• Anna  Sol

Min mamma kommer inte på mitt bröllop!

Okej, vi gifter oss i NYC så det är ju en resa som heter duga för henne och visst kostar det en hel del pengar. Men min mamma har det gott ställt och 8 semesterveckor per år.

Jag känner mig så besviken, i York istället för här hemma i Sthlm.november förra året berättade vi att vi skulle gifta oss i New York, så hon har haft 11 månader på sig. Men ändå ska hon inte komma. Detta är för att hennes pojkvän inte kan åka ifrån sitt jobb under denna månad, han har tydligen mycket i oktober. Och då vill hon inte heller åka. Han är sur över att vi inte involverade dem i val av datum. Att vi inte hade en uppsjö av datum att välja på är inget han ens funderat på, han verkar tro att vi valde den 8 oktober för att den passade minst bra för honom.

Jag är ledsen, arg och besviken. Och min mamma är omöjlig att komminucera med när det gäller saker som dessa. Då blir hon en otrevlig igelkott....

• Svar på tråden Min mamma kommer inte på mitt bröllop!
  • Anna  Sol
    mrsschmidt skrev 2008-06-05 15:03:55 följande:
    Förstår dig det måste kännas.. Jag har en svärmor som kanske inte kommer på mitt och henns sons bröllop för att hennes hund ska ha valpar samma dag och börjar hon föda så kan inte hon komma då måste hon vara hemma hos hunden.
    Herregud...har aldrig hört något dylikt...
  • Anna  Sol
    Tooticki skrev 2008-06-05 15:09:53 följande:
    Hmm, tråkigt. Du kan inte fråga din mamma om hon kan komma utan sin man? Min mans pappa kom utan sin sambo, hon var på en långresa.
    Det har jag så klart redan gjort, men det är inte aktuellt.
  • Anna  Sol
    mrsschmidt skrev 2008-06-05 15:23:01 följande:
    Anna Sol: Nä de förstår jag men min svärmor är lite speciell...
    Uppenbarligen ;)
  • Anna  Sol
    090208 skrev 2008-06-05 16:05:09 följande:
    Det ar tydligen inte bara unga faniga tjejer som maste gora allt med sin kiiille. Jag pallar inte sant...HUR kan hon dissa ditt brollop for att han inte kan komma?! Elakt tycker jag...
    Min mamma är extrem i det avseendet, de gånger jag träffat henne ensam sedan de blev i hop för 12 år sedan kan jag räkna på två händer. Och det är utan att överdriva....
Svar på tråden Min mamma kommer inte på mitt bröllop!