Inlägg från: Sommaren2008 |Visa alla inlägg
  • Sommaren2008

5 JULI, nedräkning pågår för fullt!

17 juni: hämta klänningen
    25 juni: Färga håret i samma färg som löshåret (ca 1 nyans mörkare)
    26 juni: Provsminkning för mig och min tärna
    5 juli: Bröllop!!
    7 juli: Bröllopsresa!!

Min möhippa närmar sig men jag har ingen aning om när det ska vara, men den här helgen är jag misstänksam eftersom det är en långhelg iom nationaldagen.

• Sommaren2008

Snart!! Börjar bli lite nervös nu när jag akn säga att "Vi gifter oss nästa vecka". Är orolig idag för att jag ska frysa.

Imorgon ska jag till frisören och färga håret.
    Torsdag: Provsminkning
    lördag: möhippa

Jag fick ett brev i förra vecka där det fanns en lista på vad jag ska ha med mig (bl.a. en litchi, en skruvmejsel och något fyrkantigt och 15kr i femtioöringar) sen ska jag hoppa på en viss buss och sen vet jag inget mer... men det var visst väldigt viktigt att jag inte drack någon alkohol innan iaf... hmm... *nervös*

• Sommaren2008

Jag vet!! Det börjar kännas i nerverna nu. Känner paniken krypandes sakta sakta... Vilken tur man har BT!!

• Sommaren2008

Har ni mycket kvar att göra?

• Sommaren2008

Det känns verkligen skumt...

• Sommaren2008

AAAAAHH!!! Nu är veckan här och jag har redan fullt med fjärilar i magen!! Känns ännu skummare att säga Vi gifter oss på lördag denna veckan! Jag ska jobba idga och imorgon sen är jag ledig, dessa dagar kommer snigla sig fram, koncentrationen i botten...

På torsdag ska vi tvätt och packa inför resan (vi åker på måndag).

På fredag ska jag till tärnan och kolla om min klänning behöver strykas eller nåt. Sen ska jag måla naglarna. på kvällen ska vi hämta gästerna från England på stationen och sen gå ut och äta middag med dem. Ska bli skönt att komma ut den kvällen och inte bara sitta hemma och vara nervös!

Hur är er vecka planerad?

• Sommaren2008

*skrattar*

Min tärna är för rolig! I går var hon och en kompis i Köpenhamn, på kvällen ringer hon mig och säger att hon har hittat den perfekta klänningen till bröllopet, så nu ändrar hon. Detta är den tredje klänningen hon köper (och behåller) till bröllopet *skrattar* Den första var ok, den andra wow och den tredje, den som är sktuell nu, är precis en sån som hon letat efter!

Den förra beställdes blommorna till. jag ska ha gula och orangea rosor, men eftersom hennes klänning då var korallfärgad så passade ju inte orange så hennes bukett blir bara med gula rosor precis som corsagerna. Nu har hon bytt till en blå (!!) klänning och kommer därmed se ut som svenska flaggan!! *skrattar så jag får ont i magen* Jaja, det är nog försent för att ändra det igen... det får hon såt ut med och jag fpr ett gott skratt!

• Sommaren2008

Är det någon mer än jag som vaknar med huvudet fullt av tankar som färdas runt därinne i 190km/h??

Jag vaknade innan kl 6 idag men tvingade mig själv att ligga kvar till nu.

• Sommaren2008

Här hos mig nere i Skåne ska det vara 21 grader och sol på lördag eftermiddag! Skönt! Känns ganska lagom! På måndag åker vi till Parga i Grekland där kommer det vara 31 grader på måndag!

• Sommaren2008

Jag ska inte byta. Vi är 7 pers i landet med mitt efternamn och han har ett vanligt son-namn. Jag byter aldrig!

Men det är ju mysigt att ni kommer heta samma sak. Skulle jag också vilja men det skulle betyda att han skulle byta och han är inte riktigt redo för det än, har inte vant sig vid tanken riktigt. Kanske senare någongång. Våra framtida barn ska ha mitt namn så kanske han byter då, vem vet.

• Sommaren2008

Vart reser ni i september?

• Sommaren2008

Ikväll kommer våra första gäster, 3 st från England. Vi ska äta middag med dem ikväll på restaurang, kl 20.00. Känner att jag ändå inte kommer att kunna somna tidigt så jag kan lika bra vara uppe länge och somna direkt när jag lägger mig.

Annars har jag fixat naglarna i dag, det blev helt ok. Fransk manikyr på själv är itne det lättaste men det blev bra. jag har varit hemma hos tärnan och kollat om min klänning behövde strykas men den var helt skrynkel-fri!

Nu väntar jag bara på att m2b ska hämta sina kläder. han ringde precis och de var inte färdiga än! han skulle hämtat dem nu kl 14 och de vill att han ska komma och hämta dem kl 15 istället! man tycker ju att de kunde ringt och sagt de istället för att säga det nä han kom dit, visserligen lite tidigt men de var ju inte färdiga till 14 ändå! Suck, och det stället hade man hört bra saker om... så svårt är det inte att ringa och berätta!

Nu ska vi snart äta lunch så vi står oss tills halv nio i kväll! Hur ska det gå? jag som är så hungrig av mig...

• Sommaren2008

Nu ringde m2b sin bror och ville bara kolla så att allt var klart inför morgondagen. Då berättar hans bror att han inte haft tid att träna in låten han lovat att sjunga på vår vigsel!! 25 timmar innan vigseln!! Det är inte rampfeber då han är musiker som uppträder lite då och då på uteställen. Hur j***a egoistisk får man vara? Hans enda syskon gifter sig och han har haft ett halvår på sig att träna in låten!! Det är m2b som valt låten, min låt ska vi dansa till och hans låt skulle vi ha på vigseln... blir så arg för att han gör så mot min älskling! Det riktigt kliar i fingrarna på mig...

• Sommaren2008

AAAAAH!!!! Idag ska vi gifta oss!!

Jag vaknade alldeles för tidigt (somnade dock mycket snabbt igår) men vädret ser underbart ut! Blå himmel och vinden ser ganska stilla ut!

Magen är full av fjärilar, som tur är så börjar min dag ganska tidigt. 10.20 blir jag hämtad för att åka med tärnan till frisören. Får se om jag lyckas få i mig något att äta.

Igår skulle vi ätit på restuarang med gästerna från England. De blev tyvärr ombokade till ett senare flyg så vi åt själva på restaurangen, jag och m2b. Det var underbart! italiensk-svensk mat, italiensk musik i högtalarna. Alla nervositet rann av oss och allt kändes bara underbart!

Svar på tråden 5 JULI, nedräkning pågår för fullt!