året, om man befinner sig i Stockholm.
Jag ser mer färgtemat som ett redskap. Om man har mycket blommor och dekorationer att köpa in så blir det lättre att välja och chansen ökar att allt passar något sånär ihop, ifall man väljer 2-3 färger och håller sig till dem.
Hinderprövningen är bara giltig i fyra månader, så tidigare än så är ingen mening, I Stadshuset i Stockholm skulle man skicka in senast 2 månader innan. Jag tror att det är jämförelsevis ganska tidigt, eftersom de administrerar så många vigslar. 2-3 månader innan är nog lagom.
Eller tänkte du till Skatteverket? Då säger jag 3.
Det enda som spelar roll är att hindersprövningen gäller vid vigseldatumet, eller så förstod jag det när jag pratade med kvinnan som bokar vigslar på Stadshuset.
Heter det inte att den som provar någon annans vigselring aldrig blir gift?
Jag brukade prova mammas när jag var liten, så det är alltså kört för mig, hihi.
Hörni, angående tidigare diskussion om ringar. Jag funderar på om jag kanske vill ha en pärla i min vigselring. Är det en helt galen idé? Är det lite tantigt, kanske?
Vargtassa: Vad tråkigt! Jag känner med dig! Hoppas du hittar något nytt snart.
Vi har berättat för våra respektive föräldrar i helgen. Alla blev jätteglada, och min familj blev ganska förvånade. Gladast blev Mr Drews lillebror som lär ha sagt "Grattis, verkligen!" ungefär tio gånger (föräldrarna bor i olika städer, så det blev att vi berättade vid lite olika tillfällen, och jag kunde inte vara med och berätta för hans.)
Och min mamma ska betala mina blommor, det är tydligen tradition i hennes sida av släkten.
Välkomna, Meredith och GoS09!
Vad många vi börjar bli! Kul!
Anna och Ola skrev 2008-08-18 21:22:08 följande:
jag funderade på att köpa den här klänningen: J
www.tradera.com/auction/auction.aspx
men blivande maken totalsågade den. Jag tycker den skulle passa jättebra på ett mer informellt, avslappnat bröllop. Jag kanske ska köpa den ändå, så får han se hur fin den kommer bli när jag har den på!
Alla goda ting är tre skrev 2008-08-20 08:51:10 följande:
Alla goda... & Ingengörsbruden: Nej, jag väntar med att lägga bud för att inte trissa upp priset. Eftersom vårt bröllop tar informellt bröllop till en helt ny nivå tror jag den kommer passa, förutsatt att den passar på mig. (Fast jag verkar ha typ samma mått som tjejen som säljer, så det är nog lungt). Dessutom så är det nog lite av en grej för mig att säga "Nej, den köpte jag för 250 kronor på Tradera".
SidenRos: Ja, det är många som säljer till förhållandevis få köpare. Dessutom, har jag fått bilden av när jag kollat runt, säljer många till priser ganska nära det egna inköpspriset. Om jag bara tjänade in kanske 500 kronor på en klänning som kostar flera tusen skulle jag personligen antagligen välja att köpa den i butik istället, för att få den tryggheten det ändå ger.
Mitt bästa tips är att lägga ned tid på att fixa en riktigt bra annons, men flera snygga bilder på klänningen ur olika vinklar, gärna när du har den på, eller på en provdocka. Försök också få med så mycket som möjligt om klänningen, material, mått osv. Tänk också på att välja en bra rubrik till annonsen, som innehåller saker som potentiella köpare söker på, t ex siden, ivory, axelbandslös, spets osv. Bara två cent, från en gammal Tradera-räv. Lycka till.
Vilken stad är du i Vinterblomma?
Jag är i Sthlm. Nej, Gbg är väl sämsta staden för snö...
Vi startar väl en ny tråd när denna stängs imorgon?!
Vem vill ta på sig ansvaret?