Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Nancy Drew skrev 2008-08-15 09:02:34 följande:

Hörni, angående tidigare diskussion om ringar. Jag funderar på om jag kanske vill ha en pärla i min vigselring. Är det en helt galen idé? Är det lite tantigt, kanske?
    Inte alls tantigt!! Jättefint MEN......pärlor är mkt känsliga o är inte att rek att ha i ringar som du bär dagligen o ofta....då måste du ta av ringen när du tvättar händerna osv..... lite synd faktiskt! Dessutom så kan infästningen av pärlan vara lite svår...då pärlor är ett organiskt mtrl så kan den förändras......

Jag har tänkt ha en guldring med pärla (som jag redan har) på min högra hand när vi gifter oss! Ska ha pärlor i öronen (vanliga med stift) o så har jag köpt ett nytt hänge med en pärla.....påminner lite om en snödroppe i inf. Så jag tycker pärlor är fint!!
  • ingenjörsbruden
    Vargtassa skrev 2008-08-15 15:51:11 följande:
    Jaha brudar.. Här kommer jag med dagens bomb då.. För ca 1,5 timme sen fick jag sparken från mitt jobb pga att det inte fanns tillräckligt med pengar. Sitter här och bölar som en gris och bara känner mig uppgiven. Om två veckor har inte jag något jobb. Det var det bröllopet det. Tur att man inte hade hunnit säga det till någon. FAN FAN FAN!!!!!!!!!!!!! Det var bara för bra för att vara sant. Vantrivdes i många år på mitt gamla jobb och nu när jag hittat ett nytt (jobbat där sen i mars) och trivs KANON med allt och alla då har dom inte råd med mig.Bröllopet går ju att rädda om jag får ett nytt jobb typ NU men hur troligt är det.. Hade sökt hur mycket jobb som helst när jag fick det här.. Chefen vart oxå ledsen. Absolut inte hans fel (jobbar i en järnhandelskedja) och det var ju ändå skönt att höra att det absolut inte var fel på mig heller. *LEDSEN*Hoppas eran dag varit 1000 gånger bättre än min..:(
    O fy va synd om dig, din stackare!!!! *BAMSEKRAM*
    Va trälig nu när du börjat komma igång med bröllopsplanerna!!!!

Kan du inte få hjälp av din chef till något nytt jobb???? Ibland har de gott om kontakter!!! Bauhaus behöver väl alltid bra o duktiga människor eller???! Finns inte de i närheten där du bor???!

Skickar massor av styrka till dig!!! *BAMSEKRAM*
  • ingenjörsbruden

Tycärr MagdalenaH....ingen aning!

Spännande med fuskpäls!! Borde ju vara skönt om man ska ha en utomhusvigsel!!

Jag är SÅ SUGEN på att beställa presentaskar, bröllopsris, såpbubblor o tårtdekorationen NUUUUU.... Det är ju absolut ingen panik....men jag bara VILL fixa rispåsar o knyta sidenband runt såpbubblorna!!!

Nä...får ut o träna innan jag pysslar isönder ngt!!

• ingenjörsbruden
    Januari2009 skrev 2008-08-17 21:18:31 följande:
    Vargtassa: Håller tummarna för er så att ni kan få ert bröllop!!Att ta ut en kuvertavgift är ju ett sätt att hålla kostnaden nere : )Idag berättade vi för mina föräldrar att vi ska gifta oss. De blev jätteglade och frågade om de fick betala brudklänningen!! Blev så himla glad och ville genast berätta det för någon och då är väl BT bäst!!
    Kanon!! Va roligt!!!! Har du hunnit kolla på modell o så?!
  • ingenjörsbruden
    blacknwhite skrev 2008-08-18 11:40:22 följande:
    magdalena HJag har köpt röda på www.dousheng.cnKan kolla i galleriet.Dom e vinröda o inte riktigt den färgen som det ser ut på bilden.man kan beställa vilken färg man vill o jag ändrade även till lägre klack.Dom har massa modeller o även klännngar att välja mellan på hemsidan.Jag e super nöjd med minaköpte även väska o klänning till tärnan.
    Hmmm....är du säker på att du köpt väska o klänning där....väska kan jag nog köpa då de brukar vara lite kantiga.....men klänning?! Känns lite hårt, stelt o lite mkt el kanske?!
    *hihihi*
    Har du en annan länk?
  • ingenjörsbruden
    MagdalenaH skrev 2008-08-18 15:50:09 följande:
    Ja inte fan hitta man nå skor idag heller. Var nog in i varenda skoaffär men dom har faktiskt ingenting som ens kan lika brudskor. Skitstad! Åker till Turkiet om 12 dagar så tänkte kolla om dom har något kul. Anars åker vi ändå till Sthlm i höst och där MÅSTE det ju finnas en hel uppsjö av skor, eller?
    Har du kollat brandos på nätet?! De har en hel del skor...vet dock inte om de har några röda.

Annars känns det som att du kanske ska gå in i en brudklänningsaffär o kolla med dem.....oftast så har de skor i fler färger eller som man kan få färgade......
  • ingenjörsbruden

Guud så många vi har blivit!!!

