Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

Vinterbröllop 08/09 nr 2

klart man får

FinalFantasy skrev 2008-08-14 12:57:11 följande:
    Hur gör man när hästen inte vill följa med i ideerna? Håller på att skola min häst till damsadel för att rida fram till vigselplatsen men han är inte helt på.. får man gifta sig i vida byxor då? Typ byxkjol?
  • lillP

Vad härligt med kanel dessutom kommer ni säkert att associera till ert bröllop sen så fort ni känner kaneldoften!

Soon to be Mrs P skrev 2008-08-14 15:21:08 följande:

Sen det här med färg tema, vi hade först andra färger som tema men när jag kom på att jag ville ha kanelstänger att dekorera med samt att halva trädgården är övervuxen med murgröna som jag också tänkte använda (billigt och bra!) så var valet inte svårt på "murgrönegrönt" och "kanelbrunt" samt vitt som bas (m2b's val "eftersom det ändå är ett bröllop")! Tärnan ska ha grön klänning och det kommer att vara vita rosor med murgröna som dekoration i kyrkan, vet inte riktigt hur jag ska få dit det bruna ännu förutom att kyrkbänkarna går i den färgen. Jag kommer att ha kanel i buketten (doftar underbart...) och inbjudningskorten är ju redan tillverkade (och skickade) med brunt och grönt (se bilder i mitt galleri).
  • lillP

*kikar på min ring* det beror på hur man menar med slät, den var ju slät från början också Jag tror inte att det är någon större skillnad på hur den ser ut nu jämfört med när den var ny. Men det är ju inte helt omöjligt att själva "strecken" syns mindre. Jag är helnöjd med min ring, sitter fortfarande och beundrar den då och då Gillar även att den inte är så ljus och blank, verkligen glad att vi inte hade pengar till platina så det blev vitguld istället.

Zsarah skrev 2008-08-14 15:32:00 följande:
    Jag kollade också på en ring som var borstad men de sa att den blir slät efter ett tag. Hur är det med din ring? Det är ju så snyggt med borstad:)
  • lillP

har också förstått det så

Nancy Drew skrev 2008-08-14 15:38:22 följande:

Det enda som spelar roll är att hindersprövningen gäller vid vigseldatumet, eller så förstod jag det när jag pratade med kvinnan som bokar vigslar på Stadshuset.
  • lillP

*lägger mig i* den var snygg!

blacknwhite skrev 2008-08-15 09:30:24 följande:
    tycker inte det är tantigt.Finns en jättefin på selandersguldosilver.comom man trycker på smycke i sida två.kanske inte vigselring men jättesnygg pärlring
  • lillP

Fy vad hemskt!! Hoppas du lyckas få tag på något nytt snart. Håller tummarna!

Vargtassa skrev 2008-08-15 15:51:11 följande:
    Jaha brudar.. Här kommer jag med dagens bomb då.. För ca 1,5 timme sen fick jag sparken från mitt jobb pga att det inte fanns tillräckligt med pengar. Sitter här och bölar som en gris och bara känner mig uppgiven. Om två veckor har inte jag något jobb. Det var det bröllopet det. Tur att man inte hade hunnit säga det till någon. FAN FAN FAN!!!!!!!!!!!!! Det var bara för bra för att vara sant. Vantrivdes i många år på mitt gamla jobb och nu när jag hittat ett nytt (jobbat där sen i mars) och trivs KANON med allt och alla då har dom inte råd med mig.Bröllopet går ju att rädda om jag får ett nytt jobb typ NU men hur troligt är det.. Hade sökt hur mycket jobb som helst när jag fick det här.. Chefen vart oxå ledsen. Absolut inte hans fel (jobbar i en järnhandelskedja) och det var ju ändå skönt att höra att det absolut inte var fel på mig heller. *LEDSEN*Hoppas eran dag varit 1000 gånger bättre än min..:(
  • lillP

Måste sätta mig imorgon och försöka göra klart inbjudningskorten. Har gjort ett par provkort för att få upp självförstroendet lite innan jag sätter igång på riktigt Vi får väl se hur det går och hur länge jag har tålamod...

• lillP

ballonger på tårtan`?

MagdalenaH skrev 2008-08-17 19:23:49 följande:
    Var finns det kula tårtdekosar då? Funderar på ballonger med men jag vet inte...
  • lillP

hehe, okej. Kom just på att jag faktiskt sett en tårta dekorerad med ballonger... Hade tom sparat bilden på datorn

MagdalenaH skrev 2008-08-17 19:25:41 följande:
    Hehe nej...
  • lillP

Vi kommer att fotas mest före vigseln, som är 15.30, men även efteråt just för att vi vill ha bilder i mörkret. Hör med fotografen att de klarar det, ställer lite mer krav har jag förstått det som.

Anna och Ola skrev 2008-08-18 21:22:08 följande:

hej hallå,hur ska ni fotograferas, kan man vara utomhus? Eller blir det för mörkt om man har vigsel 15 och ska fotas efter??
  • lillP

Jag har inte min klänning än Fast jag ska få den uppsydd, så det kanske inte räknas.

Tycker du gör rätt i att vänta till rean. Ska du ge dig ut innan och testa lite så du vet på ungefär vad du vill ha och passar i?

GoS09 skrev 2008-08-18 22:10:15 följande:
    Oj oj oj, jag har inte prövat/köpt klänning än! Har alla här köpt redan eller väntar någon som mig på höstrean? Hoppas "min" klänning är med på rean!
  • lillP

Det låter jättesnyggt! Vilken modell blir det på klänningen?

ingenjörsbruden skrev 2008-08-20 08:07:00 följande:
    Jag har varit o köpt tyg till min klänning!! Cappuccinofärgat thaisiden (ser dock mer guldigt ut än kaffefärgat! ) Nu står boka möte med skräddaren på dagordningen!! *whiiiii*
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2