Inlägg från: Novemberbröllop08 |Visa alla inlägg
  • Novemberbröllop08

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Blivande fru L skrev 2008-06-30 12:40:39 följande:

Nu är vigselringen beställd! Bild finns i mitt galleri.Måste nog be mamma förvara ringen åt mig när den kommer, annars kommer jag att prova den var och varannan dag fram till bröllopet i november.
    Jättefin ring Vi fick hem våra ringar redan i maj och då provades ringen varje dag. Nu är jag nere på nån gång i veckan. Men den är ju så fin och jag kan verkligen inte låta bli. Längtar tills den får sitta kvar på mitt finger
  • Novemberbröllop08
    trampetroll skrev 2008-07-08 15:21:11 följande:
    Åh gå gärna in i mitt bildgalleri och titta på min underbara vintercape som jag har blivit galet kär i...
    Wow, den var ju jättefin. Blev oxå lite kär i den
  • Novemberbröllop08

Planeringen går bra. Idag ska vi fixa blommorna och i slutet av aug skickar vi ut inbjudan och tårtan beställs då med. Sen är det inte mycket kvar att göra

• Novemberbröllop08

Beställde buketten i fredags. Det blir vita rosor med pärlor i vissa rosor och med organzaband lindat runt hälften av själken. Kommer bli sååå fint. För ca 25:- rosor får vi betala 1000:-, inte så farligt tycker jag.
    Näst på tur är bröllopsshopping på ikea på fre

• Novemberbröllop08

Klart man hoppas på snö på bröllopsdagen men vi går inte under om det inte blir så. Förra året den 15 nov var det snö så man kan ju alltid hoppas att det blir så i år med

• Novemberbröllop08

17 jan 2009: Näst på tur för oss är, Ikea shoppa dek mm, trycksakerna ska tryckas v 33 och inbjudan skickas ut i slutet av aug och så ska vi träffa prästen i aug oxå. Så ser det ut för oss just nu

• Novemberbröllop08
    17jan2009 skrev 2008-07-22 18:32:48 följande:
    Novemberbröllop08: Det närmar ju sig med stormsteg för er! Måstekännas spännande. För oss är det nästan exakt 6 månader kvar och jag börjar redan känna av att det drar ihop sig! Har ni bestämt vilken musik n ska ha??
    Jag det närmar sig. Fast det känns långt borta på nåt sätt ändå. Blir nog mer " på riktigt" när inbjudan skickas ut

Det där med musik å låtar är svårt. Ingång Mendelssohns och utgång Skaraborgs regementes marsch. Vi ska ha en solist som sjunger 2-3 låtar i kyrkan och 1 har vi best och det är För att du finns(s. aldén). Men sen vet vi inte.

Hur går det för er då? 6 mån är inte långt det heller
  • Novemberbröllop08

Soon to be Mrs P skrev 2008-07-23 14:05:19 följande:

Någon här som har varit på ett vinterbröllop? Eller var har ni fått idén ifrån?Själv har jag bara varit på bröllop på sommarhalvåret så jag kände att jag ville ha något annorlunda, även om jag riskerar spöregn och lervälling i den Skånska vintern.
    Har aldrig varit på nåt vinterbröllop, bara bröllop på sommaren el våren så jag ville oxå som du ha nåt annorlunda. Sen så tycker jag om när det är mörkt så man kan tända massa ljus. På sommaren blir det inte samma sak. Så även om det inte är snö så är jag nöjd. Vi ska ju göra vårat eget vinterland inne istället
  • Novemberbröllop08

Detta fick jag som förslag på psalmer vinterhalvåret:
    Guds kärlek är som gräset och som stranden", nummer 289

Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 passar året om.

Vi ska ha psalm nr 411, sen får präsen bestämma en oxå. Ska träffa honom på mån så finns det nån mer han rek så berättar jag det för er då

• Novemberbröllop08

Igår träffade vi prästen. Gick jättebra, kanonskön var han Fick mig att slappna av, va ju supernervös

Han gillade psalmen vi hade valt nr 411 kort och väldigt fin melodi. Sen valde han psalm nr 82 som passar jämt. Han sa oxå att psalmerna jag nämnt tidigare är dom man brukar välja mellan när man har vinterbröllop.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2