• Jessie Gustav

Hur kommer ni?

Hur kommer ni att sätta er personliga prägel på erat bröllop??
    Kommer ni att framhäva (eller vad man nu ska säga) något riktigt personligt under erat bröllop?

Själv kommer jag att ha en rätt speciell klänning och jag kommer att visa några av mina tatueringar och kommer att ha ganska så tyliga smycken i mina piercingar då dom är en stor del av mig..Jag vill ju trivas rejält den dagen och jag mår som bäst när jag får visa upp mina kroppsutsmyckningar..

Är lite nyfiken på hur ni kommer göra/har gjort på era bröllop..

• Svar på tråden Hur kommer ni?
  • egensinnig

Hmm...bra fråga

Vi kommer nog framhäva att vi inte är slavar under traditioner samtidigt som vi tycker att äktenskapet är viktigt.
    Många traditionella ingredienser har vi tagit bort då min blivande inte gillar uppmärksamhet och att stå i centrum. Å andra sidan slår vi på stort vad gäller allt annat som mat och dryck.
    jag kommer bejaka min unika personlighet med en knallrosa klänning och blommor i hår, på klänning o skor. Jag älskar blommor och starka färger och kommer klä mig därefter.Festen blir utomhus i tält med färgstrka dekorationer i orientalisk stil samt ciggarhörna mm

• FruRålin080808

Jag kommer att ha en svart klänning eftersom 90 % av min garderob består av svarta kläder. Dessutom kommer vi ha cocktailparty istället för tradionell middag. Det är viktigt att vårt bröllop blir just vårt och att vi inte hamnar i "dussinfacket". Jag kanske känner så eftersom det är andra gången för mig...

• Emblingen

Vårt blir personligt och speciellt genom temat som framhäver våra personligheter.

• Jessie Gustav

egensinnig..Okej..Vi kommer oxå att unvika detmesta som har med traditioner att göra.Känner väl att det mer blir en dag för våra båda släkter kommer att träffas och får tillbringa en underbar dag med oss. )

FruRålin080808..Jag kommer oxå att ha en svart klänning då jag älskar färgen. Håller med dig om att det skulle vara skönt att slippa hamna i "dussinfacket" Som du säger.Man ska ju inte göra som alla andra gör..

• Emblingen

Jag kan nästan tänka lite tvärt i mot vad ni andra skriver. Att jag blir aningen trött på att man måste vara så annorlunda och speciell i alla lägen i dagens samhälle. Man ska sticka ut och vara orginell HELA tiden. Att bara vara "vanlig & tråkig" är nu näst intill att vara orginell 2008!

Men jag kan inte frångå vår personlighet och där med vårt tema i detta fall bara för att trotsa. Men det vore kul!
    (Gästerna hade blivit VÄLDIGT chokade om de kom till ett slottsbröllop med tre-rätters middag och ett glas vin till maten!!!)

• Hofsan

Det kommer att bli mycket egengjorda detaljer på vårt bröllop då jag är en pysselmänniska(tex såpbubblor med egengjorda etiketter osv osv)och ett ganska klassiskt slottsbröllop(Och mycket rosa då jag/vi är en romantisk person/personer och jag förknippar rosa som en romantiksk färg)

• Garonne

Vi gör det personligt genom att helt enkelt göra så som vi trivs bäst. Jag ska ha en guldfärgad klänning och vi ska ha ganska udda musik vid vigseln. Ingen av oss är särskilt intresserade av att stå i centrum, och vi är båda osentimentala och tycker inte om "romantiskt tjafs". Jag vill INTE att någon ska bli rörd till tårar på vårat bröllop, utan jag vill att det ska bli en kul fest för och med alla människor som vi tycker om! Därför har vi planerat festen och vigseln (borgerlig!)därefter.

• janedoe

Vårt bröllop kommer gå i musikens tecken. Inget liv utan musik! Och därför väljer vi musik med omsorg... Vår toastmaster jobbar med musik och vi har släppt kontrollen till honom när det gäller underhållning på festen. Blir spännande!

Dessutom vägrar vi hjärtan! Lull lull, gulligull och hjärtan. Det är inte vi, hur mycket folk än använder hjärtan överallt och hur mycket jag själv än kan skriva hans namn med hjärtan runt (och vice versa ;D ) så ser jag bara hjärtan överallt när det gäller bröllop och därför bestämde jag mig.. eller vi oss. Inga hjärtan!

• janedoe

Just det.. Tuppkammar, döskallar och långa svarta hår. Det är en viktig ingrediensens att framhäva! ;)

• 20talsbruden

Tror inte att vi är unika, men det känns som alla fall har utformat ett bröllop som är VI. som janedoe sa är MUSIKEN väldigt central!! Den är cental i vårt, och kanske ännu mer i mitt liv, och det känns väldigt viktigt med val av låtar i kyrkan, band etc.
    F ö försöker vi följa de traditioner vi gillar och skippa det vi inte gillar Vi är också VÄLDIGT glada att vi har så mycket goa vänner som hjälper oss med så mycket! Ex är prästen en nära vän till oss båda, och det känns väldigt roligt och gör det hela mer personligt! Mycket kramar, och applåder när folk gör saker har vi också tänkt!

• egensinnig

Ja det viktigaste är ju att det känns rätt för just den personen. Ett traditionellt bröllop i vitt skulle kännas hemskt fel för mig och jag är glad att jag får göra som jag vill och har en blivande make som är med på mina upptåg.
    Alla är vi unika individer och unika kombinationer av människor och sedan gör man sin dag så traditionell eller speciell man vill ha den.
    Och det är ju det som äår så kul med BT - att man får ta del av hur andra tänker o gör!!!

• ninnabell

Humor kommer att vara en viktig del i vårt bröllop som förövrigt är ett traditionellt vitt bröllop. jag gifter mig för tredje gången och många tycker inte att man ska gifta sig i vitt då men vem bryr sig?...ler.....vitt,rosa och lila och med många skratt i pub miljö är så som jag och min blivande är.
    Jag har skojat till det med tårtdekorationen.(bruden fångar brudgummen i kragen)och brevid ska det ligga en fotboll. min gubbe är galen i fotboll....ler

• jeslin
    Garonne skrev 2008-06-02 19:35:20 följande:
    Jag vill INTE att någon ska bli rörd till tårar på vårat bröllop, utan jag vill att det ska bli en kul fest för och med alla människor som vi tycker om! Därför har vi planerat festen och vigseln (borgerlig!)därefter.
    Så tänkte vi oxå men nog fan vad det folk som bölade ändå o lite jag med fast ingen såg

Sådant kan man ju inte kontrollera

Vi hade absolut inte ett traditionellt bröllop o alla hade roligt
Svar på tråden Hur kommer ni?