Det där med foto.....om hon är en glad amatör men tar finfina bilder så varför inte......den absolut största fördelen med att ha en proffsfotograf är ju att de har backup med fler kameror, laddar över bilderna till externa hårddiskar osv.

Ingen i vår närhet tar tillräckligt bra foton för att jag skulle vilja ha de som fotografer på bröllopet. Min svåger köpte innan sommaren en halvproffskamera.....men inte tycker jag att hans bilder är välkomponerade för det!!

Jag har varit o köpt tyg till min klänning!!
    Cappuccinofärgat thaisiden (ser dock mer guldigt ut än kaffefärgat! ) Nu står boka möte med skräddaren på dagordningen!! *whiiiii*

• ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-08-20 08:42:33 följande:
    Det låter jättesnyggt! Vilken modell blir det på klänningen?
    Halterneck hade jag tänkt....ung som den bilden jag har i mitt BG fast tvådelad!
    Köpte även lite cremefärgad spets som man kanske kan ha som dekoration (ovanpå thaisidenet) över bysten o upp (istället för stendekoration på klänningen)....vilda idéer som bara sprutar!!

Nancy: Söt klänning....är den inte lite väl informell för ett bröllop? ....annars en supersöt sommarklänning!!! O priset verkade inte så farligt så varför inte slå till?!

3Jane: Va kul med planeringsmöte!! Ja det är helt galet att försöka få ihop helger som alla kan!!!
  • ingenjörsbruden

Nancy: Hahaha! Ok, förstår!!

Välkomna alla nya!!!

2e advent: Låter jättefint!! Ser framemot bilder i ditt BG!!! *asg* Först ingen lokal o nu 2!!! Härligt!!!

Ceasara: Ja visst är det härligt att få berätta!!

Tycker synd om er som inte hittar ring......jobbigt!!!
    Vi valde vigselringen samtidigt som vi provade ut förlovningsringarna!!! Den är fortfarande bäst!!!

• ingenjörsbruden
    sabinaochchristoffer skrev 2008-08-21 13:30:38 följande:
    2009-02-27 GoS20092009-02-21 FruHamberg2009-02-21 umekicki792009-02-14 Meredith2009-02-14 FinalFantasy2009-02-14 Bollöga2009-02-14 Vargtassa2009-02-14 Zsarah2009-02-14 Jennie Niklas2009-02-14 Wehoo2009-01-31 sabinaochchristoffer2009-01-31 Ceasara2009-01-27 Januari20092009-01-17 Nancy Drew2009-01-17 Novembertjej2009-01-17 3Jane2009-01-09 EmmaochMagnus2009-01-05 krulltottan2009-01-03 Simone B2008-12-31 Pettis2008-12-27 BlendaSigne2008-12-27 LillP2008-12-24 Wingtear2008-12-21 Ingenjörsbruden2008-12-20 Tash2008-12-20 Trampetroll2008-12-13 MagdalenaH2008-12-13 Soon to be Mrs P2008-12-06 Dufvan2008-12-06 2e advent2008-12-06 Sidenros2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))2008-11-22 Anna och Ola2008-11-15 Novemberbröllop08Jag skriver också in mig på listan... Spännande att följa fler som ska gifta sig denna snöiga och lagom kalla vinter (ellerhur :) )
    Välkommen!!!
  • ingenjörsbruden
    Vargtassa skrev 2008-08-21 13:59:03 följande:
    Herrejösses! Å jag som trodde att alla gifte sig på sommaren :)Men visst känns det som att "säsongen" gått ner lite.. Finns ju inga brudtidningar eller så att köpa.. Men jag googlar allt istället! :)Har oxå problem att hitta ring. Hade från början tänkt att köpa 2 nya ringar till oss båda men det vart lite saftigt ekonomiskt så nu köper vi nog bara en varsin ring istället. Sambon får en extra bred,slät ring eftersom han ändå bara har den hängandes i ett halsband (jobbar på mekanisk verkstad så skulle han ha den på sig och fastna så skulle det nog inte gå så bra) och jag köper nog en lite bredare vigselring med stenar i.. Tror ni det blir bra?
    Vintersäsong är den nya innesäsongen eller hur?!
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-21 16:08:17 följande:
    Vinterblomma: Välkommen hit Ja det börjar bli mer och mer populärt med vinterbröllop. Jag har läääänge velat ha ett riktigt vinterbröllop. Älskar att tända ljus och den knistrande snön. Nu lär det nog inte bli snö ute men inne ska vi minnsann ha snö
    Räknar INTE med snö i skåne vid kusten!!! *asg*
    Har redan införskaffat ett par läckra (?) röda gummistövlar som jag ska ha utomhus!!
  • ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-21 16:15:19 följande:

Ska du ha dem under vigseln? Sätt in bild!
    *ASG* Då hade nog inte m2b följt med fram till prästen!!!

Nä det är ett par vanliga Viking gummistövlar med snörning fram!!

Dock har vi tänkt ta ngt svartvitt-foto där vi går till kyrkan, jag håller i kjol o bukett o m2b håller i andra sidan av kjolen o så ska mina stövlar redigeras så de blir röda!!
  • ingenjörsbruden
    Januari2009 skrev 2008-08-21 16:50:18 följande:
    Kan inte den som först loggar in imorgon göra det?
    Japp!! Först ut får vara TS!!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2