• FrElin

Fick min möhippa igår

Jag med! Vaknade vid 7 av att någon höll på vid brevinkastet. Gick upp och kollade, det låg en mobiltelefon på dörrmattan. "Helvete" var min första tanke... Min blivande man flinade nöjt. Jag hade tidigare fått ett mail med lista på saker att ha redo. Jag var inte riktigt klar med alla grejer, så jag började packa. Vid 8 ringde telefonen och jag blev tillsagd att kolla instruktionerna som hängde på dörren. Där låg en rebus och ett flygfoto på var jag skulle befinna mig kl. 9 (Stadshusets borggård), samt en plasttiara o slöja. Jag åt frukost, löste rebusen ("Kom alla mina små kycklingar") och gick iväg. Något försenad kom jag fram till Stadshuset. Tyvärr var alla turister vakna så här tidigt. Väl inne på borggården kände jag en viss ångest när jag skulle ropa ut svaret på rebusen. Som tur var tittade mina kompisar fram. 14 tjejer hade samlats för min skull! Det blev bubbel o jordgubbar i det vackra vädret. Tog bussen till Slussen, där det vankades capoeira! Jättesvårt men jätteroligt! Jag fick tampas med en kille från Venezuela som inte var jätteful...
    Efter det blev det picknick i Humlegården med supergoda mackor med bröd från Lux. Därefter vidare till en sminkbutik. Det visade sig att jag skulle få välja kläder från en butik, bli sminkad och få håret fixat, och därefter fotas i en studio! Det var verkligen kul och annorlunda. Jag är inte så förtjust i att stå i centrum och bli betraktad, men här satt alltså ett helt gäng och tittade på när jag blev kommenderad av en proffsfotograf att stå si och så, ner med hakan, mer attityd, sträck på benen etc. Jag kommer få en CD-skiva med de ca 40 bästa bilderna. Superkul!
    Sedan gick vi hem till en kompis och där serverades en jättegod libanesisk buffé och chokladfondant. Schlagerfestivalen tog kanske lite kål på energin och vi hade hållit igång länge, så folk droppade av och vid halv ett blev det taxi hem. En kanondag!

• FrElin

12 juli för min del. Med tanke på semestertider kanske du inte kan vara helt säker Augustibruden... Jag var också väldigt nervös, mest för själva inledningen, hur man skulle få reda på att det var nu det skulle bli av liksom. Men det gick jättebra och mina kompisar var så snälla så!

• FrElin

Nu har jag fått bilderna från min fotosession! Man skulle ju få ca 40 bilder som fotografen kände att han kunde stå för, men jag fick 70! Måste vara en naturbegåvning

Svar på tråden Fick min möhippa igår