• surran1986

Fick min möhippa igår

Igår satt jag hårmodell i Uppsala helt ovetande på vilka som stod i hallen och väntade på mig. När jag väl var klar var jag beredd att cykla hem till sambon och visa mitt hår men NEJ där står tjejgänget med kameror och filmkameror och håller i en kasse med något som ser ut att vara fula stövlar. Jag blev inslängd i toaletten och fick byta om till kycklinggula shorts, en möntrad skjorta med axelvaddar stövlar och en gul solskärm. Jupp iktigt sexigt var det. Utanför byggnaden stod sambon med våran 2 månaders som jag fick ta med (ammar Elsa) vi åkte till Stenninge slott där jag fick pröva på glasblåsning och göra 2 glas (vilket inte var det lättaste) sedan picknickade vi och jag fick ett sminksätt och sminkade mig säkert mycekt vackert utan spegel den blåa färgen var mycket populär. Jag fick en mobilsmöre som jag skulle dekorera och 2 champangeglas som jag fick måla på till mig och sambon som vi ska skåla på bröllopsdagen. Vi fortsatte våran färd till Ulvakvarn där jag fick en helkroppsmassage och efter det fotografera till secret box det var rikigt fint vid vattnet och blommorna på ängen. Vi avslutade kvällen med grillning, melodifestivalen och självklart fick ag måla en fin tavla på sambon. Tack tjejer för en så rolig kväll och utstyrslarna jag fick ja på kvällen såg jag ut som askungen i klänning och tiara med spö.

• Svar på tråden Fick min möhippa igår
  • FrElin

Jag med! Vaknade vid 7 av att någon höll på vid brevinkastet. Gick upp och kollade, det låg en mobiltelefon på dörrmattan. "Helvete" var min första tanke... Min blivande man flinade nöjt. Jag hade tidigare fått ett mail med lista på saker att ha redo. Jag var inte riktigt klar med alla grejer, så jag började packa. Vid 8 ringde telefonen och jag blev tillsagd att kolla instruktionerna som hängde på dörren. Där låg en rebus och ett flygfoto på var jag skulle befinna mig kl. 9 (Stadshusets borggård), samt en plasttiara o slöja. Jag åt frukost, löste rebusen ("Kom alla mina små kycklingar") och gick iväg. Något försenad kom jag fram till Stadshuset. Tyvärr var alla turister vakna så här tidigt. Väl inne på borggården kände jag en viss ångest när jag skulle ropa ut svaret på rebusen. Som tur var tittade mina kompisar fram. 14 tjejer hade samlats för min skull! Det blev bubbel o jordgubbar i det vackra vädret. Tog bussen till Slussen, där det vankades capoeira! Jättesvårt men jätteroligt! Jag fick tampas med en kille från Venezuela som inte var jätteful...
    Efter det blev det picknick i Humlegården med supergoda mackor med bröd från Lux. Därefter vidare till en sminkbutik. Det visade sig att jag skulle få välja kläder från en butik, bli sminkad och få håret fixat, och därefter fotas i en studio! Det var verkligen kul och annorlunda. Jag är inte så förtjust i att stå i centrum och bli betraktad, men här satt alltså ett helt gäng och tittade på när jag blev kommenderad av en proffsfotograf att stå si och så, ner med hakan, mer attityd, sträck på benen etc. Jag kommer få en CD-skiva med de ca 40 bästa bilderna. Superkul!
    Sedan gick vi hem till en kompis och där serverades en jättegod libanesisk buffé och chokladfondant. Schlagerfestivalen tog kanske lite kål på energin och vi hade hållit igång länge, så folk droppade av och vid halv ett blev det taxi hem. En kanondag!

• Augustibruden 2008

När gifter ni er?

Jag gifter mig den 30/8 o det borde väl inte bli en möhippa
    förrän i början av augusti...?
    Är såååå nervös!

• FrElin

12 juli för min del. Med tanke på semestertider kanske du inte kan vara helt säker Augustibruden... Jag var också väldigt nervös, mest för själva inledningen, hur man skulle få reda på att det var nu det skulle bli av liksom. Men det gick jättebra och mina kompisar var så snälla så!

• Fysio

Hello! Jag hippade också igår!!! Helt galet roligt =) har absolut ingen röst idag efter flera timmars allsång och brutal träningsvärk efter att ha fått gått en boxningsmatch!!!

• surran1986

Jag gifter mig den 2 augusti och eftersom det är semestertider då så tog dom det nu för att jag inte skulle misstänka något

• Goldensea

Ni verkar ha haft riktigt roliga möhippor bådda två. Hmm... efter att ha sett era datum börjar jag ju nojja ännu mer. Vi gifter oss den 5 juli. Jag litar ju till 100% på mina tärnor men vi har varje helg uppbokad från nu och fram till bröllopet. De är ju dock uppbokade med vänner och man vet ju aldrig om vi tror att vi ska på fest eller ha en grillkväll eller om de planerat något då. Det är f*n lite nervpirrande att inte ha full koll.

• surran1986

goldensea: 5 juli närmar ju sig så du måste berätta sen när din möhippa varit för oss

• FrElin

Nu har jag fått bilderna från min fotosession! Man skulle ju få ca 40 bilder som fotografen kände att han kunde stå för, men jag fick 70! Måste vara en naturbegåvning

• surran1986

FrElin: hahaha ja du måste varit rena rama fotomodellen om du fick 70st :)

• Goldensea

Jag lovar att berätta allt om/när den har varit.

70 bilder?! Haha, värsta fotomodellen!

• Augustibruden 2008

Ja, man kan aldrig vara riktigt säker...men jag tror dom väntar lite m min möhippa.
    Jag ska på en annan kompis bröllop nästa lördag 7/6, snart midsommar oxå. Men efter det kommer jag vara sååå nervös...är förresten jätte nervös redan

• hondafreak

Augustubruden ; var inte så säker på att de väntar ! Jag fick min i lördags och vi gofter oss 9/8. Snacka om att jag blev överraskad ! Hade inte förväntat mig nånting alls, och därför blev jag ju ännu mer överraskad ! En spa-em med massage och diverse, och sen god mat på libanesisk restaurang där plötsligt min sambo med sällskap dök upp för de hade svensexa för honom. De tog honom strax efter de satt på ögonbindel på mig......
    Jättelyckat och SÅÅ roligt att nån vill offra en heldag på mig.....

Svar på tråden Fick min möhippa igår