Aruba - någon som vet hur det är?
Är det någon som varit på Aruba på bröllopsresa eller som har bokat?
Vill gärna höra både ris och ros!
Annars tar jag gärna emot tips på andra trevliga ställen att åka till i oktober...
Är det någon som varit på Aruba på bröllopsresa eller som har bokat?
Vill gärna höra både ris och ros!
Annars tar jag gärna emot tips på andra trevliga ställen att åka till i oktober...
Har aldrig varit där men ska dit på bröllopsresa 15 juni! Har bara hört bra saker än så länge. Men det finns inte mycket att läsa om ön så jag vill också gärna ha tips!
Tyckte det var dyrt och ogenuint- som ett mini-Las Vegas med ganska tråkig natur, mest bara sten och kaktusar. Stränderna med inplanterade palmer och turkost härligt vatten var ju inte fel, men jag ville ha mer kultur. Då finns det finare (och billigare) ställen i Karibien att åka till, men smaken är som baken...Lycka till!
Var hittar man mer kultur och billigare priser i Karibien då asaonthehill?
Tasaonthehill, tack för info. Än har vi inte bestämt oss , sitter och funderar och kollar lite olika alternativ. Vill inte hamna mitt i ett regnoväder eller likande då vi ska åka under hösten.
"Då finns det finare (och billigare) ställen i Karibien att åka till" Vilka andra ställen skulle du rekommendera att åka till i oktober?
Jag vill bara säga att Aruba säkert kan vara det många söker och gillar, men jag blev besviken för jag trodde inte att det skulle finnas amerikanska snabbmatskedjor i varje hörn, hade jag läst på lite mer innan jag åkte så hade jag kanske inte blivit så överraskad. Det beror ju så klart på vad man vill ha; bra all inclusive med egna stränder finns ju gott om tex i Dominikanska republiken. De allmänna stränderna är ofta ganska skitiga. Åkte på utflykter där som var ganska dyra tyvärr,men otroliga naturupplevelser. Tog man sig utanför hotellet var shopping och maten billig och god, enligt min mening. Törs inte uttala mig om oktober som månad, vi åkte i mars och hade en dags hällregn på 14 dagars klarblå himmel.
Har oxå hört bra saker om St Martins, British virgin Islands och Curacao av vänner. Men när jag säger "billigare" så är ju allt relativt till vilken standard man vill ha på resan, och vad man lyckas hitta för bolag att åka med. Hoppas ni lyckas hitta er drömresa!
Vi var på Aruba på bröllopsresa i oktober förra året och är supernöjda. Vi bodde här: www.diviaruba.com/index.php
Om man bara är ute efter sol och bad och att slappa och njuta av varandra så är Aruba perfekt. Otroligt fina stränder och trevliga invånare. Men det finns tyvärr ingen direkt kultur eller roliga sevärdheter att upptäcka. Sen är hela ön väldigt amerikaniserad; snabbmatskedjor i varje hörn som någon skrev och otroligt många amerikanska turister.
Men för oss var det ett paradis!
Jag har varit på Aruba två gånger. Första resan var för ett par år sedan och den sista resan var nu i vår.
Aruba är en öken-ö och det finns inte mycket natur att titta på eller speciellt mycket "kultur". Ön är ganska amerikaniserad. Det var stor skillnad på de gångerna vi var där, fler snabbmatställen hade "poppat upp" och det hade kommit fler affärer och större hotell. Jag gillar i och för sig USA och jag bryr mig inte så mycket att de har amerikanska restauranger (och glass! Baskin Robbins, mums ). Väldigt många restauranger är för övrigt mycket bra. Det finns mycket att välja på. Därför hade jag inte valt ett all-inclusive paket. Det är mycket trevligare att äta på olika ställen varje kväll.
Vi åkte dit för att ha en avkopplande semester och det fick vi. Vill man hitta på en massa saker så kanske Aruba inte är det bästa alternativet. Har för mig att ön är 1x3 mil eller nått sånt så det säger kanske lite om utbudet av sevärdheter.
En mycket positiv sak med Aruba är att det är väldigt låg kriminalitet, vad jag har hört den lägsta i karibien. Man känner sig väldigt säker och kan röra sig ute på kvällarna och gå mellan restauranger och hotellet.
Stränderna är rena och välskötta och det är trevligt vatten. De är allmänna så nån dag invaderades stranden framför hotellet av kryssningspassagerare som hade ett stopp på Aruba men de stannade inte så länge. De flesta hotell har egna stolar och parasoll/palapas och de får endast användas av hotellets gäster.
En sak som jag också gillar med Aruba är att deras kranvatten är väldigt rent. Det är havsvatten som de har destillerat. Det gör att man inte behöver oroa sig för att bli magsjuk om man får isbitar i läsken eller så.
Jag rekomenderar absolut Aruba om man vill ha en lugn avslappnande semester och mest vill ligga på stranden.
Vi bodde på Radisson för övrigt och vi tycker att det är ett trevligt hotell. Dock börjar rummen kännas något slitna.
Min pappa bor dar sa har varit dar flera ganger. haller nog med om att det inte finns sadar jattemycket att se och att on ar valdigt americaniserad. Dock saaa avslappnade o arubaner ar valdigt vanliga o stranderna ar fantastiska.
Sist vi akte dit, akte vi 5 dagar till New York o sen vidare till Aruba 6 dagar. perfekt. man kan ocksa kombinera aruba med en massa andra stallen i sodra karibien, Miami eller syd amerika som tex Medira (tror jag det heter) i Venezuela.
Hade nog inte fixat langre an en vecka dar. fast pappa alskar det...
Hej!
Vi har förälskat oss i västindien och Aruba! Detta vågar jag säga trots att vi ännu inte varit där! Men bara se på bilderna från detta paradis! Kan det bli mera honeymoons-aktigt?
Vi har bokat in vår bröllopsresa till Aruba den 23 oktober i år. Vi planerar att stanna där i 10 dar. Eligt resebyrån och en god vän som varit där är det alladeles lagom. Vi ser verkligen fram emot denna semester då allt vi vill ha finns där inom räckhåll. Sol, bad, vajande palmer, drinkar, god mat -all inclusive och givetvis varandra.
Lycka till med er bröllopsresa -kanske vi ses i karibien?
Vi var på bröllopsresa på Aruba i dec-07.
Du kan gå in på vår hemsida o kika på alla bilder från resan,
vi tyckte det var helt underbart
www.marielouiseomattias.brollopshemsida.com/foton/200612193613aruba7.jpg
Oj, adressen kom visst inte med i förra inlägget?
Försöker igen....www.marielouiseomattias.brollopshemsida.com
under fliken Bröllopsresa
Provar igen...
www.marielouiseomattias.brollopshemsida.com/