Inlägg från: Sweetpea |Visa alla inlägg
  • Sweetpea

Nån som varit på Karpathos??

Vi var på Karpathos för några år sedan och trivdes inte så bra, tyvärr. Jag vet inte vad som var fel, faktiskt, men efter mer än 20 resor till Grekland är nog Karpathos den ö som jag trivdes sämst på. Det var kanske något med Pigadia, som inte är särskilt mysigt eftersom allting är så modernt, och så den där lååånga hotellgatan som går längst med stranden ut ur stan. Äh, jag vet inte, och jag menar inte att vara neggig och att det är en dålig ö - ni kommer säkert att trivas.

Tips:
    Vi hade två fantastiska dagar: En på Apella, en av Greklands vackraste stränder, och en i Lefkos, en liten semesterort på motsatt kust mot Pigadia. Jag kan inte tipsa om någon fantastisk mat, för vi lyckades inte hitta någon, förutom på Gyrosställes "Tis Erasmias" där de har hemgjorda pommes frittes. På Akropolis har de fantastiskt goda drinkar, men killarna som äger det är ganska jobbiga.

Vi hyrde moppe och åkte runt, men avstånden är egentligen för långa och bergen för branta. Satsa på bil istället. Landskapet är väldigt specielt, vulkaniskt, kargt och fult.

Inte min sorts ö, helt enkelt!

Svar på tråden Nån som varit på Karpathos??