Vinterbröllop 08/09 nr 2
Blivande fru L skrev 2008-06-30 12:40:39 följande:
Blivande fru L skrev 2008-06-30 12:40:39 följande:
Planeringen går bra. Idag ska vi fixa blommorna och i slutet av aug skickar vi ut inbjudan och tårtan beställs då med. Sen är det inte mycket kvar att göra
Beställde buketten i fredags. Det blir vita rosor med pärlor i vissa rosor och med organzaband lindat runt hälften av själken. Kommer bli sååå fint. För ca 25:- rosor får vi betala 1000:-, inte så farligt tycker jag.
Näst på tur är bröllopsshopping på ikea på fre
Klart man hoppas på snö på bröllopsdagen men vi går inte under om det inte blir så. Förra året den 15 nov var det snö så man kan ju alltid hoppas att det blir så i år med
17 jan 2009: Näst på tur för oss är, Ikea shoppa dek mm, trycksakerna ska tryckas v 33 och inbjudan skickas ut i slutet av aug och så ska vi träffa prästen i aug oxå. Så ser det ut för oss just nu
Soon to be Mrs P skrev 2008-07-23 14:05:19 följande:
Detta fick jag som förslag på psalmer vinterhalvåret:
Guds kärlek är som gräset och som stranden", nummer 289
Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 passar året om.
Vi ska ha psalm nr 411, sen får präsen bestämma en oxå. Ska träffa honom på mån så finns det nån mer han rek så berättar jag det för er då
Igår träffade vi prästen. Gick jättebra, kanonskön var han Fick mig att slappna av, va ju supernervös
Han gillade psalmen vi hade valt nr 411 kort och väldigt fin melodi. Sen valde han psalm nr 82 som passar jämt. Han sa oxå att psalmerna jag nämnt tidigare är dom man brukar välja mellan när man har vinterbröllop.